کد خبر: 872938
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
امیر گلفام خبر داد
امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
به گزارش «جوان»، ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امسال سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی‌ می‌داریم, اظهار کرد: شروع جنگ با سختی‌هایی همراه بود و بعد از دفاع مقدس نیز مظلومیت ما نیز به جهانیان اثبات شد و رهبری و پیروزی ما نیز بر گرفته از واقعه کربلا است.

گلفام ادامه داد: در این جنگ تحمیلی ارتش با تمام وجود در کنار دیگر نیروهای نظامی و مردم داوطلب به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت. ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از منسجم ترین سازمان ها بود که با هدایت های امام خمینی(ره) به دفاع از انقلاب اسلامی و بعد از آن مقابله با عنصر ضد انقلاب در غرب و شمالغرب و غائله گنبد و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت به طوری که 2 میلیون و 650 هزار نیروی وظیفه و پایور ارتش در این دوران حضور داشتند و بسیاری از این نیروها به فیض شهادت نائل شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در ادامه به برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در روز 31 شهریور رژه نیروهای مسلح به صورت همزمان در تهران و دیگر شهر ها برگزار می شود که ارتش نیز به صورت گسترده و موثر در این رژه حضور خواهد داشت. همچنین در این روز رزمایش بزرگ دریایی توسط ارتش در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته نیز نمایشگاه های فرهنگی در تهران و استان‌های کشور نیز برپا خواهد شد که قسمتی از دستاورهای ارتش در این نمایشگاه ها به نمایش در خواهد آمد. همچنین در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) نیز نمایشگاه فرهنگی بزرگی برگزار خواهد شد که در روز یکم مهر ماه با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی شهر تهران و فرماندهان ارتش این نمایشگاه افتتاح خواهد شد. در این هفته نیز با هماهنگی برخی از دانشگاه ها و مدارس پیشکسوتان و فرماندهان ارتش دوران دفاع مقدس خاطره گویی و روایتگری خواهند کرد. در هفته دفاع مقدس نیز تمامی موزه های ارتش در کشور برای عموم مردم رایگان خواهد بود.

گلفام در خصوص دیگر برنامه های این سازمان گفت: امسال در اول مهر و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در دبیرستان فروغ شهادت از تندیس اولین شهید مدافع حرم ارتش شهید«محسن قوطاسلو» رونمایی خواهد شد و از دانش‌آموزان این دبیرستان تقدیر به عمل خواهد آمد.همچنین این سازمان آمادگی دارد در تمامی دانشگاه ها و مدارس که اعلام آمادگی کنند تندیس‌های شهدای ارتش را نصب کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان ارتش, گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس, غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای ارتش در ششم مهر ماه, حضور یگان های ارتش در نماز جمعه هفتم مهر ماه به همراه دسته های عزاداری, صبحگاه مشترک یگان های ارتش به میزبانی نیروی زمینی ارتش در سوم مهرماه,گرامیداشت سالروز عملیات«کمان99» توسط نیروی هوایی ارتش و تولید و پخش 7 مستند از صداو سیما را از دیگر برنامه های این هفته توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برشمرد.

گلفام با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سراسر شجاعت و قهرمانی بوده است, گفت: متاسفانه فیلم‌سازان به این شجاعت ها و قهرمانی ها کمتر پرداخته اند و لازم است در این خصوص ورود کنند. سازمان حفظ آثار ارتش این آمادگی را دارد از کلیه فیلم سازانی که در خصوص بیان رشادت های شهدای ارتش آثاری را دارند, از آنها حمایت کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در پاسخ به خبرنگار «جوان» مبنی بر اینکه چرا ارتش نهاد فیلم سازی مانند سپاه در اختیار ندارد، اظهار کرد: فیلم های مربوط به دفاع مقدس در سازمان حفظ آثار وارد می شود و امکانات رایگان در اختیار فیلم سازان قرار داده می شود. داشتن یک سازمان اختصاصی برای تولید فیلم در ارتش جایش خالی است اما ظرفیت آن در ارتش وجود دارد و به فیلم سازان بزرگ نیز این مساله منتقل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار