کد خبر: 872565
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
همزمان با ساخت مجموعه «هاتف»، دکتر میرباقری معاون سیما با حضور در کنار عوامل سازنده این مجموعه مناسبتی از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سیما؛ دکتر میرباقری در این بازدید در مورد روند پیشرفت مجموعه و هماهنگی های لازم برای تصویربرداری سریال در بین الحرمین و دارالسلام با تهیه کننده و کارگردان گفت و گو کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش تولید مجموعه های نمایشی در شبکه های سیما تاکید کرد: بعد از چند سال امروز شاهد احیای باکس های پر بیننده تلویزیون هستیم. برای رسیدن به استاندارد مورد نظر اولین تصمیم راهبردی در معاونت، افزایش سریال های نمایشی تولید داخلی بود و بحمدالله امروز بیننده تلویزیون انتظار دارد هر شب مجموعه های نمایشی را در شبکه های یک، دو، سه، پنج و اخیرا نسیم دنبال کند.

وی مجموعه های نمایشی را از مهم ترین قالب های برنامه سازی در تلویزیون توصیف کرد و افزود: علاوه بر فیلم و سریال و بخش های خبری که اصولا پر بیننده ترین برنامه های ما به شمار می روند، استند آپ ها نیز طرفداران پرو پا قرص پیدا کرده اند.

معاون سیما غنی سازی و ارتقای سطح کیفی برنامه های شبکه های سیما را قدم بعدی دانست و اضافه کرد: انتظار داریم با فعال شدن هنرمندان و برنامه سازان، شاهد رشد کیفی این آثار باشیم.

وی تولید مجموعه های مناسبتی را از دیگر اولویت های تلویزیون دانست و افزود: تولیدات مناسبتی اعم از ماه مبارک رمضان، عید نوروز، ایام محرم، دفاع مقدس، دهه فجر به تلویزیون این امکان را می دهد تا با مخاطب مستقر، ارتباط بهتری برقرار نماید.

دکتر میرباقری نیمه دوم سال را بهترین زمان برای پخش برنامه های تلویزیونی و جذب بیننده دانست و اضافه کرد: با توجه به شب های بلند پاییز و زمستان، ایام مدرسه و دانشگاه از نظر مخاطب شناسی بیشترین بیننده تلویزیون مستقر خوانده می شوند و این طلایی ترین زمان برای رسانه ملی محسوب می شود.

دکتر میرباقری همچنین در مورد برنامه «هفت» و در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد: این برنامه باید با دقت و سیاست گذاری درست بر روی آنتن رود، تیمی انتخاب شده تا در مورد این برنامه سیاست گذاری و روند تولید را تدوین  نماید.

وی از خبرنگاران خواست تا از انتشار گمانه زنی افراد در مورد برنامه «هفت» خودداری نمایند و تاکید کرد: هنوز هیچ کس برای اجرای برنامه «هفت» نهایی نشده است، چرا که باید ابتدا الگوی تولید برنامه، نهایی گردد و سپس بر اساس این الگو، مجری مناسب انتخاب شود.

معاون سیما خبر ممنوع التصویری پیمان یوسفی را کذب دانست و تاکید کرد: پیمان یوسفی اظهار نظری غیرکارشناسانه را مطرح کرده است. توصیه ما به مجریان و افرادی که تریبون در اختیار دارند، همواره پرهیز از چنین اظهارنظرهای غیر مسئولانه و غیرکارشناسانه است. البته تاکید می کنم خبر ممنوع التصویری پیمان یوسفی شایعه ای بیش نبود.

 

سریال «هاتف» در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تولید و در دهه دوم محرم از شبکه‌ یک سیما پخش می شود.

این سریال به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی نعمت چگینی بر اساس قصه ای از فروغ فروهیده است که در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای در حال تولید است.

«هاتف» قصه زنی خبرنگار به نام ریحانه است که پس از فوت پدرش ابراهیم در روز عاشوار و در کربلا پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوئی اش قرار می دهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی تواند در پشت در خانه آدم جا بماند ... او پرده از ابهام وصیت پدر برمی‌دارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و به دست می‌آورد.

زیبا بروفه بازیگر نقش نگار در گفت و گو با معاون سیما داستان این مجموعه را جذاب خواند و تاکید کرد: همواره نقش زنان ما در سینما و تلویزیون کمرنگ بوده است و حتی در داستان هایی که محوریت با زنان بوده نقش سنتی آنها پررنگ تر است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مجموعه «هاتف» ما با زنی رو به رو می شویم که به دنبال تغییر و عدالت خواهی است و همین موضوع تفاوت اساسی این مجموعه با سریال های دیگر است.

همچنین داریوش یاری کارگردان این مجموعه با اشاره به روند تولید سریال اشاره کرد و گفت: کار تا 80 درصد پیشرفت داشته و هماهنگی های لازم برای تصویربرداری در دهه اول محرم در کربلا انجام شده است.

وی حضرت زینب (س) را قهرمان قیام کربلا و زبان حق توصیف کرد و افزود: حق خواهی، امر به معروف و نهی از منکر موضوعاتی هستند که قهرمان داستان به عنوان یک زن دنبال می کند و همین زن بودن و صدای حق  شدن قرابتی است که میان قهرمان کربلا و قهرمان «هاتف» می توان دید.

گفتنی است؛ زیبا بروفه، سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، مریم کاویانی، الهه حسینی و از بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار