کد خبر: 872896
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: به طور متوسط در هر هکتار ۷ تن انگوررشه برداشت خواهد شد که پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۳ هزارو ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان در سال‌جاری برداشت خواهد شد.

مجید قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با جوان از کردستان،با اشاره به جشنواره «انگور رشه» شهرستان سروآباد، اظهار داشت: از یک هزار و ۷۶۰ هکتار باغ انگور رشه دیم در شهرستان سرو آباد، یک هزار و ۳۳۰ هکتار آن بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: به طور متوسط در هر هکتار ۷ تن انگور رشه برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۳هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان در سال‌جاری برداشت خواهد شد.

قاسمی‌نژاد هدف از برگزاری جشنواره انگور رشه سروآباد را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی این شهرستان عنوان کرد و افزود: حفظ آب و خاک، جذب سرمایه‌گذار و تجلیل از انگورکاران نمونه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: با توجه به طرح توسعه باغات دیم در آینده، افق مناسبی برای تولید این محصول وجود دارد در حال حاضر باغات انگوررشه شهرستان سروآباد به ازای هر ۵ هکتار یک شغل ایجاد کرده است که در مجموع ۹۵ شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت طبیعی این منطقه در تولید انگور رشه، در آینده این محصول از تازه‌خوری خارج و نیاز است با ایجاد صنایع فرآوری نسبت به تولید محصولات فراوری شده این محصول اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد از عرضه انگور رشه در بازارهای کشوری خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی استان کردستان با ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی استان در بازارهای تهران نسبت به عرضه انگور رشه اقدام می‌شود.

به گفته قاسمی‌نژاد، جشنواره انگور رشه سروآباد در سطح شهرستان با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران سازمان و همچنین شهرستانی و باغداران این شهرستان امروز در سالن فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر