کد خبر: 872688
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
«در موردانتخاب فیلم با زبان جهانی بحث‌های زیادی در هیات انتخاب صورت گرفت و وسواس در حدی بود که بعضی از این فیلم‌ها را مجددا بازبینی کردیم.»
روزنامه صبا: امیر اسفندیاری معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و عضو هیات انتخاب فیلم برای اسکار در گفت‌و‌گو با «صبا» درباره ۱۰ فیلمی که خروجی اولیه این هیات هستند و این شائبه که بعضی از آن‌ها ممکن است به خاطر مضمون بیش از حد بومی خود نتوانند در اسکار موفق باشند،گفت: از نظر هیات انتخاب، تمامی این فیلم‌ها می‌توانند با مخاطبان جهانی ارتباط خوبی برقرار کنند و موضوعاتشان هم ۱۰۰درصد بومی نیست.

او افزود: در موردانتخاب فیلم با زبان جهانی بحث‌های زیادی در هیات انتخاب صورت گرفت و وسواس در حدی بود که بعضی از این فیلم‌ها را مجددا بازبینی کردیم تا بتوانیم رای‌گیری درستی داشته باشیم. ضمن این‌که ۱۰۳ فیلم مرور شده در این هیات همه محصولات امسال هستند و مقایسه آن‌ها با یک سال دیگر درست نیست. با توجه به تعداد بالای فیلم‌ها هیات انتخاب در نهایت به ۱۰ فیلمی رسید که نام آن‌ها اعلام شد و از نظر هیات انتخاب فیلم‌های ایرانی برای اسکار گزینه‌های خوبی بودند.

اسفندیاری در مورد احتمال تکرار موفقیت ایران در مراسم اسکار امسال گفت: سینمای ایران در سطح جهان مطرح است و اصولا هیچ جشنواره سطح بالای جهانی نیست که بتواند به سینمای ایران بی‌اعتنا باشد. در بیست و چهار سالی که ایران به اسکار فیلم معرفی می‌کند چهار کاندیداتوری و دو جایزه که توسط یک کارگردان گرفته شده، دستاورد سینمای ایران از اسکار است که نسبت به سایر کشورهای جهان رکوردی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

او افزود:این توقع که هر سال یک فیلم ایرانی جزو پنج فیلم نهایی معرفی شده توسط آکادمی اسکار باشد توقع به جایی نیست اما شکی وجود ندارد که شایستگی‌های خود فیلم بیش از هر مساله دیگری بر نتیجه نهایی آکادمی اسکار تاثیرگذار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار