کد خبر: 872831
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
آيت‌الله جنتي: بايد ببينيم فتنه كجا مي‌خواهد نفوذ كند بايد مراقب باشيم و حتي به‌عنوان خبرگان به رئيس‌جمهور تذكر دهيم...
بايد ببينيم فتنه كجا مي‌خواهد نفوذ كند، بايد مراقب باشيم و حتي به‌عنوان خبرگان به رئيس‌جمهور تذكر دهيم. امروز كساني كه با انقلاب و اسلام مشكل‌دارند در حال رشد هستند كه در اين زمينه بايد مستند تذكر بدهيم. ما نگران هستيم كه نيروهاي انقلابي دفع و نيروهاي غيرانقلابي جذب شوند.  اين گزاره بخشي از سخنان آيت‌الله جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري، در سخنراني افتتاحيه سومين اجلاسيه رسمي اين مجلس بود كه از ديروز گشايش يافت.
 
به گزارش فارس، آيت‌الله جنتي ضمن تبريك اعياد گذشته و تسليت به مناسبت ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) با اشاره به گراميداشت هفته دفاع مقدس آن را يك نعمت الهي دانست و تصريح كرد: اگر خداوند كوه دماوند را هم طلا گرفته و به ما مي‌داد، ارزش آن با جنگي كه اتفاق افتاد برابري نمي‌كرد؛ چرا كه طلا مايه فساد، افتراق و مصيبت است اما اين جنگ سرتاپا مايه خوبي براي امت اسلامي بود و قدرت نظامي جمهوري اسلامي را نيز تقويت كرد. وي با بيان اينكه دفاع مقدس روح شهادت‌طلبي و ايثارگري را در مردم ما زنده كرد، يادآور شد: امام در زمان جنگ درباره شهيد فهميده گفتند كه رهبر ما اين طفل 13 ساله است و امروز هم مي‌بينيم شهيد حججي از رويش‌هاي انقلاب است و ما از اين مصاديق فراوان داريم.
  
جدايي اقليم كردستان، ايجاد اسرائيلي ديگر است
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به زمزمه جدايي اقليم كردستان عراق اظهار داشت: جدايي اقليم كردستان به‌منظور ايجاد يك اسرائيل ديگر است كه با تمام وجود بايد مقابل آن ايستاد؛ چراكه اين جدايي خواسته اسرائيل و عربستان سعودي است و مي‌خواهند مسلمين را تضعيف كنند. آيت‌الله جنتي تأكيد كرد: كساني كه خرده عقلي داشته باشند، بايد جلوي اين اتفاق را بگيرند، هرچند كه اين توطئه‌ها راه به‌جايي نمي‌برد. رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به جايگاه، نقش و وظايف مجلس خبرگان، تصريح كرد: مجلس خبرگان به‌منظور تحقق اهداف عالي نظام در نظر گرفته‌شده كه فقدان آن نقيصه بزرگي در نظام است و وجود اين مجلس براي ادامه نظام جمهوري اسلامي و مشروعيت بخشيدن به آن نقش اساسي دارد و جايگاه آن بايد حفظ شود، از‌اين‌رو نبايد هيچ حركتي كه منجر به تضعيف آن شود، صورت بگيرد. وي بابيان اينكه راه شهيد حججي نشان مي‌دهد اعتماد به امريكا و غرب راهگشا نبوده و موجب خسارت دنيوي و اخروي است، گفت: امريكا در برجام نشان داد كه نبايد به قول آنها اعتماد كرد و چشم ما بايد به جوانان خود و منابع خودمان باشد و با اقتصاد مقاومتي راه پيشرفت كشور را فراهم كنيم.
  
برجام مصداق تير زهرآگين بود
آيت‌الله جنتي با اشاره به آغاز كار دولت دوازدهم تأكيد كرد: مردم خواستار بهبود وضعيت اقتصادي هستند و بايد از اين چهار سال پيش رو براي خدمت به مردم استفاده كرد. رئيس مجلس خبرگان رهبري بر لزوم استفاده از نيروهاي انقلابي و متدين و وجود برنامه براي دستگاه‌هاي مختلف تأكيد كرد و گفت: مسئولان بايد بدانند در پس لبخند دشمن، تير زهرآگين وجود دارد و برجام مصداق تير زهرآگين بود، بنابراين مؤمنين و مسلمانان نبايد فريب بخورند، آيا نقض متعدد تعهدات امريكا در قبال كشورهاي ديگر براي شناخت اين سرطان جهاني كافي نيست؟ وي با تأكيد بر اينكه امروز جمهوري اسلامي ايران در جايگاهي رفيع قرار دارد و اين جز باتدبير رهبري و شهادت شهيد حججي‌ها و شهيد همداني‌ها ممكن نبوده است، افزود: حضور ايران در منطقه و ايثارگري جوانان بايد با همين سبك پيش برود و نبايد كوچك‌ترين خلل و نقصي در آن ايجاد شود.
  
بايد به مطالبات مجلس خبرگان پاسخ شايسته داد
آيت‌الله جنتي در ادامه با تأكيد بر اينكه مجلس خبرگان رهبري از مسئولان مطالبه‌گر است و انتظار پاسخ شايسته از سوي آنها را دارد، خاطرنشان كرد: اگر استكبار جهاني از حضور قدرتمند ايران ناراحت است، به اين دليل است كه ما لبخند آنها را باور نكرده‌ايم و بافرهنگ جهاد و شهادت به اينجا رسيده‌ايم. رئيس مجلس خبرگان رهبري بابيان اينكه خبرگان از همه اولي ا‌ست و بايد مواضع رهبري را رصد كند، گفت: مجلس خبرگان بايد مرتباً همراه رهبري حركت كند تا مواضع ايشان تثبيت شود. وي در ادامه يكي از مطالبات رهبري را ترويج سبك زندگي اسلامي برشمرد و اظهار داشت: بحث سبك زندگي را كه رهبري مطرح كردند، يك مسئله مهم و زيربنايي است و بايد اين سبك زندگي صحيح را شناخت و اعمال كرد؛ درواقع سبك زندگي اسلامي به معناي داشتن صداقت، راست‌گويي، امانت‌داري، ايثارگري، پرهيز از اسراف و تبذير و برخورداري از عدالت و فروتني و مقابله با ظلم و ظالم است.
  
نگرانيم انقلابيون دفع و غيرانقلابي‌ها جذب شوند
آيت‌الله جنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: اين انتخابات مشكلات فراواني داشت و مقامات رسمي دولت اعم از استاندار، فرماندار و دهدار تخلف كردند و كارشان به دادگاه قضايي كشيد كه از اين ‌رو بايد مراقب باشيم، ما نگران هستيم كه نيروهاي انقلابي دفع و نيروهاي غيرانقلابي جذب شوند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري بابيان اينكه ما بايد روي فتنه حساس باشيم و رهبري نيز همواره بر اين موضوع تأكيددارند، گفت: بايد ببينيم فتنه كجا مي‌خواهد نفوذ كند والان فتنه‌گران حضور دارند، بنابراين بايد مراقب باشيم و حتي به‌عنوان خبرگان به رئيس‌جمهور تذكر دهيم هرچند كه در اين جلسه رئيس‌جمهور حضور ندارد. وي بابيان اينكه ما شاهد هستيم امروز كساني كه با انقلاب و اسلام مشكل‌دارند در حال رشد هستند كه در اين زمينه بايد مستند تذكر بدهيم، گفت: كميته سياسي مجلس خبرگان بسياري از مطالبات را پيگيري كرده و خيلي از مسئولان را هم خواسته است كه بايد اين روند استمرار داشته باشد و ما از آ‌نها تشكر مي‌كنيم.
 
***
دشمن در انديشه تكرار مدل استحاله چين و شوروی در ايران
مدل مورد اجرا در ايران امروز همان مدل نفوذ در چين است، يعني جهاني‌شدن بدون توجه به اصول و مباني انقلاب اسلامي و الزاماً توجه به سياست اقتصادي درهاي باز.
حجت‌الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه ميهمان ويژه اجلاس سوم مجلس خبرگان رهبري بود، با بيان مقدمه‌اي نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و شكست برخي انقلاب‌ها و امپراتوري‌هاي جهان را وجود زمينه‌هاي نفوذ در آن انقلاب‌ها دانست. وي راهكارهاي دشمن براي تحقق نفوذ در برخي كشورها را برشمرد و خاطرنشان كرد: ما با دوگونه نفوذ مواجهيم؛ نفوذ پيامدي و نفوذ استراتژيك. نفوذ پيامدي يعني نفوذِ بخشي و موردي همچون نفوذ در برخي تصميم‌گيران و مراكز تصميم‌گيري. وي در اين باره به چند مورد از مصاديق نفوذ و افراد نفوذي كه در سال‌هاي اخير توسط كارشناسان و نيروهاي امنيتي بازداشت شده و مورد ضربه قرارگرفته‌اند، اشاره كرد. نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه به نفوذ در شوروي سابق و فروپاشي اين كشور اشاره كرد و ابعاد نفوذ در شوروي سابق را مورد تحليل و ارزيابي قرار داد و گفت: تكرار فرمول سقوط اتحاد جماهير شوروي و استحاله انقلاب چين از اهداف نظام سلطه و امريكا با حربه نفوذ در نظام اسلامي ما مي‌باشد. سعيدي اظهار داشت: شوروي و چين با عدول از آرمان‌هاي خود و عدم‌تقابل با آزادي افسارگسيخته سياست‌هاي اقتصادي غرب و نيز دفاع نكردن از مستضعفين و اتخاذ سياست درهاي باز، زمينه را براي فروپاشي و استحاله فراهم نمود. امروز اگر ما هم به آرمان‌ها و الزامات انقلاب اسلامي كه ثمره خون شهيدان و مجاهدت مردم و علماست، معتقد، پايبند و حافظ آن نباشيم ممكن است دشمن همان نقشه‌ها را براي كشور ما نيز اجرا نمايد. سعيدي خاطرنشان كرد: مدل مورد اجرا در ايران امروز همان مدل نفوذ در چين است، يعني جهاني شدن بدون توجه به اصول و مباني انقلاب اسلامي و الزاماً توجه به سياست اقتصادي درهاي باز. وي افزود: نفوذ نخبگاني يعني شناخت چهره‌هاي قابل جذب براي چيدن در هرم قدرت، تغيير محاسبات از جمله تغيير در سطح مديران عالي و بحث زماندار كردن انقلاب، تغيير محاسبات در مباني همچون حجيت ولي فقيه، تغيير محاسباتي در اصول همچون مقابله با استكبارستيزي و شعار استقلال، تغيير در محاسبات سياسي بر اساس مدل غربي، تغيير در مباني فرهنگي مثل سينما، حجاب و عفاف، تغيير در مباني شايسته‌سالاري و تقابل با شعار خودي و غيرخودي و تغيير در سطح ذائقه مردم و نيز تغيير در سبك زندگي، همچنين تغيير از سطح ايدئولوژي به سطح استراتژيك از برنامه‌هاي دشمن عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
مسئولان باید وضع معیشتی مردم را درست بکنند و در حاشیه های منطقه ایی و جهانی خود را یا مفت درگیر نکنند و مطمئن باشند که مردم تا آخرین نفس در پشت آنها خواهند بود و پشتیبانی مردمی یعنی زوال ناپذیر بودن نظام اسلامی. و الا با عطسه گربه هم همه چی بهم خواهد ریخت. ما باید در راستای ساختن یک جامعه مبتنی بر عدل علی کوشش بکنیم و با اشتلم و پشتلم جامعه عدل علی درست نمی شود. اینها را هم مینویسیم بخدا برای حفظ نظام و پایداری کشور اسلامیست و بس.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار