کد خبر: 873174
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مديرعامل ستاد ديه كشور گفت: تعداد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در ۱۰ سال گذشته بسيار بيشتر از شهداي انقلاب اسلامي، شهداي ترور و شهداي جنگ تحميلي است.
سيد‌اسدالله جولايي با اشاره به اينكه حتي يك تصادف منجر به فوت در عصر كنوني زياد است، گفت: طبق آمار منتشر شده در طول هفت سال و 11 ماه دفاع مقدس رزمندگان ايراني در برابر بعثي‌ها 188 هزار و 15 رزمنده در عرصه نبرد با باطل به فيض شهادت رسيدند، حال اينكه تنها در دهه اخير 210 هزار و 600 ايراني نه در ميدان جنگ، بلكه در مسير جاده‌ها جان خود را از دست داده و دهها برابر همين آمار هموطن ايراني با ايراد جراحت‌هاي سطحي و عميق روانه بيمارستان‌ها شده‌اند.
 
وي با بيان اينكه رشد تلفات ناشي از تصادفات يك فاجعه ملي است، ادامه داد: وضعيت جولان ارابه‌هاي مرگ در سطح جاده‌هاي كشور به قدري اسفناك است كه در يك نگاه كلي در طول سال‌هاي استقرار نظام مقدس اسلامي اگر شهداي پيروزي انقلاب اسلامي را به آمار 17هزار شهيد ترور و حتي ديگر شهداي هسته‌اي و مدافع حرم اضافه كنيم، باز متأسفانه اين آمار قابليت مقايسه با از دست دادگان‌ما در مسير جاده‌هاي شهري و بين‌شهري را ندارند.
جولايي اظهار كرد: براي اصلاح وضعيت جاده‌ها و آمار مربوط به تلفات ناشي از آن فرمايشات رهبري بايد معيار مسئولان ذي‌ربط قرار گيرد. معظم‌له در موضع حكيمانه خود به صراحت بيان مي‌كنند كه «من به كشته شدن يك نفر هم راضي نيستم». اينكه «هرچند آمار تلفات تصادفات جاده‌اي كاهش يافته است، اما آمار تصادفات همچنان بالاست» عين صحبت‌هاي صريح رهبر معظم انقلاب است كه در ديدار با فرماندهان نيروي انتظامي مطرح شد. جالب است در اين زمينه امام خامنه‌اي از كشته‌هاي سفرها با عنوان «يكي از غصه‌هاي هميشگي» خودشان ياد مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار