کد خبر: 873064
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
دفاع مقدس یادآور ایستادگی مردم ایلام
نویسنده کتاب نامه رسان گفت : این کتاب تنها صدای اقای منصوری نیست بلکه صدای بسیاری از رزمندگان و آزادگان است که برای من لذت بخش است ومرا ،ندیده عاشق کسانی کرده که مایه ی افتخار این ملت هستند.
ساسان ناطق، نویسنده کتاب نامه رسان، دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «نامه‌رسان» اظهار کرد: خاطرات اسارت انسانی‌ترین وجه ممکندر ادبیات اردوگاهی است چون هم زندانی و هم زندانبان و هم اسیر در کناردشمن زندگی می‌کند و ارتباط بلاواسطه‌ِ آنها می‌تواند اطلاعات بسیاریاز عقبه‌ی دشمن را نشان دهد.

وی با اشاره به تجربیات خود در گفتگو با آزادگان، تصریح کرد: من امید به زندگی را ویژگی مشترک آزادگان دیده‌ام چون در سخت‌ترین شرایط ناامید نشده‌اند و امیدوارم روزی زوایای پنهان سال‌های دفاع مقدس با روایت همه‌ی دست‌اندرکاران آن دوران آشکا شود .

این محقق دفاع مقدس نامه‌رسان را یکی از چند دارایی مردم استان ایلام دانست و امیدوارم که این نوزاد نورسته به دست فعالان این عرصه و همکاری رزمندگان و آزادگان بارور شود و به بلوغ برسد .

ناطق با بیان اینکه من شجاعت و خودباوری را در سطر سطر روایت‌های آقای منصوری دیدم و لذت بردم، سختی و آوارگی آن سال‌های مردم ایلام برای حفظ اصالت ایرانی و مقاومت بود، تصریح کرد: ماندگاری کلمات بیش از هر چیز دیگری است که از طریق نامه‌رسان به دست ما رسیده و روزگاری که هیچکدام از ما در قید حیات نباشیم «نامه‌رسان» آقای منصوری سرافراز و ستبر خواهد ماند .

این محقق دفاع مقدس گفت: این کتاب‌ها سرمایه‌گذاری برای آینده است و این واژه‌ها زمانی حیات‌بخش خواهند بود و راه حفظ هویت ما ایرانی‌ها نیز در این تلاش نهفته است و هر اثر ادبی اگر در لباس هنر جای بگیرد تاثیرگذار و ماندگار خواهد بود .

ناطق با بیان اینکه در این کتاب به جزئیات به خوبی پرداخته شده و به ما می‌گوید چه کسانی و در کجا برای دفاع از سرزمین زحمت کشیده‌اند، تصریح کرد: کتاب نامه‌رسان تنها صدای آقای منصوری نیست بلکه صدای بسیاری از رزمندگان و آزادگان است که برای من لذت‌بخش است و مرا، ندیده عاشق کسانی کرده که مایه‌ی افتخار این ملت هستند .

وی تصویرسازی توام با جزئیات را از دیگر ویژگی‌های این کتاب نام برد و تصریح کرد:منصوری‌ها حافظه تاریخی ما هستند و باید زودتر به سراغ‌ آنها برویم چرا که فراموش کردن از ویژگی‌های انسان است و اگر دیر بجنبیم بسیاری از خاطرات فراموش خواهد شد و برای آینده‌ی ما ناخوشایند خواهد بود .

این محقق دفاع مقدس گفت: بیایید تاریخ حماسه مردم ایلام را زیبا بنویسیم و اگر ما ننویسیم دیگران خواهند نوشت و باید این کتاب‌ها که دارایی ما هستند و کار بزرگ ملت ما را در دفاع مقدس نشان می‌دهند، هر روز به قفسه‌ی بزرگ کتابخانه‌ی دفاع مقدس اضافه شوند.
«
نامه رسان» خاطرات یك آزاده ایلامی به نام محمود منصوری است كه در عملیات والفجر ١۰در اسفند ماه۶۶به اسارت عراقی‌ها درآمد و به زندان الرشید منتقل شد و این کتاب مشتمل بر خاطرات كودكی، نوجوانی، آغاز انقلاب و فعالیت‌های وی قبل از شروع جنگ، ازدواجش و همه مراحل زندگی تا زمان آزادی‌اش است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر