کد خبر: 873177
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بیژن یانچشمه
پرده اول
 
روز گذشته شهردار و اعضاي شوراي شهر تهران در روز بدون خودرو با مترو برخي مسيرها را طي كردند. در اين ميان شهردار تهران هم با شهروندان همكلام شد تا از ميزان رضايت آنان در جابه‌جايي با مترو آگاه شود. شهروندان در گفت‌وگو با شهردار و اعضاي شوراي شهر خواستار كاهش سر فاصله حركت قطارهاي مترو شدند كه در ساعات پيك صبحگاهي و عصرگاهي با ازدحام روبه‌رو نشوند. اين حركت نمادين براي فرهنگ‌سازي اقدام مثبتي است، اما بهتر است مسئولان به خصوص مسئولان شهري بيشتر با وسايل نقليه رفت و آمد كنند تا از مسائل و مشكلات ترافيكي و آمد و شد شهروندان آگاه شوند.
 
رصد مشكلات و مسائل شهروندان كه چند ساعتي از وقت خود را صرف آمد و شد و جابه‌جايي در شهر و ترافيك مي‌كنند، مي‌تواند به مسئولان شهري كمك كند تا هرچه بهتر بتوانند در برنامه‌ريزي‌‌هاي خود مشكلات را رفع كنند. در اين روز شهردار تهران اعلام كرد: در برنامه‌هاي مربوط به حمل و نقل با مسئله منابع مالي و محدوديت آن مواجه هستيم و بايد براي آن فكر بكنيم. وي افزود: در حال حاضر فاصله بين دو قطار مترو پنج دقيقه است كه اميدواريم با افزايش تعداد واگن‌ها و قطارها اين ميزان را به 5/3 دقيقه برسانيم. نجفي تأكيد كرد: قرار است با استفاده از فايناس حدود هزار واگن مترو طي برنامه‌اي در اختيار متروي تهران قرار گيرد و از فشار به مسافران مترو كاسته شود.
  
پرده دوم
آخوندي، وزير راه هم در روز بدون خودرو با سوار شدن به مترو با برخي مسافران مترو صحبت كرد. اينكه در اين روز نمادين برخي مسئولان به ميان مردم آمدند و با آنها هم مسير شدند، حركت مثبتي است، اما بايد به وزير راه خاطر نشان كرد كه تصادفات جاده‌اي و آمار كشته‌هاي 16هزار نفري و چندين برابر آن مجروحان، زيبنده اين دولت نيست.
حالا كه شريعتمداري وزير صنايع با ابلاغ دستورالعمل خواستار رصد ميزان نقش خودروها در تصادفات و خسارت شده است كه اقدام ديرهنگام و بجايي است، اين انتظار از وزير مي‌رود كه برخي سفرهاي خود را با اتومبيل و اتوبوس‌هاي بين شهري طي كند تا بتواند مشكلات و مسائل مسافران بين شهري و رانندگان را از نزديك لمس كند.
  
پرده سوم
همواره دولت در توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌و‌نقل همگاني تاكنون گام‌هاي كوتاهي را برداشته است و تشديد ترافيك و افزايش تبعات آن همچون مصرف سوخت بالا و آلودگي محيط‌زيست نيز از بي‌توجهي دولت به وعده‌هاي داده شده در اين خصوص است. بنابراين انتظار مي‌رود كه دستگاه‌هاي متولي در حوزه حوادث جاده‌اي هم در اين زمينه اقدام بجايي انجام دهند  تا از ميزان تلفات و خسارت حوادث جاده‌اي كه عامل آن نقاط حادثه‌خيز  است، كاهش يابد.
حركت در اين مسير از يكسو صرفه‌جويي اقتصادي را به دنبال دارد و از سويي سبب مي‌شود تا جان و مال مردم براي اينگونه موارد به هدر نرود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار