کد خبر: 872792
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: وقت آن است دولت رسماً غني‌سازي 20 درصد را آغاز كند و پاسخ دندان‌شكني به نقض برجام توسط امريكا بدهد.
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: وقت آن است دولت رسماً غني‌سازي 20 درصد را آغاز كند و پاسخ دندان‌شكني به نقض برجام توسط امريكا بدهد.
  
ظريف و روحاني به انتقادات توجهي نكردند
حجت‌الاسلام سيدناصر موسوي‌لارگاني نماينده مردم فلاورجان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعمال تحريم‌هاي جديد امريكا عليه ايران و نقض آشكار برجام، اظهار داشت: از همان روزهاي اولي كه موضوع مذاكرات هسته‌اي مطرح بود، مقام معظم رهبري به هيئت مذاكره‌كننده هشدار مي‌دادند كه طرف مقابل، بدعهد و بدپيمان است و بارها عهدشكني و پيمان‌شكني كرده‌اند و بايد مراقب باشيد. وي افزود: عده‌اي از مسئولان كشور هم در خلال مذاكرات هسته‌اي، نسبت به پيش‌نويس منتشرشده توافق هسته‌اي اعتراض داشتند و به متن برجام ايرادات زيادي را گرفتند مبني بر اينكه اين متن باعث مي‌شود دست طرف مقابل باز باشد، اما وزير امور خارجه و شخص رئيس‌جمهور توجهي نكردند، جاي تأسف بيشتر دارد كه آقاي صالحي هم با آنها همراه و هم‌زبان بود و حتي سوگند ياد كرد كه مشكلي وجود ندارد.
   
امريكا تمام تعهداتش در برجام را زير پا گذاشت
موسوي‌لارگاني همچنين گفت: در موضوع برجام رئيس‌جمهور گفتند بازي برد ـ برد داشتيم، اما هر چه از زمان اجراي برجام گذشت، شاهد عهدشكني‌هاي مكرر طرف مقابل به ويژه امريكا بوديم. امريكا تمام تعهداتش در برجام را زير پا گذاشت، قرار بود تحريم‌هاي اقتصادي و تحريم‌هاي بانك‌ها برداشته شود، قرار بود خريد هواپيما براي ما آزاد شود و قطعاتي كه قبلاً به ايران نمي‌دادند را بدهند، تقريباً قرار بود تحريم‌ها در همه موارد برچيده شوند، اما نه تحريم‌هاي بانك‌ها برداشته شد و نه ديگر تحريم‌ها. وي تصريح كرد: قرار بود پس از برجام، كشتي‌هاي ايراني توسط شركت‌ها بيمه شوند، اما نشد. قرار بود پول‌هاي بلوكه‌شده ايران را برگردانند، اما دستبرد زدند و اين پول‌ها را به بهانه‌هاي مختلف دزديدند.
موسوي‌لارگاني با بيان اينكه تحريم‌هاي 10 ساله را تمديد كردند، گفت: كنگره امريكا نيز تحريم‌هاي جديدي را به عنوان تحريم‌هاي مادر اخيراً به تصويب رساند كه به امضاي رئيس‌جمهور امريكا هم رسيد و به رئيس‌جمهور امريكا اجازه دادند اگر بخواهد، خودش تحريم جديدي را اضافه كند.
  
دولت به‌جاي تهديد امريكا اقدام عملي انجام دهد
نايب رئيس عضو كميسيون اقتصادي مجلس در ادامه تصريح كرد: وعده‌هايي كه در آن زمان هم رئيس‌جمهور و هم وزير امورخارجه و آقاي صالحي مي‌دادند، اين بود كه مي‌گفتند اگر طرف مقابل به وعده‌هايش عمل نكند، ظرف چند روز مي‌توانيم به جاي اولمان برگرديم، ولي تاكنون حركتي انجام نشده است.
نماينده فلاورجان در مجلس تأكيد كرد: اگر واقعاً اين توان را دارند كه ظرف چند روز به نقطه قبل از تصويب برجام برگردند، به جاي تهديد طرف مقابل، عملاً غني‌سازي 20 درصد را آغاز كنند تا امريكايي‌ها متوجه شوند كه جمهوري اسلامي ايران هم مي‌تواند اقدام عملي انجام دهد. بهتر است سانتريفيوژهاي نطنز را به حالت قبل برگردانيم و با جديت پاسخ دندان‌شكني به امريكايي‌ها بدهيم. نايب رئيس عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: اگر مي‌بينيم تحريم‌ها و اقدامات امريكا نقض برجام است، ديگر نبايد بگوييم چنين يا چنان مي‌كنيم بلكه بايد رسماً اقدام كنيم، چراكه دشمن جري‌تر مي‌شود. وي در پايان خاطرنشان كرد: هر چه ما بيشتر عقب‌نشيني كنيم، دشمن بيشتر پيش مي‌آيد، از همان ابتداي برجام بحث موشك‌هاي بالستيك يا مراكز نظامي ايران مطرح نبود، اما هر چه ما عقب‌نشيني كرديم، آنها جلوتر آمدند و خواسته‌هاي بيشتري را مطرح كردند، همه اين موارد را يكي پس از ديگري با زياده‌خواهي مطرح مي‌كنند، فلذا وقت آن است رئيس‌جمهور در سخنراني خود در سازمان ملل، نقض آشكار برجام توسط امريكا را با صداي بلند مطرح كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار