کد خبر: 872844
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
براي نخستين بار در تاريخ، يک رئيس جمهور امريکا در سخنراني سازمان ملل حرفي از فلسطين به ميان نياورد...
 سخنان ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل عليه ايران نشان داد كه امريكايي‌ها قابل اعتماد نيستند و جواب اعتماد و پايبندي به عهد را با فحاشي و تهديد پاسخ مي‌دهند. رئيس‌جمهور امريكا هر چه لايق خودش بود بار ايران و البته كشورهايي چون كره شمالي و ونزوئلا كرد. اتهام‌هايي چون سركش، ديكتاتور، حامي تروريسم و واپسگرا، ناقض حقوق بشر و داراي دموكراسي دروغين، از زبان مردي عليه كشور ما مطرح شد كه كشور و متحدانش در همه موارد فوق پيشتاز هستند. ترامپ همچنين برجام را «مايه شرمساري امريكا» خواند و دوباره تهديد به خروج از آن كرد.
 
دونالد ترامپ روز سه‌شنبه براي اولين بار به عنوان رئيس‌جمهور امريكا در هفتاد‌و‌دومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني كرد. ترامپ در آغاز سخنراني خود به دستاوردهاي اقتصادي دولتش اشاره كرد و گفت ارتش امريكا به زودي عظيم‌تر از آنچه تاكنون بوده، خواهد شد. به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس‌جمهور امريكا با بيان اينكه «ما در زماني آكنده از نويدها و مخاطرات گردهم آمده‌ايم»، گفت: «ما مي‌توانيم جهان را به سكوهايي جديد ارتقا دهيم يا اجازه دهيم كه آنها در دره نااميدي سقوط كنند.»
 
ترامپ گفت: «در امريكا ما به دنبال تحميل روش زندگي خودمان به هيچ‌كس نيستيم، بلكه مي‌خواهيم كاري كنيم كه [آن روش] براي همگان به عنوان يك الگو بدرخشد.»ترامپ تصريح كرد تا زماني كه در كاخ سفيد به عنوان رئيس‌جمهور امريكا حضور دارد به دنبال پيشبرد منافع كشور خودش خواهد بود. رئيس‌جمهور امريكا گفت كه كشورهاي داراي حاكميت مستقل مي‌توانند در كنار يكديگر همزيستي داشته باشند و سرنوشت خودشان را كنترل كنند. ترامپ گفت: «ما بيش از اين نمي‌توانيم اجازه دهيم از ما بهره‌كشي شود يا وارد توافق‌هايي شويم كه امريكا حاصلي از آنها به دست نمي‌آورد.»
 تكرار ادعاهاي ضد ايراني
ترامپ در مقدمه براي حمله به ايران، از ادبيات شبيه به دولت جورج بوش استفاده كرد و گفت:«رژيم‌هاي سركش و خودكامه كه نمايندگان آنها در اين مجمع حضور دارند، تلاش مي‌كنند ارزش‌هاي ما را با خطرناك‌ترين تسليحات، به چالش بكشند.»
 
ترامپ بخشي از سخنراني خود را به ايران اختصاص داد و به تكرار ادعاهاي بي‌پايه و اثبات‌نشده درباره ايران پرداخت. ترامپ كه در طول هشت ماه رياست جمهوري خود بيشترين لفاظي‌ها را عليه ايران انجام داده است، در مجمع عمومي سازمان ملل نيز بار ديگر مدعي شد: «وقت آن فرا رسيده كه ملل دنيا با يك رژيم خطرناك ديگر هم مقابله كنند؛ رژيم ديگري كه آشكارا از كشتار جمعي سخن مي‌گويد، وعده مرگ امريكا و نابودي اسرائيل مي‌دهد. حكومت ايران، يك ديكتاتوري فاسد را پشت نقابي از دموكراسي دروغين پنهان مي‌كند.» ترامپ در ادامه اين ادعاها اضافه كرد: «حكومت ايران، يك كشور ثروتمند و صاحب يك تاريخ و فرهنگ غني را به يك كشور سركش و ضعيف از لحاظ اقتصادي تبديل كرده كه صادرات اصلي‌اش خشونت، خونريزي و هرج و مرج است.» ترامپ بدون اشاره به حمايت امريكا از رژيم صهيونستي ژست مدافع ملت ايران را گرفت و در سخناني شبيه به عناصر اپوزيسيون نظام گفت: «رنج‌ديده‌ترين قربانيان سران ايران، در واقع مردم خود اين كشور هستند. حكومت ايران به جاي استفاده از منابعش براي ارتقاي زندگي مردم، سودهاي نفتي را صرف تأمين مالي حزب‌الله و ساير تروريست‌هايي مي‌كند كه مسلمانان بي‌گناه را مي‌كشند و به همسايگان صلح‌جوي عرب و اسرائيلي‌شان حمله مي‌كنند.» وي بدون اشاره به نقش محور عربستان و متحدانش در صدور و حمايت از تروريسم تكفيري در سوريه و همينطور حمله به يمن به لفاظي خود اين طور ادامه داد: «اين ثروت كه در حقيقت متعلق به مردم ايران است، همچنين براي حمايت از بشار اسد، شعله‌ور كردن آتش جنگ داخلي يمن و تضعيف صلح در سراسر خاورميانه صرف مي‌شود.» ترامپ گفت: «نمي‌توانيم اجازه بدهيم اين حكومت قاتل همزمان با ساخت موشك‌هاي خطرناك، به اين فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌كننده ادامه دهد.» وي سپس به موضوع توافق هسته‌‌اي ايران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت و گفت: «اگر توافقي در انتها پوششي براي ساخت يك برنامه هسته‌اي [براي ايران] فراهم آورد، ما نمي‌توانيم به آن پايبند بمانيم» ترامپ مدعي شد: «توافق هسته‌اي ايران يكي از بدترين و يك‌سويه‌ترين توافقاتي است كه ايالات متحده تا كنون وارد آن شده است.
 
وي افزود: «اين توافق مايه شرمساري براي ايالات متحده است و من فكر نمي‌كنم كه شما دوباره با چنين چيزي روبه‌رو بشويد.» وي اضافه كرد: «وقت آن است كه تمام جهان همراه شده و از ايران بخواهند به تعقيب مسير مرگ و نابودي پايان دهد.»ترامپ بدون اشاره به بازداشت ايرانيان در امريكا در حمايت از جاسوسان بازداشت شده امريكايي در خاك ايران گفت: «وقت آن است كه اين حكومت، تمامي امريكايي‌ها و شهروندان ساير كشورهايي را كه ناعادلانه بازداشت شده‌اند، آزاد كند و فراتر از همه اينكه حكومت ايران بايستي حمايت از تروريست‌ها را متوقف و خدمت‌رساني به مردم كشور خودش و احترام به حق حاكميت همسايگانش را آغاز كند.»
 
تهديد كره شمالي و ونزوئلا
رئيس‌جمهور امريكا سپس به مسائل كره شمالي اشاره كرد و با توصيف اين كشور به عنوان «رژيمي واپسگرا» كه احترامي براي حقوق ملت‌هاي ديگر قائل نيست، گفت كه برنامه موشكي و هسته‌اي اين كشور تمام دنيا را تهديد مي‌كند. ترامپ گفت: «ايالات متحده صاحب قدرت و صبري عظيم است، اما اگر مجبور شود از خودش يا متحدانش دفاع كند، ممكن است ما چاره‌اي جز نابودي كره شمالي نداشته باشيم.»رئيس‌جمهور امريكا اضافه كرد: «وقت آن است كه كره شمالي درك كند كه خلع سلاح‌ها هسته‌اي تنها سرنوشت مسئولانه‌اي است كه در انتظار آن كشور است.» ترامپ همچنين با استفاده از لقب «مرد موشكي» براي كيم يونگ اون، رهبر كره شمالي گفت: «او وارد مأموريتي براي خودكشي شده است.»
 
رئيس‌جمهور امريكا در ادامه سخنان خود درباره وضعيت ونزوئلا نيز اشاره كرد و مدعي شد: «امريكا آماده است در صورتي كه دولت ونزوئلا همچنان حكومت خودكامه خود را بر مردم اين كشور ادامه دهد، به اقدامات بيشتري متوسل شود.» ترامپ تأكيد كرد: «وضعيت كنوني در ونزوئلا كه در شرايط ديكتاتوري سوسياليستي است، غيرقابل قبول است. اوضاع ونزوئلا كاملا غيرقابل قبول است و ما نمي‌توانيم دست روي دست بگذاريم و نظاره‌گر باشيم.»
 
فراموشي فلسطين و شادي نتانياهو
براي اولين بار در تاريخ سخنراني‌هاي رؤساي جمهور در سازمان ملل ترامپ به مسئله فلسطين اشاره نكرد. شايد براي همين بود كه بنيامين نتانياهو خيلي خوشحال بود. در واقع بعد از پايان سخنان ترامپ در ميان تشويق‌كنندگان چهره يك نفر چنان شاد و بشاش بود كه دوربين‌ها روي او زوم كردند: نتانياهو نخست‌وزير رژيم اشغالگر قدس. وي دقايقي پس از سخنراني ترامپ، در توئيتر نوشت: «در بيش از 30 سالي كه با سازمان ملل سر و كار دارم، هرگز سخنراني‌اي تا اين حد شجاعانه و صريح نشنيده بودم.»
 
نتانياهو افزود: «رئيس‌جمهور ترامپ حقيقت را در مورد خطراتي كه جهان را تهديد مي‌كند گفت و مقابله قاطع با آنها براي اطمينان از آينده بشريت را خواستار شد.»
واكنش‌ها به ترامپ فقط محدود به نتانياهو نبود. در هنگام سخنراني اين مقام ارشد امريكايي، تنها شخص ايراني حاضر در سالن مجمع عمومي سازمان ملل حسني‌نژاد، كارشناس نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل بود كه البته انتظار مي‌رفت در بخش‌هايي كه ترامپ سخنان توهين آميزش را به زبان مي‌آورد، وي هم سالن را به نشانه اعتراض ترك كند اما حسني‌نژاد ترجيح داد با نگاه معنا دار خود به ترامپ نگاه دوربين‌ها را به خود جلب كند.
اما وزير خارجه سوئد به بي بي سي گفت كه اين سخنان غلط، در زماني نادرست و براي مخاطبي اشتباه بيان شده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
2
2
اقای رئیس جمهور در جواب باید بگوید:
ما ملتی با تمدن 3000 ساله هستیم و هرگز در مقر سازمانی که برای صلح و پرهیز از جنگ وتروریسم بنا شده حرف از حمله به دیگران و نابود کردن ملت ها را بزبان نمی اوریم . اما می گوئیم جهان از وجود امریکا شرم سار است .چون حامی رژیم جنایت کار صهیونیستی است و در جهان از بمب اتمی استفاده کرده است و در تمام دنیا جاسوسی می کند و بدون رعایت هیچ قانونی در کشور ها کودتا راه می اندازد و تحریم می کند و حاضر نیست اسلحه های کشتار جمعی خود را نابود کند وحتی به 99 درصد ملت خود ظلم می کند بطوری که یک در صد صهیونیست در این کشور زندگی می کنند و بقیه نوکران صهیونیست ها هستند . این صهیونیست اکنون نیز می خواهند همه دنیا را به زیر سلطه خود در اورند .
ما ملت 3000 ساله ضرب المثلی جالب برای سخنان زشت و ناروان داریم و ان هم خاموشی است
عبدالحمید هادیان جزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
2
ضرب المثلی داریم که می گویند : ( آنان که فکر می کنند بیشتر از همه می دانند از همه احمق تر هستند ) و حالا که دنیا برجام را قبول دارند و جباب ترامپ آن را رد می کند احتمالا شامل همین ضرب المثل هستد . آقای ترامپ لطفا بترس . اول از خدا و بعد هم از کاوه های آهنگر ایرانی ها و دیگر دلیران و قهرمانان ایران زمین ...

هادیان از تهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
2
سلام به نظربنده ترامپ جای بحث نداره چراکه دیوانه ای بیش نیست که داردباروش های احمقانه آمریکارابه قهقرامیبردامانماینده مابایدباسخنرانیه محکم وکوبنده نه به ترامپ چراکه گفتم اودیوانه است بلکه به تمام نمایندگان کشورهایی که دراین اجلاس حضوردارندوهمچنین به عقلای آمریکابفهماندکه ایران لیبی ومصروسایرکشورهای زیرسلطه آمریکانیست ووقتی درموردجمهوری اسلامی ایران صحبت میکنندلااقل طرف صحبت کننده آدم باشد وسالم نه دیوانه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار