کد خبر: 872630
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
روح الله سهرابي، كارگردان سريال «آرام مي‌گيريم» كه طي نظرسنجي خود سازمان صداو سيما پرمخاطب‌ترين سريال سال 95 شده بود طي مراسمي مورد تجليل قرار گرفت.
در اين مراسم كه باعنوان نكوداشت استاد روح‌الله سهرابى، كارگردان دفاع مقدس در زادگاه اين فيلمساز(شهر فامنين) برگزار شد، مستندى 40 دقيقه‌اى از زندگى و فعاليت‌هاى فرهنگى و هنرى روح الله سهرابى به نمايش درآمد كه مورد استقبال و تحسين مخاطبين پرشمار حاضر در سالن قرار گرفت. در مراسم نكوداشت روح الله سهرابى در استان همدان كه تعدادى از مسئولان استانى نيز حضور داشتند، حجت‌الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنين طى سخنانى با اشاره به دغدغه‌مندى و ارزشمدارى روح الله سهرابى، عامل موفقيت و تأثيرگذارى اين هنرمند جوان را خودسوزى و خودسازى و همچنين نگاه متعالى و الهى به امر هنر دانست و تأكيد كرد: صورت‌گرى داراى چند مقوله است كه اگر دارنده چشمى زيبا باشيم به تمام طبيعت و عالم امكان زيبا نگاه مى كنيم و جلوه اى از زيباترين‌ها را ترسيم و تنقيش مى كنيم. وى تأكيدكرد كسى كه اثر هنرى ماندگار خلق مى‌كند بايد خودسوزى و خودسازى را توأمان داشته باشد. در ادامه فرماندار سيد مجيد شماعى نيز روح الله سهرابى را از افتخارات و مايه مباهات استان همدان دانست و افزود سريال آرام مى گيريم نماد واقعى درونى سازى بود چنان كه اين سريال پرمخاطب ارزش‌هاى دفاع مقدس را به صورت كاملاً روشنگرانه به مخاطب ارائه كرد.
 
 همچنين مجيد اكبرى و محدثه قبادى طى سخنانى به تمجيد از ابعاد مختلف شخصيتى سهرابى پرداختند. در ادامه اين مراسم و پس از پايان پخش مستند زندگى سهرابى، وى نيز طى سخنانى با تقدير از محمدمهدى كلهرى به خاطر برگزارى چنين مراسم باشكوه و كم‌نظيرى، ضمن تمجيد از مقام شهداى مدافع حرم به‌ويژه شهيد حججى، اين شهيد بزرگوار را قهرمان واقعى و ماندگار جامعه دانست و خود را در مقابل امثال شهيد حججى، قطره اى دربرابر دريا برشمرد. سهرابى ضمن كنايه به قهرمانان مجازى و كاذب جامعه، آنها را از غره شدن به عناوين و شهرت برحذر داشت و گفت مادامى كه اسطوره هايى چون حججى‌ها در اين جامعه مى‌درخشند اساساً خود‌قهرمان‌پندارى و خودبزرگ‌بينى توهم و سرابى بيش نيست كه انسان را با خود به تباهى مى كشاند. كارگردان پرمخاطب‌ترين سريال سال گذشته تلويزيون با قدردانى از برگزاركنندگان نكوداشت وى، گفت: بنده لايق اين تجليل و استقبال مردم بزرگوار نيستم و هر قدمى كه برداشته‌ام جزو وظايف ذاتى و در جهت اعتقادات و باورهاى قلبى‌ام بوده است.
 
مراسم نكوداشت روح الله سهرابى با اهداى جوايزى از سوى اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى، سپاه پاسداران استان همدان و شوراى اسلامى شهر خاتمه يافت و حاضرين در سالن اقدام به گرفتن عكس‌هاى يادگارى با كارگردان و بازيگران نقش شهيد فامنين و همسرش ليلا كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار