کد خبر: 872727
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی از تدوين و به تصويب رسيدن منشور حقوق سالمندی و بازنشستگان این استان در شورای ساماندهی سالمندان خبرداد.

غلامرضا فتح آبادی گفت: این منشور که به صورت ابتکاری در راستای رعایت حقوق شهروندی استان مرکزی تدوین شده، حاوی 10 بند الزام آور است و پس از تصویب آن در شورای توسعه و برنامه ریزی به عنوان نقشه راه در دستگاه های اجرایی و دوایر دولتی مد نظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برنامه ریزی برای آگاهی بخشی به کارمندان به منظور فراهم کردن فضای صمیمی و اخلاقی در مواجهه با سالمند، حفظ منزلت بازنشستگان از طریق تسهیل اولویت بخشی در رسیدگی به امور، برنامه ریزی در امید آفرینی و ارتقای آگاهی بازنشستگان در بهره گیری از تجارب آنان، فراهم کردن زمینه دریافت خدمات و امور رفاهی بازنشسته ها همانند کارمندان و معاضدت با تشکیلات صنفی سالمندان، تشکل های مردم نهاد و سایر دستگاه ها در اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان بازنشسته ها و سالمندان از مفاد این منشور است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارتقای مشارکت و تعمیق مفهوم سالمندی در امور جاری استان، استفاده از مناسبت های مختلف برای تجلیل از بازتشستگان، ارتقای دانش و ارائه خدمات تخصصی و کیفی به این قشر از سوی کانون بازنشستگان، همدردی و کمک به خانواده بازنشستگان از کارافتاده و فوت شده و تلاش برای مصوبات کلیدی و اثربخش در راستای امور بازنشستگان در شورای ساماندهی سالمندان و سایر دستگاه های مرتبط دیگر بندهای این منشور است.
فتح آبادی اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده بیش از یک میلیون و 300 هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که در استان مرکزی هنوز بانک اطلاعات جامع از این قشر کامل نشده است.
وی گفت: منشور حقوق سالمندی و بازنشستگان تاکید دوباره بر تکالیف قانونی دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای این قشر از جامعه در استان است که برای تدوین آن 2 سال کار کارشناسی و نشست های تخصصی در استان توسط دستگاه های متولی و مرتبط با امور اجتماعی برگزار شده و مصادیق و زیرشاخه های اجرایی آن پس از تصویب به نهادهای مرتبط ابلاغ می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار