کد خبر: 872621
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
وعده عجیب رئیس کانون انجمن‌های صنایع مواد غذایی
رئيس كـانـون انجمن‌هاي صنايع غذايي كشور گفت: حباب ۴۰ درصدي قيمت كالا از توليدكننده تا مصرف‌كننده با اجراي طرح حذف درج قيمت حداقل ۲۰ درصد كاهش مي‌يابد و حتي روي كالاهاي اساسي نيز تأثيرگذار بوده و باعث كاهش قيمت آنها مي‌شود.
 
محمدرضا مرتضوي در پاسخ به تسنيم درباره آمادگي صنايع غذايي براي اجراي طرح دولت درباره عدم‌درج قيمت روي كالاها گفت: با توجه به اطلاع‌رساني‌هايي كه از گذشته براي صنايع غذايي صورت گرفته است، صنايع آمادگي اجراي آن را از ابتداي مهرماه دارند اما با توجه به دپوي كالايي كه از گذشته در انبارها وجود داشته ممكن است تا 20 مهرماه سال جاري مردم كماكان شاهد درج قيمت كالا روي محصول باشند. وي افزود: به نظر نمي‌رسد با اجراي طرح عدم‌درج قيمت كالا از محل توليد شاهد افزايش قيمت‌ها باشيم يا گران‌فروشي مشاهده كنيم، در شرايط فعلي نيز فروشگاه‌هاي بزرگ براي جلب مشتري و ايجاد رقابت اقدام به ارائه تخفيف از قيمت درج شده روي كالا مي‌كنند.
 
وي با اشاره به اينكه فاصله قيمتي كالا از كارخانه تا خرده‌فروشي بسيار بالاست، گفت: در حال حاضر در بيشتر كالاها 40 درصد ميان قيمت كالا تا خرده‌فروشي فاصله قيمتي وجود دارد و تنها در كالاهاي اساسي كه روي آنها نظارت قيمتي وجود دارد و در گذشته نيز جزو گروه يك كالايي بوده است، سود كمتري دريافت مي‌شود.
مرتضوي با بيان اينكه در حال حاضر نيز قيمت فروش كالاها عملاً آزاد است، گفت: اجراي طرح عدم‌الزام درج قيمت از كارخانه باعث مي‌شود مصرف‌كننده و توليدكننده نيز در سود فروش كالا سهم بيشتري داشته باشند.
  
چرا در اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش تعلل شد؟
رئيس هيئت مديره كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي كشور، افزود: در نظام‌هاي اقتصادي ليبرالي اروپا نيز محال است كه يك كالا بدون درج و ثبت كالا به فروش برسد حال چرا بايد در ايران در اجراي طرح صندوق مكانيزه فروش تعلل صورت گيرد. مرتضوي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اينكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اكنون به شكل موفقي فعاليت كرده و سود بالايي از آن خود مي‌كنند، گفت: يكي از هايپرماركت‌هاي كشور (در يك شعبه خود) موفق شد سود بالايي را ظرف يك روز از آن خود كند و 6/3 ميليارد تومان فروش داشت كه اين امر در آسيا ركورد به حساب مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار