کد خبر: 872283
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان:
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان، از ارائه آموزش به بیش از ۲ هزار نفر مهندس سازمان در نیمه اول سال جاری در راستای ساخت وساز بهینه خبر داد.

به گزارش جوان از کردستان، بهار راستین شامگاه شنبه در سمینار ویژه مهندسین جدیدالورود که در محل سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌های دانشگاهی برای مهندسین جدیدالورود که باید به عرصه کارهای اجرایی و کارگاهی قدم بگذارند، ناکافی است.

وی در ادامه به قوانین مربوط به ساخت و ساز اشاره کوتاهی کرد و افزود: اشرافیت به ضوابط شهرداری، قوانین اداره کار، قوانین نظام مهندسی، در ابتدای ورود به این عرصه و شروع کار و برای جلو‌گیری از حادثه و مشکلات حین ساخت و ساز و بعد از اتمام کار مهندسان ضرورت دارد، که این نکات مهم و ایمنی در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود.

این مقام مسوول از آموزش بیش از دو هزار نفر مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد در راستای ساخت و ساز بهینه توسط مسئولین امر آموزش‌های لازم و کافی را دریافت کردند.

راستین با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با تلاش و قاطعیت در صدد برگزاری این دوره‌های آموزشی است، اذعان کرد: این سمینار آموزشی در راستای آشنایی با قوانین و مقررات سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف که در امر ساخت و ساز نقش دارند، برای مهندسان تمامی رشته‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی به آموزش‌های لازمه مهندسین ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: مسائل حقوقی، آموزش کافی برای جلوگیری از مشکلات، جلوگیری از حادثه جانی و مالی در حین کار و جلوگیری از آسیب مالی و روانی مهندسین ساخت و ساز از جمله این آموزش‌ها قبل از شروع به کار ساختمان است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان، این اقدامات ذکر شده با تعامل دانشگاه‌ها، اداره استاندارد، دادگاه حقوقی، اداره کار و سازمان نظام مهندسی در راستای تربیت مهندسین کاردان و خبره انجام شده است.

راستین عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به دو هزار نفر از مهندسین رشته‌های مختلف عمران، برق، مکانیک، سازه، معماری، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک در راستای ساخت و ساز بهینه در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آموزش دیده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه این آموزش‌های مطرح شده، استادکاران را نیز زیرپوشش آموزش قرار داده است.

راستین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های بی‌نظیر آموزشی و ترویجی سازمان نظام مهندسی کردستان در چند سال اخیر و ایجاد فرهنگ‌سازی و آموزش با تهیه بسته‌های فرهنگی و حضور کارشناسان سازمان در رشته‌های مختلف در مدارس سطح شهر سنندج مخصوصا حاشیه شهر که بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق صورت می‌گیرد، دبیرخانه ترویج مقررات ملی ساختمان را برای اولین بار به استان کردستان واگذار کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر