کد خبر: 873144
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
برخورد قانونی با تقلب در آثار علمی
پیشنهاد بهترین گزینه برای وزارت علوم
رئیس‌جمهور «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» را برای اجرا به وزارت علوم و وزارت بهداشت ابلاغ کرد.
ابلاغ این قانون خبر خوبی است. اما حاکی از این است که مسئولان متوجه شده‌اند نمی‌توان با صاحبان مدرک تقلبی برخورد کرد، پس به این نتیجه رسیده‌اند که از اول جلوی تقلب را بگیرند. ولی عجیب است که چرا زودتر به فکرمان نرسیده بود!
در حال حاضر اوضاع تقلب و کپی‌کاری در آثار علمی و به خصوص پایان‌نامه دانشجویان خیلی خراب است. دانشجوی عزیز حاضر است برای خریدن شیرینی جلسه دفاعیه، تا آن سرِ شهر برود، اما خودِ پایان‌نامه را ترجیح می‌دهد از روبروی دانشگاه تهیه کند! بخاطر همین است که روز به روز شیرینی‌فروش‌ها پولدارتر، دانشجوها بی‌سوادتر و استادها چاق‌تر می‌شوند!
در عین حال صاحب دفتر فنی روبه‌روی دانشگاه که مسئولیت تهیه پایان‌نامه و پروژه‌های علمی دانشگاه‌ را بر عهده دارد، در حال حاضر سطح علمی‌اش به حدی بالا رفته که حتی استادها اشکالاتشان را از او می‌پرسند! این بزرگوار در تمام رشته‌های دانشگاهِ روبه‌رو به درجه فوق دکترا رسیده است و با توجه به شناختی که از فضای دانشگاه و دانشجویان دارد، به عقیده من بهترین گزینه برای تصدی وزارت علوم است! حالا که هم که وزارتخانه بی وزیر مانده بعد از چند ماه آقای رئیس‌جمهور هنوز مردد هستند که چه کسی را معرفی کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم همین صاحب دفتر فنی را معرفی کنند که هم مورد قبول دانشجویان است، هم تخصص دارد، هم زرنگ و فعال است، هم مورد اعتماد استادان است، تا جایی که اکثر استادها وقتی متوجه می‌شوند فلانی پایان‌نامه را تهیه کرده، چشم‌بسته نمره قبولی می‌دهند!
خلاصه اینکه قانون فوق‌الذکر خیلی قانون خوبی است، فقط امیدواریم این قانون مثل قانون «منع گسترش سلا‌ح‌های هسته‌ای» نشود که امریکا آن را امضا کرده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر