کد خبر: 872642
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
لاريجاني در مخالفت با همه‌پرسي اقليم كردستان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت و مجلس عراق با برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان مخالف هستند، گفت: دشمنان مردم عراق يك روز به اين كشور تروريست مي‌فرستند و روز ديگر به دنبال تجزيه اين كشور هستند كه اين اقدامات به زيان مردم است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت و مجلس عراق با برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان مخالف هستند، گفت: دشمنان مردم عراق يك روز به اين كشور تروريست مي‌فرستند و روز ديگر به دنبال تجزيه اين كشور هستند كه اين اقدامات به زيان مردم است.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني كه به اروميه سفر كرده است، در گفت و گو با شبكه استاني آذربايجان غربي در خصوص بحث همه‌پرسي در اقليم كردستان عراق گفت: در اين زمينه نظرات كشور قبلاً به صراحت گفته شده و حتي به برخي از دوستان ما كه از اقليم كردستان به ايران آمده بودند اين بحث را مطرح كرديم كه بايد قبل از انجام هر اقدام سياسي به اين موضوع فكر كرد كه اين اقدام چه خاصيتي دارد، به عبارت ديگر بايد جلوتر از آن نيز ديده شود كه آيا اقليم كردستان عراق مي‌تواند با انجام اين كار شرايط اقتصادي بهتري را براي مردمش فراهم كند و بايد اين موضوع را در نظر داشت كه دولت و مجلس عراق مخالفت خود را با برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان عراق اعلام كرده‌اند، بنابراين بايد توجه داشت كه از لحاظ اقتصادي نيز حمايت نمي‌شود و اين موضوع باعث ايجاد بحران مي‌شود. لاريجاني در اين رابطه افزود: دولت عراق و همسايگان اين كشور با موضوع برگزاري همه‌پرسي در عراق مخالف هستند. اين موضوع مي‌تواند در آينده مشكل براي اين كشور ايجاد كند و با ضرر اقتصادي نيز روبه رو مي‌شود به همين جهات مخالف برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان عراق هستيم. وي ادامه داد: بعد از ديكتاتوري صدام در عراق و مبارزات مردم اين كشور عراق به ساختار دموكراتيك رسيده و از آن زمان انواع و اقسام مشكلات را براي اين كشور ايجاد كرده‌اند يا تروريست به اين كشور فرستاده‌اند يا از تروريست‌ها حمايت كرده‌اند و مردم عراق از اين بابت زيان ديده‌اند. سوال اين است چرا براي مردم عراق مشكل درست مي‌كنيد؟ رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آيت‌الله سيستاني نقش مهمي در بسيج مردم عليه تروريست‌ها داشت اما هنوز مسئله تروريست‌ها در كشور به طور كامل حل نشده مي‌خواهند اين كشور را تجزيه كنند و به دنبال ايجاد دردسر هستند اين در حالي است كه موفق نخواهند شد. لاريجاني افزود: اينكه مردم عراق مي‌خواهند زندگي دموكراتيك داشته باشند براي برخي‌ها آزار دهنده شده است. وي افزود: يك روز به عراق تروريست مي‌فرستند، يك روز موضوع تجزيه اين كشور را مطرح مي‌كنند كه اين اقدامات براي آينده مردم عراق مضر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار