کد خبر: 872824
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس سازمان سينمايي بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بر جدي بودن عزم اين نهاد براي رفع آسيب‌هاي اين حوزه تأكيد كرد
لزوم آسيب‌شناسي توليدات با مضمون دفاع مقدس موضوعي است كه خبرنگار روزنامه جوان در جريان نشست خبري رئيس سازمان هنري و سينمايي وابسته به بنياد حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مطرح كرد. پاسخ اين بود كه فيلم دفاع مقدسي بايد فاتح گيشه باشد.
جواد محرمي
 
لزوم آسيب‌شناسي توليدات با مضمون دفاع مقدس موضوعي است كه خبرنگار روزنامه جوان در جريان نشست خبري رئيس سازمان هنري و سينمايي وابسته به بنياد حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مطرح كرد. پاسخ اين بود كه فيلم دفاع مقدسي بايد فاتح گيشه باشد.
رئيس سازمان هنري و سينمايي وابسته به بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس روز گذشته در نشست خبري كه در اين نهاد برگزار شد، گزارشي از فعاليت‌هاي هنري بنياد ارائه داد. در جريان اين نشست خبرنگار «جوان» از ضعف در ارتباط‌گيري با مخاطب عام و نيز غلبه مفاهيم ضدجنگ و شبه‌روشنفكرانه به عنوان دو آسيب اصلي در توليدات مربوط به دفاع مقدس اشاره كرد و لزوم آسيب‌شناسي عميق و كارشناسانه در اين باره را خواستار شد.
 
 علي جعفري در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» با تأييد اين آفت درباره آثار نمايشي دفاع مقدس گفت: اين آسيب‌شناسي اهميت زيادي دارد، اگر آثار ما ديده نشوند و در جامعه بازتاب نداشته باشند ساختن آنها چه اهميتي مي‌تواند داشته باشد، ما براي رزومه ارائه دادن دست به خلق اثر نمي‌زنيم بلكه قصد ما اين است كه اثرگذاري محسوس داشته باشيم و نتايج كارمان را در جامعه ببينيم، به همين منظور نشست‌هايي را در جريان برگزاري مراسم‌هاي هفته دفاع مقدس ترتيب داديم كه در آنها به آسيب‌شناسي آثار ساخته شده در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و اميدواريم از خلال آن بتوانيم به نتايج علمي خوبي دست پيدا كنيم و ضعف‌هاي‌مان در توليد آثار را به تدريج مرتفع كنيم. يكي از مشكلات حوزه فيلم بحث اكران است كه ما براي حل اين معضل از ظرفيت‌هاي سالن‌هاي نيروهاي مسلح در سراسر كشور براي اكران فيلم‌هاي با موضوع دفاع مقدس استفاده مي‌كنيم. البته به نظر مي‌رسد پاسخ رئيس سازمان سينمايي بنياد حفظ و نشر اثر دفاع مقدس در اين باره اقناع‌كننده نباشد چون آسيب‌شناسي توليدات نمايشي دفاع مقدس نمي‌تواند با تكيه بر نشست‌هاي مقطعي به نتايج علمي مناسبي منجر شود و اين موضوع نياز به كارهاي كارشناسي دقيق و محاسبات و تحقيقات جدي گسترده به طور مجزا دارد.
   
دفاع مقدس سرآغاز خودباوري
علي‌اصغر جعفري در بخشي از اين نشست با اشاره به اهميت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سرآغاز خودباوري و اعتماد به نفس در يك جامعه است و با توجه به شروع هفته دفاع مقدس اين سازمان برنامه‌هاي مختلفي را در دستور كار خود قرار داده است. در حوزه هنرهاي نمايشي ۳۰ عنوان كتاب نمايشنامه را با محوريت دفاع مقدس در تيراژ ۷۵ هزار نسخه براي شهرستان‌ها رونمايي و ارسال مي‌كنيم،‌ همچنين نشر هنر دفاع مقدس نيز در اين هفته آغاز به كار مي‌كند. رئيس سازمان هنري و امور سينمايي دفاع مقدس تأكيد كرد: رونمايي از كتاب پديدارشناسي تئاتر دفاع مقدس، برگزاري نشست تخصصي آيين دفاع مقدس و تجليل از دو نمايش «هفت عصر هفتم پاييز» به كارگرداني ايوب آقاخاني و «نامه آخر» به كارگرداني علي برجي از ديگر برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس است. البته در نظر داريم كه در هر فصل از نمايش‌هاي دفاع مقدس و عوامل آن قدرداني كنيم. وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اين سازمان در بخش فيلم‌هاي كوتاه، مستند و انيميشن، توضيح داد: در هفته دفاع مقدس، فراخوان جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه دفاع مقدس «رسام» به دبيري انسيه شاه‌حسيني با رويكرد مدافعان حرم و مجاهدان در دو بخش اصلي فيلم و فيلمنامه منتشر و سامانه مربوط به اين جشنواره راه اندازي مي‌شود.
   
توليد يك فيلم درباره شهيد باقري
جعفري گفت: با بنياد سينمايي فارابي براي توليد يك فيلم سينمايي با موضوع شهيد حسن باقري به تفاهم كامل رسيده‌ايم. رئيس سازمان هنري و امور سينمايي دفاع مقدس توضيح داد: آغاز پخش برنامه «روبه‌روي ماه» با موضوع كتاب‌هاي تقريظ شده از سوي مقام معظم رهبري از شبكه آموزش از ديگر برنامه‌هاي اين هفته است. همچنين در نظر داريم دو فيلم «اشنوگل» به كارگرداني هادي حاجتمند و فيلم «‌۹و پنج دقيقه» به كارگرداني مسعود نجف‌پور بوشهري با موضوع حماسه شهيد ياسيني را به زودي اكران كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار