کد خبر: 872855
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
رئیس مجلس بلژیک:
رئیس مجلس نمایندگان بلژیک گفت: بلژیک در باره ضرورت حفظ برجام ثابت قدم است زیرا جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده و تمام جزئیات این توافق بین المللی را اجرا کرده است.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، زیگفرید براک با اشاره به موضوع بر جام بیان نمود : بلژیک و اتحادیه اروپا مصمم به ارتقای سطح روابط خود با ایران هستند و من به عنوان رئیس مجلس نمایندگان بلژیک برای ارتقای سطح روابط دو کشور به ایران سفر کرده ام و در این سفر نیز مذاکراتی با مقامات ایران انجام داده ایم جرا که ایران در انجام تعهداتش براساس اصول اسلام پایبند است .

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک اضافه کرد: در این دیدارها، پیام روشنی برای ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی داشتیم و امیدوارم روابط دو کشور گسترش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد: رفت و آمد دیپلماتیک بین مقامات ایران و بلژیک استمرار یابد و سفرش به ایران، برای آخرین بار نباشد.

براک همچنین با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان گفت: اصفهان یک موزه کامل هنری و معماری است که هر بیننده ای را جذب خود می کند و به شگفتی وامی دارد.

وی افزود: جلوه ها و جذابیت فرهنگ در اصفهان آنقدر عمیق است که هر سیاستمداری را مجاب به سفر به این شهر و دیدن جاذبه های فرهنگی آن می کند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این استان از اعلام آمادگی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه برای مشارکت در طرح های توسعه این استان خبر داد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه برجام دریچه ای بر روی سرمایه گذاران خارجی برای همکاری در طرح های عمرانی و اقتصادی ایران گشوده است، گفت: بخش گردشگری اصفهان پس از اجرای برجام، توسعه چشمگیری داشته است و سرمایه گذاران خارجی از جمله ایتالیا برای مشارکت در طرح های گردشگری این استان اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: اصفهان آماده است تا با یکی از شهرهای بلژیک قرارداد خواهرخواندگی منعقد و بستر توسعه روابط خود را با این کشور فراهم کند.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس مجلس نمایندگان بلژیک به ایران موجب توسعه روابط دو کشور و افزایش حجم مبادلات بین ایران و بلژیک شود.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و بدنبال تفاهم هسته‌ای لوزان در 23تیر1394(14 ژوئیه 2015) در وین اتریش بین ایران و گروه موسوم به 1+5(شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) منعقد شد.

برغم برخی اقدامات دولت دونالد ترامب در آمریکا برای نقض برجام و کارشکنی در راه اجرای این توافق بین المللی، تاکنون همه اعضای گروه 1+5، شورای امنیت سازمان ملل متحد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا بر پایبندی جمهوری اسلامی به الزامات مفاد برجام تاکید کرده اند.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک، یکشنبه شب در راس هیاتی برای بازدید از آثار تاریخی اصفهان وارد این شهر شد.

'زیگفرید براک' که روز شنبه هفته جاری وارد کشورمان شده است،  با حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه ساختار حکومت فدرال بلژیک از 6 مجموعه تشکیل می شود  اظهار داشت :که هر یک از آنها، دولت، پارلمان و دستگاه های اجرایی خود را دارند. سه منطقه خودمختار و سه جامعه یا گروه زبانی، این 6 مجموعه را تشکیل می دهند.

حجم مبادلات تجاری ایران و بلژیک نزدیک به 200 میلیون دلار اعلام شده و انتظار است این رقم تا پایان امسال به 400 میلیون دلار برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها