کد خبر: 872973
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
در ديدار سردار حاجي‌زاده و همتاي عراقي‌اش عنوان شد
سردار حاجي‌زاده و سپهبد انور امين در ديداري با اشاره به اهميت يكپارچگي عراق، بر تداوم و گسترش همكاري‌هاي دو كشور در مبارزه با تروريسم تأكيد كردند.
به گزارش سپاه‌نيوز، سپهبد «انور حمد امين» فرمانده نيروي هوايي ارتش عراق صبح ديروز با حضور در ستاد فرماندهي نيروي هوافضاي سپاه با سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ديدار و گفت‌و‌گو كرد. در اين ديدار طرفين پيرامون تداوم همكاري‌ها و هماهنگي درخصوص مسائل مشترك به تبادل نظر پرداختند. سردار حاجي‌زاده در اين ديدار با تبريك پيروزي‌هاي عراق عليه تروريست‌هاي داعش به مرجعيت، ارتش و ملت آن با تأكيد بر اينكه تعاملات، همكاري‌ها و روابط دو كشور ايران و عراق پس از تهاجم داعش به اين كشور توسعه يافته و وارد مرحله جديدي شده است، گفت: با درخواست كمك از سوي دولت عراق و حمايت‌هاي نظامي ايران در ابعاد مستشاري و تسليحاتي، روابط و همكاري نيروهاي نظامي دو كشور نزديك‌تر شده است. وي تصريح كرد:از روزهاي نخست حمله داعش به عراق نيروي هوافضاي سپاه با كمك‌هاي مستشاري و حمايت و پشتيباني فني و آموزشي در كنار نيروي هوايي عراق در مبارزه با تروريست‌ها بوده است و اين روند تا امروز كه تروريسم تكفيري آخرين نفس‌هاي خود را مي‌كشد، تداوم دارد.
 
سردار حاجي‌زاده با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست مشترك با سپهبد انور امين با تأكيد بر اينكه ما در بخش هوايي ارتباط مستمر و نزديك با نيروي هوايي ارتش عراق داريم، اظهار كرد: در اين ديدار مباحث و موضوعاتي پيرامون وضعيت اقليم كردستان و پيامدها و نتايج منفي اجراي همه‌پرسي در آن مورد بحث قرار گرفت. دوران «پس از داعش» در عراق نيز مورد تبادل نظر و گفت‌و‌گو قرار گرفت. وي در ادامه با برشماري تناقضات رفتاري امريكا در موضوع تروريسم و مقابله با آن تصريح كرد: تناقضاتي از جمله راه‌اندازي و تجهيز داعش و حمايت‌هاي آشكار و پنهان امريكا از آن و ادعاي مبارزه با تروريسم و شوهاي تبليغاتي كه در اين خصوص به‌راه انداخته است، موضوع تقابل با داعش را پيچيده‌تر كرد. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با تأكيد بر اينكه داعش تمام مي‌شود، اما توطئه آن پايان نمي‌پذيرد، گفت: امريكايي‌ها نابودي داعش را موكول به 10 تا 30 سال آينده كرده بودند، اما همگان شاهد بودند كه بساط اين لكه ننگين دست‌پرورده استكبار و صهيونيسم طي سه سال از عراق جمع شد.
 
سپهبد انور حمدامين نيز در اين ديدار با تأكيد بر اينكه كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران به ويژه همكاري‌هاي مستشاري، فني، تخصصي و آموزشي نيروي هوافضاي سپاه به ارتش و مردم عراق در مقابله با تروريست‌هاي تكفيري را هيچ‌گاه از ياد نخواهيم برد، گفت: ايران و عراق دو كشور همسايه، مسلمان و متحد هستند كه اشتراكات و روابط ديني و اجتماعي زيادي با يكديگر دارند و همكاري آنها در مقابله با داعش منجر به ايجاد صلح و امنيت در منطقه مي‌شود. فرمانده نيروي هوايي ارتش عراق با اشاره به موضوع برگزاري همه‌پرسي در كردستان عراق گفت: در كشور عراق ساليان سال است كه اقوام و سليقه‌هاي مختلف از كرد و عرب و... در كنار هم زندگي مي‌كنند و امروز نيز بايد با وحدت، حفظ عراق يكپارچه دنبال شود. بنابراين گزارش، انجام هماهنگي‌هاي لازم پيرامون فراهم‌سازي مقدمات و الزامات تأمين امنيت زائران در ايام اربعين حسيني نيز از موضوعات مورد بحث در ديدار فرماندهان نيروي هوافضاي سپاه و نيروي هوايي ارتش عراق بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار