کد خبر: 872854
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زنگ رسمی مدارس به یاد شهید حججی با حضور مسؤولان استانی و با کسب اجازه از خانواده ایشان ساعت 8 صبح روز شنبه اول مهر در هنرستان محل تحصیل شهید، هنرستان شهدای فرهنگی نجف‌آباد نواخته می‌شود.

محمدحسن قائدی‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق آخرین آمار قریب به 860 هزار دانش‌آموز او مهر امسال در استان اصفهان بر سر کلاس‌های درس می‌روند.

وی با بیان این که اطلاعات بیش از 98 درصد از دانش‌آموزان در سامانه سنا ثبت شده است، افزود: ساماندهی 6 هزار واحد آموزشی در سه دوره تحصیلی ابتدائی، متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زنگ شکوفه‌ها چهارشنبه 29 شهریور به صورت استانی و با حضور مسؤولان استانی در دبستان شهید ربانی به یاد همه شهدای دفاع مقدس به صدا در خواهد آمد.

قائدی‌ها اضافه کرد: زنگ رسمی مدارس به یاد شهید حججی با حضور مسؤولان استانی و با کسب اجازه از خانواده ایشان ساعت 8 صبح روز شنبه اول مهر در هنرستان محل تحصیل شهید، هنرستان شهدای فرهنگی نجف‌آباد نواخته می‌شود وشهید حججی روحیه ایثاررا در قلب  دانش‌آموزان کاشت .

وی درباره پروژه مهر عنوان کرد: پروژه بازگشایی مدارس نیاز به انجام مقدماتی دارد که بخشی از آن از طریق دستورالعمل وزارتی، تکالیفی را بر عهده استان‌ها قرار می‌دهد و مسؤولیت اصلی بر عهده شورای آموزش و پرورش و استانداری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر پروژه مهر در استان اصفهان به  تشکیل شش کارگروه‌ اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های فضا و تجهیزات، ساماندهی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، امنیت و حراست، مدارس غیردولتی و کارگروه نظارت بر عملکرد و ارزیابی تشکیل شده است‌.

وی در خصوص کارگروه فضا و تجهیزات تصریح کرد: بررسی میزان نیاز کلاس‌های درسی و تعداد مدارس در هر دوره و بررسی جابه‌جایی‌های احتمالی در شهرستان‌ها و نواحی و همچنین پیگیری تجهیزات مورد نیاز و از بین بردن مشکلات به عهده این کارگروه است.

قائدی‌ها تعداد واحدهای آموزشی و پرورشی نوساز اضافه شده در استان اصفهان را 92 واحد دانست و عنوان کرد: این 92 واحد شامل 60 واحد مدرسه در مقاطع مختلف و 32 واحد غیرآموزشی با کاربرد پرورشی، ورزشی و فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: با این 60 واحد تعداد 411 کلاس درسی به مجموعه کلاس‌های موجود افزوده خواهد شد که بالغ بر 80 میلیارد تومان جهت آماده‌سازی آن هزینه شده و 60 میلیارد تومان هزینه ساخت به دست خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان و باقی از طرف دولت تأمین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان دومین کارگروه مدیریت پروژه مهر را ساماندهی معرفی و اظهار کرد: این کارگروه وظیفه جذب معلم، ساماندهی نقل و انتقال و جابه‌جایی‌های احتمالی معلمان، صدور ابلاغ تعیین محل خدمت آن‌ها است.

وی به کارگروه تبلیغات و اطلاع‌رسانی اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروه سوم مسؤولیت آماده کردن فضاهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه ای اجرایی مختلف مانند پلیس، شهرداری اتوبوس‌رانی و ... را بر عهده دارد.

قائدی‌ها در خصوص کارگروه امنیت و حراست تأکید کرد: وظیفه مهم کنترل زوایای مختلف ایمن‌سازی و شناسایی فضاهای غیرایمن و معرفی آن‌ها به کارگروه فضا و تجهیزات در جهت ایجاد فضای امن فیزیکی و همچنین روانی و اجتماعی به عهده چهارمین کارگروه است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و نظارت بر ثبت‌نام، راه‌اندازی، تأسیس و افتتاح و صدور مجوز مدارس غیردولتی نیز از فعالیت‌های پنجمین کارگروه مدارس غیرانتفاعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره آخرین کارگروه عنوان کرد: کارگروه نظارت بر عملکرد و ارزیابی آخرین کارگروه ایجاد شده است که  در مدیریت پروژه مهر همکاری داشت.

وی اضافه کرد: این شش کارگروه از ماه‌ها قبل با مسؤولیت آموزش و پرورش به صورت کلان شروع به فعالیت کرده است که در روزهای آخر اجرای برنامه‌ها به سر می‌بریم.

قائدی‌ها یادآور شد: 41 منطقه استان اصفهان به 7 قطب تقسیم‌بندی شده و مسؤولیت هر قطب به عهده یکی از معاونان اداره کل آموزش و پرورش است که مقررشده بود معاونان با مسؤولان هر قطب جلساتی داشته و آماده سال تحصیلی جدید بشوند که از هر مرحله حداقل یک بار بازدید صورت گرفته است.

وی اولویت‌های اصلی پیش‌بینی‌شده در سال تحصیلی پیشرو را نام برد و بیان داشت: اولویت‌های اصلی یا برنامه‌ها، شعارها و محور فعالیت‌های آموزش و پرورش در همین قالب تعریف‌شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حرکت آموزش و پرورش در جهت رشد و توسعه و رسیدن به توسعه پایدار، کیفیت‌بخشی در همه عرصه‌های آموزشی و پرورشی و تقویت حوزه مشارکت از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: تمرکززدایی و تفویض اختیار به مدیران مدارس و تقویت مدیریت آموزشگاهی، افزایش میزان اختیارات مدارس ضمن توجه به بحث نظارت، حرکت به سمت اقتصاد درون‌زا، تلاش در جهت ارتقاء منزلت و کرامت فرهنگیان نیز از این اولویت‌هاست.

قائدی‌ها در ادامه اولویت‌های اصلی پروژه مهر سال 96-97 گفت: ارتقاء در جهت فضاهای پرجاذبه؛ شاد و آرام‌بخش در واحدهای آموزشی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر دانش آموزان را نیز جزو اولویت‌های مهم بیان کرد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار