کد خبر: 872683
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تولید مشترک برای جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ لازم است که باید منیت‌ها را کنار گذاشت چرا که تا زمانی این منیت‌ها وجود داشته باشد مشکلات ما همچنان باقی خواهد ماند.

امین مرادی در گفت‌وگو با جوان در کردستان اظهار کرد: همیشه معتقدیم دغدغه مقام معظم فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است و وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند فرهنگ از اقتصاد در کشور و جامعه ما مهم‌تر است باید به این دغدغه‌ها توجه جدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی در حوزه موسیقی به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی دنبال ارائه کارها و اجرای برنامه‌هایی است که بتوان در هرجایی ارائه کرد و ان هم، یک موسیقی فاخر که به دور از لهو و لعب باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان خلاقیت و ابتکار را یک شرط اساسی دانست در کارهای فرهنگی دانست و گفت: نمی‌توانیم مثل دهه 60 عمل کنیم چراکه امروز باید نسخه‌های جدید و نوینمتناسب با نیاز جامعه پیچیده شود.

وی اذعان کرد: نمی‌توان در حوزه فرهنگ برای کل کشور یک نسخه واحد پیچید و یکی از مباحث مهم که باید در این مقوله مورد توجه قرار گیرد تعادل و توازن در فرایند توسعه است.

مرادی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیاز به استمرار دارد، عنوان کرد: انجام کار فرهنگی در قالب وظایف اداری و ساعت اداری نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر فرهنگی ما اگر وارد مسائل سیاسی شود، نمی‌تواند خروجی مطلوبی در حوزه فرهنگ داشته باشد، چرا که کار فرهنگی نیاز به باور و اعتقاد دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: متولیان حوزه‌های مختلف به ویژه مدیران فرهنگی برای رسیدن به توسعه متوازن روحیات شهدای صدر انقلاب مانند شهید رجایی و باهنر را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن در انجام کارهای فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در انجام کارهای فرهنگی هم‌پوشانی که باید در بین دستگاه‌ها و متولیان امر وجود داشته باشد را نداریم و همین عدم همپوشانی موجب موازی کار و در نتیجه خنثی کردن تلاش‌های همدیگر می‌شود.

مرادی گفت: امروز دشمنان به شدت دنبال آسیب‌زدن به جامعه ما از بستر کارهای فرهنگی هستند و خانواده‌های ما به عنوان زیربنایی‌ترین بخش‌ها جامعه را هدف قرار داده‌اند.

وی استفاده از ابزار هنر را در انجام کارها و اقدامات فرهنگی ضروری خواند و عنوان کرد: امروز سخنرانی و مباحث کلیشه‌ای نمی‌تواند در این حوزه پاسخگوی نیازهای جامعه و هجمه‌های دشمنان باشد و باید از ابزار هنر برای تقویت حوزه فرهنگ استفاده شود.

کار فرهنگی را باید از قالب شعار خارج کنیم

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با تاکید براینکه کار فرهنگی را باید از قالب شعار خارج کنیم، اذعان داشت: اگر امروز کشور ما با گذشت حدود 40 سال از انقلاب حرفی برای گفتن در جهان دارد به واسطه همین اقدامات و کارهای در حوزه فرهنگ است.

وی تصریح کرد: زیربنای انقلاب ما فرهنگ بوده و کار در این حوزه نیز بهترین راهکار برای تقویت هرچه بیشتر پایه‌های نظام در حوزه‌های مختلف است.

مرادی اذعان داشت: امروز خوشبختانه پازل خاصی در سطح استان کردستان شکل گرفته است و با وجود نماینده ولی فقیه در استان فرصت برای انجام کارهای فرهنگی در کردستان فراهم است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی برنامه‌ریزی مشترک، سرمایه‌گذاری مشترک و تولید مشترک برای جلوگیری از موازی کاری متولیان فرهنگی را نیاز امروز استان دانست، گفت: باید منیت‌ها را حذف کنیم چرا که تا زمانی این منیت‌ها وجود داشته باشد مشکلات ما همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: باید در برگزاری برنامه‌ها نقاط ضعفی که وجود دارد را به همدیگر یادآوری کنیم تا بتوانیم به بهترین شیوه عمل کنیم.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار