کد خبر: 873090
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان:
باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان باید در دهه 70 تکمیل می‌شد اما هنوز یک‌سوم وعده‌های داده شده برای تکمیل این پروژه محقق نشده است.

سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان که به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن مي گفت با عنوان کردن مطلب فوق گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم از امسال تا 5 سال آینده ادامه خواهد داشت؛ فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) بود.

وی افزود: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تا پای شهادت، اسارت و جانبازی رفتند و با تقدیم بهترین جوانان و نوجوان و فرزندان خود نه تنها با یک شهید بلکه با چندین شهید و جانباز به رسالت و تکلیف خود عمل کردند و امروز تکلیف زینب‌گونه همه ماست که ارزش‌هایی را که آنان برای کشور آفریدند، زنده نگه داریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: هدف انقلاب اسلامی نه تنها در سطح مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی بلکه در همه جهان و برای مستضعفان جهان بود.

وی تصریح کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس هر یک از مسؤولان وظیفه دارند، شعار هفته دفاع مقدس امسال برگرفته از سخن مقام معظم رهبری بوده و این شعار با عنوان «من‌ انقلابی هستم» خواهد بود.

شیروانیان عنوان داشت: کمیته‌های 10گانه برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس جلسات متعددی برگزار کردند؛ رژه نیروهای مسلح در روز جمعه با مسؤولیت سپاه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس در ضلع جنوبی میدان امام(ره) با رویکرد نرم‌افزاری فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه تجهیزات سنگین به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ما با یک کشور نمی‌جنگیدیم بلکه با بیش از 70 کشور از غرب و شرق دنیا مقابله می‌کردیم.

شیروانیان با گلایه از بی‌توجهی نسبت به تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان متذکر شد: باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان باید در دهه 70 تکمیل می‌شد ولی هنوز فاز نخست آن هم علی‌رغم وعده‌های داده شده تکمیل نشده است، یک‌ سوم وعده‌های داده شد هم محقق نشده و اکنون 26 سال وعده های تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان در گذر زمان محو شده است واین نشان می دهد، مسئولین استان در تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان همکاری نمی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم برای سال آینده فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان به بهره‌برداری برسد چراکه این مطالبه به حق مردم اصفهان و جامعه ایثارگری این استان است؛ موزه دفاع مقدس استان همدان علی‌رغم دارا بودن جامعه ایثارگری کوچک‌تر این استان، بیش از 10 سال است که به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اذعان داشت: مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدا در بیش از 123 نقطه سراسر استان اصفهان برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار