کد خبر: 873160
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
گزارش«جوان» از وضعيت استقلال پس از استعفاي منصوريان و مذاکره با فاتح تريم سرمربي مشهور ترکيه‌اي
پس از استعفاي منصوريان حالا آبي‌ها به دنبال جانشين وي هستند.
سعید احمدیان
 
پس از استعفاي منصوريان حالا آبي‌ها به دنبال جانشين وي هستند. مديرعامل استقلال از فاتح تريم، سرمربي مشهور ترک ملقب به امپراتور و سرمربي سابق تيم ملي ترکيه و ميلان ايتاليا به عنوان گزينه اول استقلال نام برده است، هرچند كه با توجه به دستمزد بالاي تريم، خيلي‌ها به حضور اين مربي در تهران خوش‌بين نيستند! و البته وضع آبي‌ها نيز به گونه‌اي نيست كه با تزريق اين پول به جيب مربي خارجي تغيير كند،آن هم در شرايطي كه تيم‌هاي بدون ستاره‌اي با مربي داخلي در رده‌هاي بالاي جدول قرار دارند.
تساوي با ذوب‌آهن آخرين حضور عليرضا منصوريان روي نيمکت استقلال بود، مسابقه‌اي که  با تساوي يک – يک تمام شد،  نتيجه‌اي که با توجه به پيروزي گسترش فولاد، آبي‌ها را به رده شانزدهم و قعر جدول چسباند، آن هم با يک برد، دو مساوي، چهار باخت و کسب تنها پنج امتياز و آمار دو گل زده در شش بازي! اين کارنامه ضعيف سرانجام سبب شد تا منصوريان برخلاف شکست مقابل پديده، اين‌بار ديگر تصميم نهايي را بگيرد و استعفايش را رسماً اعلام و از بازيکنان و هواداران استقلال خداحافظي کند.
  
منصوريان: مرا به آخر خط رساندند
حرف‌هاي منصوريان در نشست خبري پس از بازي با ذوب هم مفصل بود و تا توانست با خبرنگاران درددل کرد و گفت که او را در اين تيم به آخر خط رساندند تا مجبور به خداحافظي شود: «من را به آخر خط رساندند. يک عده نمي‌توانند ببينند يک تيم جوان ايراني موفق است. بعد از بازي با پديده تنهاترين آدم تاريخ باشگاه استقلال بودم. هفته سختي بود. امروز بازي سختي داشتيم. بعد از بازي با پديده هم آماده رفتن بودم، ولي مربيانم گفتند بمان و بجنگ. امروز وقتي بازي شروع شد با انرژي خوبي آمدم، ولي احساس کردم سکوها ملتهب است. روزي آرزو داشتم که روي لب آنها خنده را ببينم. نمي‌خواهم هوادارمان اذيت شود. هوادار صبور نيست. از فدراسيون فوتبال و ساکت هيچ‌وقت نمي‌گذرم. بايد بگويم که يک آفسايد مي‌تواند يک زندگي را تمام کند.»
سرمربي سابق استقلال در جايي ديگر از صحبت‌هاي طولاني‌اش، اختلافات داخلي در تيم را به يک هيولا تعبير کرد: «وقتي به استقلال مي‌آييد يک هيولاي درون را مي‌بينيد. آنهايي که در استقلال هستند اين هيولا را ايجاد مي‌کنند. براي صندلي داغ مديريت استقلال هميشه هيولاي درون وجود دارد و حالا متوجه شدم کساني هستند که خودشان در تيم، استقلال را نابود مي‌کنند و نمي‌خواهند اتفاقات خوبي بيفتد و فهميدم هيولاي دروني استقلال يعني چه.»
 
18ماه بدون حتي يک جام!
تنها چند ساعت پس از استعفاي منصوريان بود که افتخاري، مديرعامل استقلال از قبول استعفاي سرمربي تيمش خبر داد و آن را سخت‌ترين تصميم دوران ورزشي‌اش عنوان کرد: «سخت‌ترين تصميم دوران مديريتي‌ام را گرفتم و به‌رغم ميل باطني با استعفاي آقاي منصوريان موافقت کردم.» در حالي پرونده حضور منصوريان در استقلال بسته شد که وي در دوران يک فصل و شش هفته‌‌اي حضور در استقلال، کارنامه موفقي نداشته است.
 
منصوريان 12 خرداد 95 رسماً به عنوان سرمربي استقلال و جانشين پرويز مظلومي انتخاب شد. استقلال در ليگ شانزدهم با منصوريان تا هفته ششم نتيجه نگرفت، اما در ادامه اين مربي جوان توانست تيمش را از بحران خارج کند و با تکيه به بازيکنان جوان اين تيم را به بالاي جدول برساند و در نهايت هم با 57 امتياز و اختلاف 9 امتيازي با پرسپوليس قهرمان ليگ، استقلال را نايب‌قهرمان کرد، در جام حذفي هم آبي‌ها با شکست مقابل نفت در مرحله يک‌چهارم نهايي حذف شدند. استقلال هرچند با منصوريان توانست در ليگ قهرمانان به مرحله يک‌هشتم نهايي برسد، اما شکست عجيب 6 بر يک مقابل العين، يکي از تلخ‌ترين خاطرات آبي‌پوشان در آسيا را ثبت کرد.
با توجه به اين ناکامي‌ها منصوريان با يک چرخش از اعتماد به بازيکنان جوان، براي فصل جديد به جذب ستاره‌هاي پا به سن گذاشته مانند جباري، منتظري و جباروف با قراردادهاي گران روي آورد، تاکتيکي که براي ليگ هفدهم جواب نداد تا اين‌بار برخلاف فصل گذشته، هواداران و مديران استقلال به منصوريان فرصت بيشتري ندهند و با توجه به شروع ضعيف آبي‌پوشان در ليگ هفدهم در نهايت 29 شهريور 96، پرونده منصوريان در استقلال پس از 18 ماه بسته شود.
  
امپراتور روي نيمکت آبي‌ها؟
با قبول استعفاي منصوريان، حالا آبي‌ها به دنبال يک مربي خارجي بزرگ براي نيمکت‌شان هستند و مديرعامل استقلال در مصاحبه‌ با سايت رسمي باشگاه از فاتح تريم، سرمربي مشهور ترکيه‌اي به عنوان گزينه اصلي آبي‌ها نام برده است. تريم که در ترکيه به او امپراطور مي‌گويند، سابقه مربيگري در تيم ملي ترکيه، گلاتاسراي و ميلان ايتاليا را در كارنامه دارد. لکان کليچ، خبرنگار ورزشي سايت TRT ترکيه در صفحه توئيتر خود دست به افشاگري از جزئيات پيشنهاد باشگاه استقلال تهران به فاتح تريم زده و نوشته است: «باشگاه استقلال ايران براي جذب فاتح تريم به عنوان سرمربي خود پيشنهادي به مبلغ 5 ميليون يورو با قراردادي سه ساله داده است. در صورت عدم توافق با تريم، از سرجيو فارياس و والتر زنگا به عنوان ديگر گزينه‌هاي استقلال نام برده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار