کد خبر: 873171
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
نتايج پايش كيفيت سوخت شهر تهران در تابستان نشان مي‌دهد گوگرد در بنزين عرضه شده درپايتخت به صورت نگران‌كننده‌اي افزايش داشته است.
به گزارش تسنيم، نتايج گزارش پروژه پايش كيفيت سوخت شهر تهران در تابستان 1396 نشان مي‌دهد در سوخت بنزين عرضه شده در جايگاه‌ها، عدد اكتان پايين، محتواي گوگرد و بنزن بالا و در سوخت ديزل عدد ستان پايين و محتواي گوگرد استاندارد است. كيفيت پايين يا بالاي سوخت، تأثير بسزايي بر آلودگي هواي شهر دارد.
طبق اعلام رسمي شركت كنترل كيفيت هواي تهران، با توجه به نقش 85 درصدي منابع متحرك بر آلودگي هواي شهر تهران و تأثير انكارناپذير كيفيت سوخت بر آلودگي خروجي از خودروها، شركت كنترل كيفيت هواي شهرداري تهران، پارامترهاي مؤثر كيفيت سوخت بر توليد آلاينده‌ها را به صورت فصلي مورد بررسي و پايش قرار مي‌دهد. به گفته وي در پروژه مذكور نمونه‌هاي تصادفي از جايگاه‌هاي شهر برداشت و به آزمايشگاه‌هاي معتبر ارسال مي‌شود. در اين راستا پارامترهاي مؤثر بر آلودگي از سوخت خودروها مورد آناليز قرار گرفته و در نهايت گزارش آن در اختيار عموم مردم و كارشناسان قرار مي‌گيرد.
«وحيد حسيني» مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در خصوص نتايج آناليز سوخت بنزين گفت: در پروژه آناليز سوخت بنزين تابستان سال 1396، تعداد 10 نمونه سوخت بنزين با نمونه‌برداري مستقيم بنزين يورو 4 و بنزين سوپر از پنج جايگاه‌ سوخت‌رساني شهر تهران شامل سهروردي بعد از بهشتي، مفتح، شريعتي سر بهار، شريعتي معلم و خرمشهر جمع‌آوري و براي آناليز به يك آزمايشگاه داخلي معتبر فرستاده شد. به گفته حسيني، اين نتايج نشان مي‌دهد سوخت بنزين عرضه شده در تهران عدد اكتان پاييني دارد اما ميزان گوگرد و بنزن آن از حد استاندارد بيشتر است. علاوه ‌بر اين همه نمونه‌هاي تست شده نشان مي‌دهند گوگرد بنزين‌هاي يورو4 بيشتر از محتواي گوگرد بنزين‌هاي سوپر است.
حسيني درباره ‌نتايج آناليز سوخت ديزل خاطرنشان كرد: در بررسي سوخت ديزل عرضه شده در فصل تابستان سال 1396 تعداد پنج نمونه سوخت ديزل با نمونه‌برداري مستقيم از جايگاه‌هاي سوخت‌رساني شهر تهران جمع‌آوري شده و جهت آناليز به آزمايشگاه معتبر ايراني ارسال شد. جايگاه‌هاي منتخب شامل پمپ ديزل ترمينال آزادي، تهرانسر، هنگام، ترمينال شرق و فتح بودند. نتايج آناليز محتواي گوگرد نشان داد محتواي گوگرد همه نمونه‌هاي سوخت ديزل در محدوده مجاز قرار دارند. پيش از اين نتايج آناليز نمونه‌هاي گازوئيل در نمونه‌هاي فصل بهار بالاتر از حد استاندارد بود ولي در فصل تابستان غلظت محتواي گوگرد در شرايط مطلوبي قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار