کد خبر: 872616
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پرونده مرگ دو پسر عمو كه هنگام چيدن تمشك به گودال شن سقوط كرده بودند، بار ديگر بررسي شد. دهيار محل در دادگاه گفت: به خاطر حقوق ناچيزي كه مي‌‌گرفت، ناگزير بوده‌است چشمش را به تخلف صورت‌گرفته ببندد!
به گزارش خبرنگار ما، تابستان 88 مردي با مراجعه به اداره پليس شهرستان بندرانزلي گفت: چند روز پيش پسرم همراه پسربرادرم براي چيدن تمشك از خانه ببرون رفتند. چند ساعتي از رفتن آنها گذشت، اما برنگشتند. هر جا به دنبالشان گشتيم، آنها را پيدا نكرديم تا اينكه اجسادشان را داخل گودال عميقي كه براي استخراج شن و ماسه حفر‌شده پيدا كرديم. حالا از كساني كه اين گودال را حفر كرده‌اند، شكايت داريم.
 
بعد از طرح شكايت معلوم شد كه منطقه مورد‌نظر به مردي پيمانكار سپرده شده بود تا به عمق نيم متر شن و ماسه استخراج كند، اما آن مرد تخلف كرده و استخراج شن و ماسه را تا عمق سه متري ادامه داده بود. همين موضوع سبب انباشت آب در گودال و سپس مرگ دو نوجوان داخل آن شده بود. همچنين كارشناسان اعلام كردند اين گودال در محلي تاريك حفر شده بود و بدون علائم هشدار در محل عبور و مرور روستاييان بوده است. بنابراين عوامل مقصر در اين حادثه از جمله دهيار، فرماندار، اعضاي شواري شهر و سازمان آب و برق منطقه تحت بازجويي قرار گرفتند و بعد از تكميل شدن تحقيقات، پرونده به شعبه 77 دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت. در اولين جلسه رسيدگي به پرونده بعد از طرح شكايت والدين دو نوجوان و توضيحات مقصران حادثه، هيئت قضايي فرماندار و رئيس سازمان آب و برق را تبرئه، والدين و دهيار را 10 درصد، اعضاي اصلي شوراي شهر را 50 درصد و ساير اعضاي شوراي شهر را 30 درصد مقصر دانست. حكم صادره براي همه مقصران به جز دهيار منطقه تأييد شد و پرونده بار ديگر به شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران ارجاع داده شد و روزگذشته روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي اصغرزاده قرار گرفت. بعد از طرح شكايت والدين، دهيار منطقه در آخرين دفاعش گفت: «آن زمان حقوق ناچيزي مي‌گرفتم، اما به آن احتياج داشتم. به همين خاطر نگران بودم اگر حرفي بزنم كارم را از دست بدهم و حقوقم قطع شود، اما مرگ دو نوجوان مرا آزرد و تا آخر عمر عذاب وجدان دارم. خدا مرا ببخشد.‌» در پايان هيئت قضايي وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار