کد خبر: 872624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
راه‌حل مقطعي براي كاهش ترافيك پايتخت
معاون اول رئيس‌جمهور در بخشنامه‌اي از تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شركت‌هاي دولتي خواست به منظور مديريت تقاضاي سفرهاي شهري در معابر اصلي و شرياني شهر تهران؛ از اول تا پانزدهم مهرماه سال‌جاري تأخير كارمندان خود را تا ساعت ۹ صبح   مجاز تلقي كنند.
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور طي بخشنامه‌اي اعلام كرد: «با توجه به آغاز تحصيلي ۱۳۹۷- ۱۳۹۶ و به منظور مديريت تقاضاي سفرهاي شهري و كاهش زمان ناشي از ترافيك سنگين در معابر اصلي و شرياني شهر تهران، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و بانك‌هاي شهر تهران مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه سال‌جاري در صورت تأخير كارمندان خود تا ساعت ۹ صبح، تأخير مزبور را مجاز تلقي كنند و در صورت لزوم ساعات تأخير را به عنوان مرخصي ساعتي منظور دارند.  شهردار تهران با توجه به شروع ماه مهر و آغاز سال تحصيلي و افزايش تقاضاي سفر‌هاي شهري درخواست كرد كه تأخير تا ساعت ۹ صبح از اول تا ۱۵ مهرماه كارمندان مجاز شمرده شود و در صورت لزوم به عنوان مرخصي ساعتي منظور شود. برهمين اساس معاون اول رئيس‌جمهور نيز طي بخشنامه‌اي چنين اجازه‌اي را صادر كرد.
 
بنابراين هيچ تغييري در ساعت كار دستگاه‌ها، بانك‌ها و شركت‌ها ايجاد نمي‌شود و صرفاً تأخيرات اين دو هفته تا ساعت ۹ مجاز شمرده مي‌شود.  محسن حاجي ميرزايي، دبير هيئت دولت در اين زمينه توضيح داد: در اصل اين بخشنامه يك مساعدت به كارمنداني است كه دانش‌آموز دارند تا رفت و آمد خود و فرزندانشان را در روزهاي اول ماه مهر و ترافيك اين روزها مديريت كنند.  گفتني است به هرحال ارائه راهكار‌هاي مقطعي شايد براي كاهش ترافيك در يك بازه زماني مناسب باشد، اما ترافيك پايتخت هر روز درهم تنيده‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود. اين انتظار مي‌رود كه دولت و دستگاه‌هاي متولي همچون شهرداري و نيروي انتظامي راهكارهاي مناسبي را در اين زمينه ارائه كنند تا هم وقت شهروندان در ترافيك هدر نرود و هم زيست‌شهري حفظ شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
آقای جهانگیری با این برنامه بیهوده و...و ایجاد هرج و مرج و بلاتکلیفی مردم تا حداقل 3 ساعت صبح کاری چه چیزی را میخواهید نشان دهید؟
واقعا شرم آور است به جای راه و چاره برای ایجاد شغل وقت و هزینه مملکت اینگونه پایمال میشود.
آقای جهانگیری شما و تیمت هر چه بودی در 4 سال اول دولت خودتان را نشان دادید و معلوم شد که به هیچ عنوان صلاحیت گرداندن امورات دولت را ندارید و فقط هزینه تراشی برای اینگونه برنامه های ... را در سر دارید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار