کد خبر: 872835
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
در همان روزي كه امريكا اعلام كرد نخستين پايگاه نظامي را در سرزمين‌هاي اشغالي افتتاح مي‌كند، ارتش صهيونيستي با يك فروند موشك پاتريوت، پهپادي را در حريم هوايي سرزمين‌هاي اشغالي ساقط كرد كه بنا بر گفته مقامات اسرائيلي از سوريه به پرواز در‌آمده بود.
امريكا روز دوشنبه به طور رسمي نخستين پايگاه نظامي خود در سرزمين‌هاي اشغالي را در حالي افتتاح كرد كه قرار است در آن‌ دهها نظامي در سامانه‌هاي دفاع موشكي خدمت كنند. رسانه‌ها و تحليلگران غربي گفتند اين اقدام امريكا پيامي به ايران است. خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در اين باره نوشت: اين اقدام در برهه افزايش نگراني اسرائيل از توسعه موشك‌هاي برد بلند ايران صورت گرفته است. مقام‌هاي نظامي اسرائيلي آغاز به كار پايگاه نظامي امريكا را پيامي به دشمنان اسرائيل عنوان كردند. رژيم صهيونيستي مدت‌هاست با بيان اينكه نگران برنامه موشكي ايران و حضور نيروهاي مورد حمايت ايران در نزديكي بلندي‌هاي جولان است، تلاش مي‌كند حمايت‌هاي بيشتري از سوي امريكا دريافت كند. همزمان با افتتاح اين پايگاه مقامات و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كردند با سامانه موشكي پاتريوت به يك پهپاد كه از سوريه در حال ورود به اراضي اشغالي بود، شليك كردند.
 
در حالي كه مواضع ضد‌سوري و ضد‌ايراني مقامات رژيم صهيونيستي ادامه دارد، حالا مقامات و رسانه‌هاي اين رژيم از حمله به يك پهپاد خبر مي‌دهند؛ پهپادي كه گفته شده از سوريه قصد ورود به اراضي اشغالي را داشته است. ارتش رژيم صهيونيستي همچنين ادعا كرده اين يك پهپاد ايراني مورد استفاده حزب‌الله لبنان بود و از مبدا فرودگاه دمشق به پرواز در‌آمده بود. پرواز اين پهپاد در حالي صورت گرفته كه رژيم صهيونيستي تلاش گسترده‌اي كرده بود تا نتايج مذاكرات صلح سوريه را بر اساس امنيت خود پيش ببرد.  در همين حال منابع خبري گزارش دادند جنگنده‌اي اسرائيلي چندين موضع حزب‌الله در سوريه را هدف قرار داده است.
   
رشوه پولي
در حالي كه برنامه‌هاي دولت‌هاي غربي در سوريه با شكست مواجه شده آنها تلاش دارند با مطرح كردن آمادگي براي بازسازي سوريه به شرط بركناري بشار اسد آخرين تير خود را نيز شليك كنند تا بلكه بدين طريق بتوانند اسد را متقاعد به كناره‌گيري از مقام خود كنند. بوريس جانسون وزير خارجه انگليس گفت تا زماني كه انتقال سياسي در سوريه انجام نگيرد، انگليس، امريكا و ديگر كشورها از بازسازي سوريه حمايت نمي‌كنند. به نوشته خبرگزاري رويترز، جانسون گفت: «ما معتقديم تنها راه پيش رو، فرآيند سياسي است و بايد براي ايراني‌ها، روس‌ها و رژيم اسد اين را روشن كنيم كه ما، گروه‌ همفكر، تا زماني كه مطابق قطعنامه 2254، فرآيند انتقال سياسي از اسد صورت نگيرد، از بازسازي سوريه حمايت نمي‌كنيم.» اين اولين بار نيست كه مقامات غربي بحث بازسازي سوريه را مطرح مي‌كنند تا به اين طريق به سياست‌هاي خود دست پيدا كنند. در همين حال ديويد سترفيلد، معاون موقت وزير امور خارجه امريكا در امور خاورميانه گفت: تمامي شركت‌كنندگان در اين نشست موافقند كه اگر مشاركت بين‌المللي در بازسازي سوريه نياز باشد ابتدا بايد يك روند سياسي برقرار شود. وي افزود: دولت سوريه و حاميانش نمي‌توانند صرفاً بر مبناي يك نقشه و شرايط موجود پيروزي اعلام كنند. بازسازي سوريه به شدت به يك روند سياسي معتبر بستگي دارد. اين روند سياسي در ژنو به بحث گذاشته شده است. ژان ايو لودريان، وزير امور خارجه فرانسه نيز به خبرنگاران در نيويورك گفت: من روز پنج‌شنبه با چهار عضو دائم شوراي امنيت يعني انگليس، چين، روسيه و امريكا ديدار خواهم كرد تا آنها را متقاعد سازم كه براي ايجاد يك انگيزه جديد در راستاي پايان دادن به جنگ هفت ساله سوريه يك گروه تماس تشكيل دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار