کد خبر: 872018
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
معاون اول رئيس‌جمهور:
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه بدنه مديريتي كشور بايد اصلاح شود، گفت: رئيس‌جمهور به وعده‌هاي انتخاباتي خود متعهد است.
به گزارش فارس، اسحاق جهانگيري روز پنج‌شنبه در نخستين همايش جوانان، توسعه و تعالي ايران اسلامي، يكي از دستاوردهاي مهم و بي‌بديل انتخابات را ايجاد اميد و اعتماد در مردم دانست و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات منجر به افزايش سرمايه اجتماعي كشور كه مهمترين سرمايه در اختيار مديران است، شد و اميدوارم مديران كشور با اتكا به اين سرمايه عظيم بتوانند به مطالبات مردم پاسخگو باشند. وي افزود: دكتر روحاني رئيس‌جمهور قطعاً به وعده‌هايي كه در انتخابات به مردم، جوانان و زنان دادند متعهد است و هم شخص رئيس‌جمهور، هم معاون اول وي و هم ساير اعضاي دولت مطالبات مردم را پيگيري خواهند كرد.
معاون اول رئيس‌جمهور با يادآوري اينكه بخش اصلي هرم جمعيتي كشور را جوانان و نوجوانان تشكيل مي‌دهند و اين موضوع در تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها تأثير فراوان دارد، خاطرنشان كرد: وقتي جمعيت غالب در كشور جوان باشد، نوگرايي به تصميم‌گيري‌ها و سياست‌گذاري‌ها تحميل مي‌شود، چراكه مطالبات و خواسته‌هاي جوانان است كه به سياست‌گذاري‌ها جهت مي‌دهد. وي همچنين با اشاره به برخي ويژگي‌هاي جامعه‌اي كه وجه غالب آن جوان است، تصريح كرد: جامعه جوان جامعه‌اي فعال و با نشاط است و برخي افراد كه تلاش براي ايجاد نشاط در جوانان را مورد نقد قرار مي‌دهند، به اين واقعيت توجه ندارند كه نشاط، شادماني و فعاليت از خواسته‌ها و مطالبات اصلي جامعه جوان است و همانگونه كه همه پذيرفته‌اند كه بايد براي اشتغال و كار جوانان برنامه‌ريزي كنيم، برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت جوانان و نشاط جامعه نيز امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است. جهانگيري دسترسي آزاد و آسان به اطلاعات را از ديگر ويژگي‌ها و مطالبات جامعه جوان برشمرد و گفت: جوانان مي‌خواهند ديده شوند و نقدشان به گوش مسئولان برسد. اين ويژگي جامعه جوان است و نمي‌توان انتظار داشت كه جوانان نقد نكنند.
 وي با بيان اينكه جامعه جوان جامعه‌اي است كه به دنبال نوگرايي و تحول است، تصريح كرد: آنچه مهم است اين است كه براي نوگرايي و تحول‌خواهي جامعه جوان برنامه‌ريزي و مديريت صحيح داشته باشيم. جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از فرصت‌ها و امكانات زيادي براي توجه و ميدان دادن به جوانان برخوردار است، افزود: در آموزه‌هاي ديني ما نيز توجه به جوانان و باورداشتن آنان مورد تأكيد است و امام‌علي (ع) نيز فرموده‌اند كه رفتار و تربيت جوانان بايد متناسب با زمان خودشان باشد و نمي‌توان از جوانان توقع داشته باشيم مثل دوران و زمان ما زندگي كنند. معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران انقلاب جوانان بود و پايگاه اصلي مبارزات در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه بود، خاطرنشان كرد: البته همه جامعه در انقلاب نقش داشتند اما بي‌ترديد جوانان بوده‌اند كه پيش‌برنده انقلاب بودند. وي اضافه كرد: مهم‌ترين گره‌هاي كشور در مقاطع مختلف به دست جوانان گشوده شد و در دوران دفاع مقدس نيز در حقيقت اين جوانان بودند كه توانستند جنگ را به نتيجه برسانند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار