کد خبر: 872836
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
به رغم هشدارهاي رئيس‌جمهور امريكا مبني بر مقابله نظامي با تهديدات كره‌شمالي، اما روسيه و آلمان راهكار ديپلماتيك را تنها راه‌حل بحران مي‌دانند. وزير خارجه آلمان تأكيد كرد كه تنش درباره برنامه هسته‌اي كره‌شمالي را جز از طريق مذاكرات مستقيم نمي‌توان حل و فصل كرد. سفير روسيه هم با مقام وزارت خارجه كره‌شمالي ديدار و درباره شرايط شبه‌جزيره و يافتن راه‌حلي براي آن گفت‌وگو كردند.
 
پس از آنكه آنگلا مركل، صدراعظم آلمان استفاده از الگوي برجام براي حل بحران كره‌شمالي را مطرح كرد، وزير خارجه آلمان راه‌حل ديپلماتيك را پيشنهاد داد. زيگمار گابريل، وزير خارجه آلمان در گفت‌و‌گو با روزنامه «بيلد» آلمان، درباره كيم جون اون، رهبر كره‌شمالي گفت: «او ديوانه نيست و بايد در مقابل وي استراتژي خونسردي را در پي گرفت.» او گفت: «رهبر كره‌شمالي اعتقاد دارد اگر بمب اتمي داشته باشد، حكومتش در امنيت خواهد بود و هيچ‌كس نمي‌تواند تهديدش كند.» گابريل تأكيد كرد: «تنش درباره برنامه هسته‌اي كره‌شمالي را جز از طريق مذاكرات مستقيم نمي‌توان حل و فصل كرد و بايد سه قدرت روسيه، امريكا و چين در يك ميز مشترك با كره‌شمالي بنشينند و اين مسئله نيازمند سياستي هوشمندانه و شجاعانه است.»
 
از سوي ديگر، الكساندر ماتسه‌گورا، سفير روسيه در كره‌شمالي با چوئه سان هوي دبيركل بخش امريكاي‌شمالي وزارت خارجه كره‌شمالي ديدار و درباره يافتن راه‌حلي براي شرايط پيچيده ديپلماتيك منطقه گفت‌وگو كردند. واشنگتن پست گزارش داد، روسيه چوئه را به مسكو دعوت كرده و اين اقدام مي‌تواند در راستاي بررسي احتمال گفت‌وگو ميان امريكا و كره‌شمالي باشد. حمايت روسيه و آلمان از ابتكار ديپلماسي براي حل بحران شبه‌جزيره درحالي است كه امريكا همچنان به تنش‌آفريني در اين منطقه ادامه مي‌دهد. در همين راستا، وزير دفاع امريكا گفته كه اين كشور و كره‌جنوبي درباره گزينه استقرار سلاح‌هاي اتمي در شبه‌جزيره كره صحبت و رايزني كردند. به گزارش راشا تودي، جيمز ماتيس، وزير دفاع امريكا دوشنبه شب در سخناني گفت: «اينجا موضوع مذاكراتي است كه با متحدانمان درباره يك موضوع داريم و در جريان است و آنها خواستار چنين موضوعي هستند. ما فقط دوست همديگر نيستيم بلكه متحدان مورد اعتماد هم هستيم و ما همه موضوعات را با هم مطرح مي‌كنيم.» رئيس پنتاگون در ادامه اعلام كرد كه در ارتباط با كره‌شمالي، گزينه‌هاي نظامي وجود دارد كه كره‌جنوبي را در معرض «خطر جدي» قرار نخواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار