کد خبر: 872984
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
رئيس‌جمهور روسيه به مقامات دولتي اين كشور دستور داد استفاده از دلار در بنادر دريايي اين كشور را كنار گذاشته و روبل را به ارز غالب تبديل كنند.
به گزارش راشاتودي، ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه با صدور فرمان اجرايي، به مقامات دولتي اين كشور اعلام كرد تا با اعمال قوانين لازم استفاده از دلار در بنادر دريايي روسيه را پايان داده و به جاي آن از روبل استفاده شود. بر اساس اين فرمان كه در درگاه اينترنتي ترمين منتشر شد اين فرمان بايد سال جديد ميلادي اجرايي شود. با توجه به اينكه برخي شركت‌هاي روس حاضر در بنادر بر اساس قراردادهاي خود مجبور بر مبادله بر اساس دلار هستند، دولت روسيه به آنها براي تغيير ارز مبادله‌اي خود يك دوره زماني اختصاص داده است.
به گفته ايگور آرتميف، مدير سازمان ضدانحصار روسيه، بسياري از خدمات ارائه شده در بنادر روسيه و حتي بنادر دولتي در اين كشور همچنان به دلار انجام مي‌شود. نخستين‌بار موضوع تغيير ارز تعرفه‌اي در بنادر روسيه از سوي پوتين و يكسال و نيم پيش مطرح شد، اجراي اين قانون براي برخي شركت‌هاي برزگ حمل‌و‌نقل كه همچنان تمايل دارند تا سود خود را به دلار محقق كنند، ناخوشايند نيست. آرتميف معتقد است: اجراي اين قانون مي‌تواند شركت‌هاي خارجي را مجبور به خريد روبل كند كه اين مسئله براي ارز روسيه خوب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار