کد خبر: 872652
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه استان اصفهان:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیان مسائل جهان منافاتی با عزاداری‌های محرم ندارد و بر این اساس مبلغان باید در راستای افزایش بصیرت سیاسی مردم در ماه محرم تلاش کنند.

به گزارش جوان آنلاین، حجت الاسلام محمد قطبی جوشقانی در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم که در موسسه اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دو نقطه تاثیرگذار برای رهجویان راه حقیقت در طول تاریخ وجود داشته است که یکی تمسک به قرآن کریم و دیگری اهل بیت به ویژه سیدالشهداست  که راه جاودانگی و وصل به حقیقت را پیش راه انسان‌ها می‌گشاید. 

وی با بیان اینکه جریان‌های هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در طول تاریخ با اتصال به سرچشمه وحی الهی ماندگار شدند و بقیه تنها در مقطعی از تاریخ جریان ساز بودند، افزود: راز ماندگاری شاعری مانند حافظ در اتصال و توسل به منبع عظیم الهی و تمسک به قرآن کریم بوده است.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه  محرم فرصت مناسبی است تا روحانیون و مبلغان مردم را به سمت وسوی ائمه عصمت و طهارت این منبع لایزال الهی سوق دهند، ابراز داشت:  اگر ازهر دو سرچشمه برکات قرآنی و شناخت ائمه معصومان بهره ببریم نفحات معنوی بی بدیلی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) یک روز پیکارشان را عقب انداختند و تا صبح قرآن خواندند، ادامه داد: باید از تلاوت قرآن در کنار جلسات عزاداری محرم فیض ببریم و با جریان سازی تلاوت قرآن در هر شب محرم به قله‌های معنوی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام قطبی با بین اینکه مبلغان باید در راستای افزایش بصیرت سیاسی مردم در ماه محرم تلاش کنند، تاکید کرد: بیان مسائل جهان منافاتی با عزاداری‌های محرم ندارد چراکه امام حسین (ع) برای احیای دین و عزت اسلام جنگید.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار