کد خبر: 872651
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
فرمانده انتظامي استان اصفهان خبر داد
فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به اجراي طرح «روز پاک» گفت: بر اساس این طرح با بستن يكي از خيابان‌ها بر روي خودروها در یک روز هفته، مردم تنها از دوچرخه مي‌توانند براي تردد استفاده كنند.

به گزارش  جوان آنلاین ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان اصفهان موضوع ترافیک را یکی از معضلات عمده کلان‌شهرها دانست و اظهار داشت: ترافیک علاوه بر اتلاف وقت مردم تبعات زیادی مانند آلودگی هوا دارد که همه باید با کمک یکدیگر این مشکل را برطرف کنیم.

مهدی معصوم‌بیگی گفت: در استان اصفهان طرحی به عنوان «روز پاک» در دست اجرا است که بر اساس آن یک روز در هفته یکی از محدوده‌های شهری به روی خودروها بسته می‌شود و مردم در آن نقطه تنها با دوچرخه تردد می‌کنند.

وی افزود: از طرح جایگزین کردن تردد موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی در خیابان‌های اصفهان خبر داد و گفت: اجرای طرح تردد موتورسیکلت‌های برقی با توجه به عدم آلودگی صوتی و هوا در مرحله بعدی اقدامات مجموعه فرماندهی انتظامی استان برای کاهش آلودگی هوا قرار دارد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان ابراز نمود : امروز در برخی از شهرهای بزرگ جهان مانند «توکیو» یا «پکن» علیرغم جمعیت زیادی که در این شهرها وجود دارد، مشکل آلودگی هوا و ترافیک با استفاده از موتورهای برقی و دوچرخه تا حدود زیادی برطرف شده است که ما نیز باید از این الگوی بسیار خوب استفاده کنیم.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه کشور ما از یک تمدن چند هزار ساله برخوردار است و فرهنگی ارزشمند دارد، خاطرنشان کرد: با رعایت قانون و مقررات از سوی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم وقوع حوادث جاده‌ای و جرایم را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تصادفات رانندگی در صدر سوانح و حوادث کشور قرار دارد، مطرح کرد: تصادفات رانندگی آسیب‌های زیادی مانند داغدار کردن خانواده‌ها، مجروح شدن افراد و هزینه‌های زیادی که متوجه فرد، خانواده و جامعه می‌شود را به دنبال دارند که با رعایت قانون می‌توان میزان وقوع این حوادث را به صورت چشمگیری کاهش داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مسلماً جامعه‌ای که قانونمند باشد به همان میزان نیز به سمت و سوی توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و در جامعه‌ای که مردم از قانون‌مندی و قانون‌پذیری فاصله بگیرند ناهنجاری‌ها، جرائم، تخلفات و اشکال مختلف ناآرامی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم کشور عزیزمان نسبت به رعایت قانون و مقررات اهتمام جدی دارند، عنوان کرد: تنها عده بسیار محدودی قانون‌گریز هستند و قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند که در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی و مناسبی را با آن‌ها انجام می‌دهد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به توفیقات نیروی انتظامی در زمینه کاهش تصادفات ابراز داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در طول این سال‌ها توانسته با انجام یکسری طرح‌ها مانند راه‌اندازی طرح همیاران پلیس، تشویق رانندگان قانون‌مند و... به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند به طوری که از سال 80 تا کنون میزان تلفات جاده‌ای کشور سیر نزولی داشته است.

وی به نقش بسزای رسانه ملی در اجرای موفق طرح‌های فرهنگ‌ساز نیروی انتظامی اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از این طرح‌ها «الزام رانندگان و سرنشینان خودروها به بستن کمربند ایمنی بود» که با فرهنگ‌سازی پلیس، حمایت‌های رسانه ملی و همکاری مردم، شاهد هستیم که امروز اکثریت رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خانواده را نخستین مکانی دانست که هنجارها و الگوهای رفتاری در آن به فرزندان آموزش داده می‌شود و اضافه کرد: پایه و اساس یک جامعه نیز از خانواده شروع می‌شود و سپس در مدارس و دانشگاه‌ها تکمیل شده و در جامعه به نحو مطلوب ظهور می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: نیروی انتظامی برای اینکه بتواند مکمل نقش‌آموزشی و ارتقادهنده سطح آگاهی خانواده و دیگر نهادها باشد، آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می‌دهند.

معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخی مواقع علاوه بر ضرری که به خود فرد می‌زند به دیگران نیز خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، بیان داشت: باید کاری کنیم که رفتار ترافیکی صحیح در وجود رانندگان نهادینه شود که بدون هیچ دوربین و ناظری قانون را رعایت کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار