کد خبر: 872101
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
یکی از این برنامه‌هاي شرکت آب و فاضلاب استان قم طرح حامیان آب است که در بیش از 520 مدرسه برای 4 هزار و 400 دانش‌آموزان اجرایی شده که آموزش‌های مختلف به این گروه‌های هدف ارائه می‌شود تا دانش‌آموزان در خانواده و جامعه سفیر آب باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با عنوان کردن مطلب فوق و با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف گفت: مصرف بی‌رویه آب باید به یک ضد ارزش در جامعه تبدیل شود.

علی‌جان صادق‌پور با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ تلاش، صرفه‌جویی و تکنولوژی در کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با تشخیص مشکلات کشور و تبیین سیاست‌های کلان رویکردهایی را در حوزه اقتصاد مقاومتی تبیین کردند و تاکید داشتند که باید در حوزه اصلاح الگوی مصرف تلاش کنیم تا جایی که مصرف زیاد و بی‌رویه به ضد فرهنگ تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بی‌رویه باید برای مردم ضد ارزش باشد بر لزوم، اصلاح رفتارها، عادات و فرهنگ‌های غلط در کشور تاکید و اذعان کرد: باید در زمینه‌های مختلف آب، منابع طبیعی، محیط زیست و... دانش‌آموزان را آگاه کرده تا حافظ این منابع مهم و کلیدی باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم آغاز راه آموزش اصلاح الگوی مصرف را در بین کودکان و دانش‌آموزان دوران ابتدایی دانست و افزود: دانش‌آموزان باید با محدودیت‌های تأمین منابع آگاه باشند و بدانند که آب قم از کیلومترها دورتر به شهر منتقل می‌شود و در طول مسیر اقدامات گسترده‌ای بر روی آن انجام می‌شود.

صادق‌پور افزود: اگر دانش‌آموز ما بداند که صرفه‌جویی 5 درصدی هر نفر در مصرف آب، موجب صرفه‌جویی بیش از 5 میلیون مترمکعب می‌شود قطعاً کمک خوبی به منابع آب کشور شده و میلیاردها تومان هزینه‌ای که باید در تأمین و انتقال منابع آب مصرف شود می‌تواند در توسعه کشور به کار گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار