کد خبر: 872098
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز:
اردوی جهای امسال دانشجویان دانشگاه تبریز با رویکردی متفاوت در راستای منویان رهبر معظم انقلاب و تلاشی برای محرومیت‌زدایی مناطق استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

حسین قنبری ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه اردوی جهادی دانشگاه تبریز با هدف فرهنگ‌سازی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: اردوی جهادی امسال با رویکردی متفاوت و منحصر به فرد و طبق مطالبات رهبری در محروم‌ترین مناطق استان آذربایجان‌شرقی یعنی شهرستان چاراویماق به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اينکه اردوی جهای دانشجویان بستر مناسب برای همدلی، وحدت و اجرای کارهای جمعی است، افزود: از جمله اهداف اصلی اردوی تابستانه امسال ایجاد انگیزه و دغدغه جمعی برای حل کردن مشکلات بود که با اتحاد میان بومیان روستا، همتی به وجود آمد که باعث ایجاد انگیزه بین مسئولین شهرستانی شد و تلاش‌های مختلفی جهت آبادانی این مناطق صورت گرفت.

قنبری خاطر نشان کرد: اعضای امسال اردوی جهادی بالغ بر ۱۰۰ نفر بود که با توجه به ظرفیت منطقه از بین داوطلبین گزینش صورت گرفت و در حدود ۳۰ روستا از جمله آبگرم و گویجه قلعه تحت پوشش اردو قرار داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص کار گروه عمرانی اردوی سال جاری نیز یادآور شد: با توجه به حجم نیازهای منطقه در این زمینه، ظرفیت‌ها و نیروهای پراستعداد دانشجویی، صرف فعالیت‌های عام‌المنفعه در چند منطقه شهرستان شد و بازسازی اساسی و کلی مدرسه روستای گویجه قلعه و مدرسه‌ی روستای ایستی‌سو (آبگرم) انجام گرفت.

قنبری اضافه کرد: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی،مواردی همچون تبیین اهمیت خودسازی و اصلاح خود در ضمنِ فعالیت های جهادی، ارائه بسته‌ی فرهنگی در ابتدای اردو، چاپ و پخش نشریه هایی مربوط به اردوی جهادی، اکران فیلم‌های سینمایی و سریال، برگزاری نمایشگاه کتاب تحت عنوان «ببر، بخون، بیار» با موضوعات مربوط به دفاع مقدس، انقلابیگری و…، برگزاری برنامه‌ی رصد با حضور گروه رصدی دانشگاه تبریز و حضور روحانیت و طلاب معزز بین شرکت‌کنندگان در اردو و راهنمایی آنها در موضوعات مختلف صورت گرفت.

وی در خصوص کارگروه اقتصاد مقاومتی اردوی جهادی دانشگاه تبریز گفت: کارگاه افزایش بهره‌وری در کشاورزی و باغات، کارگاه نحوه برداشت نمونه خاک جهت آزمایش آن و کلاس آشنایی با بیماری های مشترک بین دام و طیور با انسان از جمله کارهایی بود که در این زمینه صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار