کد خبر: 872505
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از امادگي کامل کاشان برای برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان خبر داد.

مومنيان با بیان اینکه یکی از بزرگترین افتخارات منطقه کاشان، حضور پر فیض سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) و وجود مضجع شریف آن حضرت است افزود : هر روزه بر شناخت و معرفت نسبت به آن حضرت در منطقه و کل کشور افزوده شده واز جایگاه ویژه تری برخوردار می شوند.

وي در اولین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان با اشاره به عنایت خاص مقام معظم رهبری به امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) اظهارداشت: ایشان نه تنها فرزند بلافصل امام معصوم بلکه از دانشمندان و علمای عصرخویش بوده که بدستور حضرت امام محمدباقر(ع) به این منطقه عزیمت کرده اند و از جایگاه ویژه ایی برخوردار و مورد عنایت همه اقشار جامعه هستند و آستان مقدس این امامزاده باب معرفت و فَضایی برای ترویج معنویات است .

فرماندار کاشان با یاد آوری برگزاری این مراسم در دو جمعه دوم و سوم مهرماه هر سال و با حضور بیش از نیم میلیون نفر از اقشار مختلف ایران و جهان در مشهد اردهال افزود : هر چه این مراسم با شکوه تر و در خور جایگاه این امامزاده واجب التعظیم انجام شود، شناخت بهتری از این حضرت به جامعه خواهیم داد.

رئیس ستاد هماهنگی برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان تاکید کرد: همه مسئولین با نگاه تخصصی، اقداماتی که قرار است برای منطقه ، مردم و زائرین به خصوص در برگزاری مراسم روز قالیشویان ارائه دهند را با دقت مرور نموده و با داشتن نقشه راه و برنامه ریزی مشخص و با آمادگی کامل در مراسم حاضر شوند.

فرماندار به آمادگی کمیته‌های ۱۱ گانه ستاد مراسم اشاره کرد و افزود: هر کمیته با تشکیل جلسات جداگانه و ارایه شرح وظایف به اعضا ، آمادگی خود را در انجام برگزاری این مراسم معنوی و جهانی اعلام نموده‌اند.

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان تنها مراسم مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود، تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی توسط مردم فین کاشان در یک‌هزار و ۳۱۴ سال قبل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار