کد خبر: 872577
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک:
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر 15 و هفت صدم متر مربع از میانگین شاخص کشور بیشتر است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر 15 و هفت صدم متر مربع از میانگین شاخص کشور بیشتر است.

مرادعلی عباسی افزود: سرانه فضای سبز کلانشهر اراک به ازای هر نفر 22 و 57 صدم متر مربع است و این شاخص در کشور هفت و نیم متر مربع به ازای هر نفر است.
وی بیان کرد: سرانه متعارف و قابل قبول سرانه فضای سبز در شهرهای ایران بر اساس شرایط اقلیمی هفت تا 12 متر مربع است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک ادامه داد: شاخص تعیین شده فضای سبز از سوی سازمان ملل به ازای هر نفر 20 تا 25 متر مربع عنوان شده است.
عباسی عنوان کرد: سرانه فضای سبز در اصفهان 23 و 15 صدم متر مربع، در تهران 15متر مربع و در کرج 6 متر مربع است که در سنجش وضعیت سرانه فضای سبز، اراک به نسبت این کلانشهرها نیز مناسب است.
وی گفت: آلودگی هوا از دغدغه های مهم مردم اراک است و این سازمان همه تلاش خود را برای افزایش سرانه فضای سبز به کار گرفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک اضافه کرد: وسعت فضای سبز کلانشهر اراک یکهزار و 336 هکتار است که 421 هکتار آن به شکل 125 بوستان است.
عباسی اظهار کرد: بیشتر فضای سبز اراک به صورت نوارهای جنگلی و در منطقه سنجان و کرهرود است و در معرض دید عموم قرار ندارد و انتظار مردم این شهر افزایش فضاهای سبز در قالب پارک و بوستان است که این مهم نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد و از برنامه های اولویت دار شورای اسلامی دوره پنجم نیز است.
وی گفت: کمبود منابع آبی یکی از مشکلات مهم در اراک است و تدابیر ویژه ای برای مدیریت این منابع و بهره گیری از آبیاری های نوین در فضای سبز اندیشیده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزود: سیستم آبیاری برای فضای سبز منطقه چقا اراک زیر سطحی است و بهره گیری از این نوع آبیاری و به شکل قطره ای بر اساس فازبندی در سایر مناطق شهر از برنامه های مهم این سازمان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار