کد خبر: 873030
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
سرلشکر جعفري:
اتهام‌هاي تكراري، متناقض و وقيح دونالد ترامپ عليه جمهوري اسلامي ايران كه از دوران تبليغات انتخاباتي آغاز شد و همچنان ادامه دارد، در نطق سالانه او در مجمع عمومي سازمان ملل هم تكرار شد.
اتهام‌هاي تكراري، متناقض و وقيح دونالد ترامپ عليه جمهوري اسلامي ايران كه از دوران تبليغات انتخاباتي آغاز شد و همچنان ادامه دارد، در نطق سالانه او در مجمع عمومي سازمان ملل هم تكرار شد. اتهاماتي كه گرچه با پاسخ‌هاي ديپلماتيك و توئيتري برخي مقامات دولتي همراه بود، ليكن فرماندهان ارشد نظامي اين قبيل سخنان را زماني براي تصحيح محاسبات غلط امريكا ارزيابي كردند.
 
رئيس‌جمهور امريكا ضمن اتهامات بي‌اساس به جمهوري اسلامي ايران، توافق هسته‌اي را بدترين توافق و مايه شرم امريكا توصيف كرد و در ديدار با نخست وزير رژيم صهيونيستي به خبرنگاران گفته بود به‌زودي خواهيد ديد كه درخصوص توافق هسته‌اي چه اقدامي خواهم كرد. در همين زمينه فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اتهام‌زني ترامپ به ايران، زيبنده امريكا و دولت فاسد و قلدر آن است، تأكيد كرد: زمان آن رسيده است كه محاسبات غلط امريكا را تصحيح كنيم.
 
به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در واكنش به سخنان سخيف و اتهام‌زني‌هاي وقاحت‌بار دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا عليه ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينكه در حرف‌هاي ترامپ چيز جديدي وجود نداشت، گفت: آنچه تازگي داشت اينكه امريكا چهره واقعي خود را براي جهانيان آشكار ساخته و امروز دنيا همان تصويري از امريكا را مشاهده مي‌كند كه ايران سال‌هاست در تلاش است آن را آشكار سازد و در واقع اين تهمت‌ها به ايران، زيبنده امريكا و دولت فاسد و قلدر آن است. فرمانده كل سپاه افزود: با شكست‌هاي پي در پي و خرد‌كننده‌اي كه امريكايي‌ها به‌ويژه در منطقه از ايران دريافت كرده‌اند طبيعي است كه سيستم عصبي و انسجام فكري آنها به هم ريخته باشد. وي با اشاره به اينكه بايد از ترامپ بابت برداشتن نقاب از چهره واقعي امريكا تشكر كرد، گفت: سخنان رئيس‌جمهور امريكا نبايد بي‌جواب بماند و اميدواريم رئيس‌جمهور محترم در نطق خود پاسخ قاطع، انقلابي و روشنگر چنانكه در شأن ملت ايران است به وي بدهد. سرلشكر جعفري تأكيد كرد: موضعگيري قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهميت راهبردي دارد اين است كه امريكا پاسخ‌هاي دردناك‌تر را در عمل و در رفتار و تصميماتي كه ايران ظرف ماه‌هاي آينده خواهد گرفت، مشاهده كند. فرمانده كل سپاه در پايان با بيان اينكه زمان آن رسيده است كه محاسبات غلط امريكا را تصحيح كنيم، گفت: اكنون كه ماهيت امريكا كاملاً روشن شده، دولت بايد از همه گزينه‌هاي خود براي دفاع از منافع ملت ايران استفاده كند.
‌  
ايران از هياهوهاي هاليوودي تأثير نمي‌پذيرد
دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در خصوص مواضع اخير رئيس‌جمهور امريكا و نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل، اين اظهارات را نمايانگر روحيه جنگ طلبانه، خصمانه و ضد صلح دانست.
وي با اشاره به ادعاي ترامپ مبني بر اينكه برجام قراردادي براي سرپوش گذاشتن بر ساخت سلاح هسته‌اي ايران است و يكي از بدترين قراردادهاي امريكا بوده است، اظهار داشت: اين اظهارات ناشي از درك ضعيف رئيس‌جمهور امريكا از توافقات بين‌المللي ومباني حقوقي آن بوده و از نگاه جامعه جهاني بي اهميت تلقي مي‌شود. دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد؛ رئيس‌جمهور امريكا هنوز از فضاي انتخاباتي اين كشور و استفاده از حملات لفظي به رقبا براي جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاوران وي به او يادآوري كنند كه رفتارهاي تبليغاتي و نمايشي تأثيري در تغيير اراده و رفتار كشورها ندارد.
 
شمخاني با تاكيد بر عزم و اراده جدي جمهوري اسلامي براي استيفاي كامل حقوق مشروع و قانوني خود و تأثيرناپذيري از هياهوهاي هاليوودي افزود: هيچ يك از طرف‌هاي امضاكننده برجام حق ندارند از سازوكارهاي پذيرفته شده در اين توافقنامه بين‌المللي با طرح بهانه‌هاي واهي و غيرحقوقي سرباز زنند. شمخاني با تقبيح رويكرد ساده‌لوحانه و تلاش نافرجام رئيس‌جمهور امريكا كه با طرح موضوعات غيرواقعي به دنبال تأثيرگذاري مخرب برجامعه ايران است، افزود: مردم مسلمان، انقلابي و سلحشور ايران اسلامي با درك واقعي از تهديدات و منافع ملي كشور در جريان انتخابات‌هاي متعدد اعتقاد، حمايت و علاقه خود به نظام جمهوري اسلامي ايران را در فرايندي آزاد و مشاركت‌جويانه در معرض نگاه جهانيان قرار داده‌اند و بهتر است رئيس‌جمهور امريكا به جاي اين گونه اظهارات، فكري براي جلوگيري از نزول تصاعدي جايگاه خود نزد افكار عمومي امريكا و جامعه جهاني نمايد. شمخاني، رئيس‌جمهور امريكا را فردي دروغگو و حامي گروه‌هاي تكفيري و تروريستي در منطقه معرفي و تأكيد كرد: ترامپ، اوباما را ايجاد‌كننده داعش مي‌دانست اما طي ماه‌هاي اخير و با دستور او نظاميان اين كشور بارها نيروهاي تروريست در محاصره را فراري داده و آنها را در پوشش‌هاي مختلف از مرز كشورهاي جابه‌جا كرده‌اند. امير دريابان شمخاني همچنين در واكنش به سخنراني نخست وزير رژيم صهيونيستي كه هرساله در قالب نمايش‌هاي كودكانه ارائه مي‌شود خاطر نشان كرد؛ با توجه به موج گسترده نفرت و انزجار مردم جهان از اين رژيم و شخص وي كه قاتل زنان و كودكان فلسطيني است، به‌طور قطع پنگوئن‌هاي قطب جنوب هم حاضر نخواهند شد ننگ طرفداري از اين رژيم كودك‌كش را بپذيرند.
‌  
ميدان مبارزه را با رفتار كابويي ترامپ ترك نمي‌كنيم
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح هم در واكنش به اظهارات رئيس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: سخنان رئيس‌جمهور امريكا حاكي از ضعف و درماندگي دولتي است كه در روياي ابرقدرتي، به ماليخوليا مبتلا شده است.
به گزارش جوان، سردار سيد مسعود جزايري خاطرنشان كرد: برخلاف آنچه كه ترامپ، ايالات متحده را صاحب قدرت «رهبري عظيم» مي‌داند، استنادات دهه‌هاي اخير، همگي حاكي از بي‌ظرفيتي دولت و حاكميت امريكا در مواجهه با حوادث و رويدادها به خصوص در منطقه غرب آسياست كه از آن جمله به جنايات كم‌نظير برنامه‌ريزان و نظاميان امريكا در عراق، سوريه، افغانستان و يمن مي‌توان اشاره كرد. جزايري در ادامه افزود: اينكه ترامپ در مورد برجام مي‌گويد «ما نمي‌توانيم به آن پايبند بمانيم»، به خودش مربوط است، ليكن اين را بداند كه با اين بلوف‌ها نخواهد توانست از جمهوري اسلامي ايران امتيازگيري كند. معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ملت ايران از داشته‌هايش و به خصوص توان دفاعي و موشكي‌اش، پاسداري مي‌كند، تأكيد كرد: رئيس‌جمهور امريكا و امثال او هرگز قادر نيستند در اراده اين مردم خللي وارد كنند و آنچه فهم ترامپ از درك آن عاجز مانده، اين است كه عنصر بازدارندگي جامعه ايران در برابر زياده‌خواهي‌ها و ديكتاتوري‌هاي امريكا، پديده‌اي نيست كه با داد و فرياد و بازي‌هاي كابويي رئيس‌جمهور اين كشور، ميدان مقابله و مبارزه را ترك كند. جزايري در پايان اظهارداشت: در برابر كشوري كه رئيس‌جمهورش آشكارا و از تريبون سازمان ملل فرياد مي‌كشد كه «از طريق نظامي ساير كشورها را نابود مي‌كند»، راهي جز تقويت بنيه‌هاي دفاعي نيست و ما در اين راه وارد مراحلي شده‌ايم كه از امريكا كاري جز عصبانيت ديوانه‌كننده و هذيان گويي بر نمي‌آيد.
 
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم در واكنش به اظهارات ضدايراني رئيس‌جمهور امريكا در صفحه شخصي خود نوشت: ظاهراً پيش‌نويس نطق ترامپ را نتانياهو نوشته است! اين، دولت امريكا را از آنچه هست، بدنام‌تر و منزوي‌تر مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار