کد خبر: 872469
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
با شرایط کنونی بودجه کشور پروژه راه آهن اردبیل با ابنیه ای بسیار سخت و پیچیده با اعتبار دولتی قابل افتتاح نخواهد بود و باید از مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی کمک گرفت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه آهن اردبیل با عنوان کردن مطالب فوق گفت: پروژه مهم راه آهن اردبیل از سال 75 شروع شده و این پروژه با 24 کیلومتر تونل و پل های مرتفع و یک مسیر کوهستانی بسیار سخت شرایط خاص خود را دارد اما خوشبختانه هم اکنون تمام قطعات این پروژه فعال است.

وی پیشرفت کل پروژه را 46 درصد اعلام کرد و بیان داشت: روند پروژه به ویژه در بخش کوهستانی چندان از زمان بندی تعریف شده عقب نیست و این پروژه به دلیل شرایط خاص باید به دست متخصص ترین و فنی ترین پیمانکاران اجرایی شود.

عضو کابینه دوازدهم پیگیری نمایندگان استان را در تکمیل راه آهن یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما امسال سه برابر سال های گذشته برای راه آهن اردبیل – میانه اعتبار گذاشتیم و با توجه به اولویت دولت دوازدهم در بخش ریل امیدواریم با وعده داده شده رئیس جمهور به مردم استان اردبیل در چهار سال آینده پروژه تحول جدی تری به خود بگیرد.

آخوندی راه آهن اردبیل را از پروژه های ریلی اولویت دار کشور توصیف کرد و بیان داشت: در آستانه تقدیم بودجه دولت به مجلس و فصل بودجه ریزی امیدواریم اعتبار این پروژه به چندین برابر افزایش یابد.

وی رقم مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را بیش از 22 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل راه آهن اردبیل تامین اعتبار دولتی پاسخگو نیست و باید از مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار