کد خبر: 872822
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ميرباقري از دست چه كسي عصباني است
معاون محترم سيما در حاشيه بازديد از پشت صحنه يكي از سريال‌هاي تلويزيوني اظهارنظري در مورد برنامه هفت انجام داده كه در نوع خود عجيب است.
وحيد مهري
 
معاون محترم سيما در حاشيه بازديد از پشت صحنه يكي از سريال‌هاي تلويزيوني اظهارنظري در مورد برنامه هفت انجام داده كه در نوع خود عجيب است. همه مي‌دانند كه سلسله مراتب سازماني ايجاب مي‌كند كه مسائل سازمان در درون آن حل شود، مثلاً اگر مقام بالاتر نظري متفاوت با مسئولان زيرمجموعه خود دارد در جلسات دروني حل و فصل نمايد يا در نهايت تصميم خود را ابلاغ كند اما وقتي تصميمي از سوي مقام بالاتر با عصبانيت!  رسانه‌اي مي‌شود، احتمالاً حاكي از آن است كه جناب معاون از جاري كردن تصميم خود در زيرمجموعه ناتوان است! پس اين ماجرا احتمال اختلافات جدي‌اي را بين مديران سازمان درباره نحوه اجراي سري جديد «هفت» تقويت مي‌كند. برنامه‌اي كه همواره در گذشته نيز مورد مناقشه مديران وقت رسانه ملي بوده اين بار نيز دستخوش اين اختلافات شده است. با توجه به اينكه در زمان معاونت علي دارابي در سيما نيز «هفت» مورد اختلاف او و مدير شبكه 3 بود و حواشي فراواني به همراه داشت و اين برنامه سينمايي در دوره اخير خود نيز جنجال زيادي به پا كرد، تحليل موضوع زياد سخت نيست چراكه حاشيه‌هاي سينما امروز دامنگير رسانه ملي است و هر مديري جرئت ساخت برنامه‌هاي جنجالي را ندارد. آنچه كه از روند توليد سري جديد «هفت» پيداست اين است كه ابتدا اعلام شد كه بعد از ماه مبارك رمضان در سال جاري «هفت» جديد روي آنتن خواهد رفت اما اين اتفاق با دستور معاون سيما به بهانه تدوين دستوركار مشخص! متوقف شد. اما آنچه به گوش مي‌رسد اين است كه گزينه‌هاي شبكه 3 براي «هفت» و افراد مد نظر معاونت سيما مختلفند و ميرباقري با به تعويق انداختن آغاز سري جديد و اين بار با اين اظهارنظر جنجالي سعي كرده كفه گزينه‌هاي خود را سنگين‌تر كند و روند آن را به سمت نظر خود تغيير دهد.
 
براساس شنيده‌ها گزينه‌هاي معاون سيما براي «هفت» اكبر نبوي و رسول صدرعاملي هستند. گرچه اكبر نبوي قبلاً تلويحا اعلام كرده بود كه به هفت نمي‌رود اما اجراي برنامه سينمايي شبكه 4 را نيز كه اتفاقاً داراي مديران سينمادوست و سينماگري هم هست برعهده دارد.
همه اينها شنيده و حدس و گمان است كه در آينده صحت آنها مشخص خواهد شد اما با توجه به اينكه مدير شبكه 3 و تهيه‌كننده «هفت» تا كنون در اين باره اظهارنظري نكرده‌اند و اظهارنظرهاي معاون محترم سيما درباره اين برنامه خاص بيشتر از حد معمول است اصل قضيه يعني وجود اختلافاتي بر سر چگونگي اجرا دور از انتظار نيست.
 
جالب است كه سينماي ايران كه در برگرداندن سرمايه خود در گيشه‌ها عموماً دچار مشكل است با تعدد برنامه‌هاي تلويزيوني سينمامحور در شبكه‌هاي مختلف روبه‌رو است كه هركدام براي مديران رسانه ملي مهم هستند. گذشته از پاسخ اين سؤال كه مگر سينما به چند برنامه تلويزيوني احتياج دارد، بايد گفت ظاهراً برنامه‌هاي سينمايي منافعي را ايجاد مي‌كند كه مديران سازمان را بر آن مي‌دارد كه بر سر آنها سهم‌خواهي كنند. از سوي ديگر برخي ذي‌نفعان كه دست‌اندركار سينما هستند نيز با استفاده از ميزان روابط‌شان با هر كدام از مديران سازمان سعي مي‌كنند گزينه مطبوع خود را در برنامه سينمايي بنشانند. بنابراين توليد و پخش برنامه‌هاي سينمامحور در شبكه‌هاي سيما تبديل به زمين سهم‌خواهي مديران سازمان و برخي سينماگران شده است.‌آش شله‌قلم‌كاري كه به نفع هركس باشد، ضررش تنها به سينماي ايران وارد خواهد شد.
 
بهتر است مديران رسانه ملي حداقل پيش از آغاز برنامه «هفت» كه مهم‌ترين برنامه سينمايي تلويزيون است سعي كنند از جريان‌هاي مختلف سينما فاصله بگيرند تا مطمئن باشند كه تصميمات‌شان تحت تأثير هيچ كدام از آنها قرار نخواهد گرفت و در پي آن حاشيه گريبانگير برنامه نخواهد شد. همچنين بهتر است با پذيرش سلسله مراتب و روال سازماني از سوي زيرمجموعه‌ها مجبور به مشاهده اظهارنظرهاي بيش از اندازه و غيرمعمول نباشيم. سينماي ايران در حال حاضر به اندازه كافي با گروه‌گرايي و سهم‌خواهي و كشمكش‌هاي پشت پرده روبه‌رو است. بهتر است رسانه ملي اگر نيتش خير و كمك به سينماي ايران است، استقلال خود را كاملاً حفظ و از اين حواشي و افتادن در دام انحصارگرايان و منفعت‌طلبان دوري كند تا خشت اول كج نهاده نشود. در غير اين صورت سري جديد «هفت» نيز از همين ابتدا حاشيه‌كوب خواهد شد و نتيجه‌اي نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار