کد خبر: 872643
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با محكوم كردن جنايات عليه مسلمانان روهينگيا در ميانمار به دادستان كل كشور و دبير ستاد حقوق بشر دستور داد كه با كمك وزارت امورخارجه، كارگروهي ويژه متشكل از حقوقدانان براي بررسي راهكارهاي اقدامات عملي هم در سطح كشورهاي اسلامي و هم در سطح مجامع بين‌المللي جهت حمايت از مسلمانان ميانمار و جلوگيري از گسترش خشونت عليه مسلمانان تشكيل دهند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي در آستانه حلول ماه محرم، فرارسيدن ماه حزن اهل بيت(ع) و شيعيان را تسليت گفت و تصريح كرد: واقعه عاشورا و حركت اباعبدالله در اين مسير از جهات مختلف قابل تامل و بررسي است و همه ما وظيفه داريم كه به روشن‌تر شدن ابعاد و وجوه مختلف اين حادثه عظيم كمك كنيم.
رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به گسترش خشونت‌ها عليه مسلمانان ميانمار، ضمن محكوم كردن اين حوادث تصريح كرد: فجايع دلخراشي در ميانمار رخ مي‌دهد كه قلب هر انساني را جريحه دار مي‌كند. اين جنايات با حمايت فردي رخ مي‌دهد كه جايزه صلح نوبل را دريافت كرده است و انسان با مشاهده چنين حوادثي از نحوه ارزيابي مجامع بين‌المللي براي اعطاي اين قبيل جوايز متأسف مي‌شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر ضرورت انجام وظيفه سازمان همكاري‌هاي اسلامي در قبال اين جنايات و درخواست از دولت و وزارت امورخارجه كشورمان براي ايجاد تحرك در بين كشورهاي عضو اين سازمان جهت جلوگيري از ادامه فجايع اخير در ميانمار، به دادستان كل كشور و دبير ستاد حقوق بشر دستور داد كه با كمك وزارت امورخارجه، كارگروهي ويژه متشكل از حقوقدانان براي بررسي راهكارهايي براي اقدام عملي هم در سطح كشورهاي اسلامي و هم در سطح مجامع بين‌المللي جهت حمايت از مسلمانان ميانمار و جلوگيري از گسترش خشونت عليه آنان تشكيل دهند.
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به تلاش‌هاي امريكا براي نقض برجام تصريح كرد: متأسفانه دولت امريكا با وجود وعده‌هاي اوليه، مسير مخرب و خطرناكي را در پيش گرفته است. امريكا مي‌خواهد با هزينه جمهوري اسلامي از برجام خارج شود و به همين دليل اخيراً به سراغ آقاي آمانو رفته و بر همين اساس بحث بازرسي مراكز نظامي مطرح شده است؛ بحثي كه در هيچ يك از اسناد اعم از برجام يا پروتكل‌ها به آن اشاره‌اي نشده و هيچ وجهي ندارد.
رئيس قوه قضائيه گفت: خوشبختانه مسئولان جمهوري اسلامي چه در نيروهاي مسلح و چه در وزارت امورخارجه يك صدا و با قاطعيت به اين زياده‌خواهي‌ها پاسخ داده‌اند. لازم است از مقام معظم رهبري نيز كه همانند هميشه در قبال سياست‌هاي امريكا و اذناب آن مواضع قاطع، محكم و مستدلي داشتند تشكر كنيم. ايشان دائما در طول مذاكرات نيز مي‌فرمودند كه امريكا قابل اعتماد نيست و امروز بيش از هر زمان ديگري آن دست چدني داخل دستكش مخملي كه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره مي‌كردند آشكار شده است.
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي وظايف برجامي خود را انجام داده و مورد تأييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز قرار گرفته است اما امريكا از ابتدا بد عهدي كرد، بر لزوم عبرت گرفتن از اين رويدادها براي رفتارهاي آينده در قبال امريكا تأكيد كرد و گفت: اميدواريم كه با صلابت و حضور مردم و همچنين توجه مسئولان، امريكا بفهمد كه هر اقدامي عليه اين توافق با عكس العمل قاطع جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد و به امريكا نيز توصيه مي‌كنيم كه در سياست‌هاي سلطه گرانه و عهدشكنانه خود تجديدنظر كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار