کد خبر: 873013
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در مراسم رونمايي از كتاب شراره‌هاي خورشيد مطرح شد
آيين رونمايي از كتاب شراره‌هاي خورشيد كه به كارنامه عملياتي لشكر 27 محمد رسول‌الله تهران در عمليات خيبر مي‌پردازد...
محمد علي ميرزايي
 
آيين رونمايي از كتاب شراره‌هاي خورشيد كه به كارنامه عملياتي لشكر 27 محمد رسول‌الله تهران در عمليات خيبر مي‌پردازد، با حضور گلعلي بابايي نويسنده كتاب، سردار يزدي فرمانده سپاه تهران، سردار كوثري فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) و جمعي از فرهيختگان و اهالي رسانه در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد.
در اين مراسم گلعلي بابايي گفت: بعد از 12 سال شاهد به بار نشستن يكي از آثار تاريخي لشكر 27 از مجموعه حماسه 27‌هستيم. بعد از كتاب «همپاي ساعقه» و «ضربت متقابل»، كار نگارش اين مجموعه كتاب‌ها با وقفه مواجه شده بود.
 در اين كتاب تمامي وقايع لشكر27 ثبت شده است. پيام اين كتاب است كه بتوانيم استقامت بچه‌ها را ثبت كنيم.
 
 بابايي با اشاره به اظهارنظرهاي علاءالدين خمر فرمانده نيروي زميني ارتش بعث صدام گفت: اين فرمانده در مصاحبه‌اي با يك خبرنگار امريكايي گفته بود در نبرد شرق بصره يعني خيبر طرح ايراني‌ها بسيار خوب بوده است اما منابع‌شان متناسب با اهداف‌شان نبوده است.
درادامه سردار يزدي، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: ارزش عمليات خيبر به اين بود كه اگر بخواهيم در اين عمليات به برگ زريني بپردازيم، زندگي همت بوده است و ايشان آن طور زندگي كرد كه در نهايت ختم به شهادت شد.
 
وي تأكيد كرد: نحوه زندگي آنها براي ما نه تنها افتخارآفرين بلكه آموزنده است و بايد به شيوه زندگي اين عزيزان دقت كافي داشت. سردار یزدی افزود: برگ زرین عملیات خیبر زندگی شهید همت بود. حتما شهادت‌ها افتخارآفرین است اما نحوه زندگی این شهدا نه فقط افتخارآفرین بلکه آموزنده است. جوانان ما باید شیوه زندگی همت را یاد بگیرند.
 
فرمانده سپاه تهران بیان کرد: آنها که صدای همت را شنیده‌اند قطعا دین بزرگی بر گردنشان است اما جوانانی که در نسل‌های بعد با عکس همت با او آشنا شده‌اند بدانند که اگر راه او را بروند ضمن کسب توفیق در زندگی اجر بزرگی نیز نصیبشان خواهد شد. در پايان مراسم با حضور حجت‌الاسلام شيرازي نماينده ولي فقيه در سپاه قدس، سردار يزدي فرمانده سپاه تهران، محمدمهدي همت فرزند شهيد همت، ميثم دستاوره فرزند شهيد دستاوره، وهب همداني فرزند شهيد همداني و ميثم كريمي فرزند شهيد عباس كريمي و سردار سعيد قاسمي از فرماندهان لشكر 27 از كتاب «شراره‌هاي خورشيد» رونمايي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار