کد خبر: 871989
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري تهران گفت: دستور ويژه پوتين براي تأمين 20 درصدي مواد‌غذايي و توليدات صنعتي روسيه از ايران، فرصتي ويژه به شمار مي‌رود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار كرد: كشور ايران از ظرفيت‌هاي توليدي متنوع و قابل‌توجهي برخوردار است كه بايد از اين توانمندي در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، ارتقاي بنيه اقتصادي و اشتغالزايي هر چه بيشتر استفاده شود.
محمد‌امامي امين افزود: بر اساس بازرسي‌هاي انجام شده، ظرفيت توليدي موجود در كشور ايران، تأمين‌كننده نياز 160 ميليون نفر خواهد بود و با در نظر گرفتن جمعيت 80 ميليوني ايران به عمق اين فرصت‌ها و ظرفيت‌ها پي خواهيم برد، امري كه تحقق آن مستلزم برنامه‌ريزي مدون و تلاش براي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي خواهد بود.
وي با اشاره به نقش حائز اهميت صادرات در شكوفايي اقتصادي كشور گفت: پوتين به صورت ويژه دستور داده كه تجار روسي، 20 درصد از نياز كشور مذكور در بخش مواد‌غذايي، توليدات و محصولات صنعتي را از ايران تأمين كنند كه ارزش مالي آن، حدود 40 ميليارد دلار برآورد مي‌شود، اما اكنون تراز تجاري ما با اين كشور، 500 ميليون دلار است.
وي بيان كرد: در همسايگي ما، سهم تجارت كشوري همچون تركيه با روسيه، 40 ميليارد دلار است، آن هم در شرايطي كه بُعد مسافت آن با اين كشور، دو برابر ايران است.  معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري تهران گفت: هر آنچه در توليد داخلي به توفيق بيشتري نائل شويم به همان ميزان شاهد توسعه اقتصادي افزون‌تري خواهيم بود و اين مهم جز  با توجه ويژه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي محقق نخواهد شد.  
امامي‌امين عنوان كرد: يكي از خواستگاه‌هاي قابل توجه توليد در كشور به حوزه‌هاي روستايي معطوف مي‌شود، عرصه‌اي كه متأسفانه به دليل برخي از سياست‌گذاري‌هاي غلط در ادوار گذشته، دچار مشكلات جدي و عديده شد كه بر هم خوردن موازنه جمعيت روستايي و مهاجرت‌هاي بي‌رويه از نمونه‌هاي آن به شمار مي‌رود.  
وي افزود: پرداخت ارزش افزوده به روستاها و افزايش چندين برابري آن، فرصتي ويژه را براي اشتغالزايي و توسعه پايدار روستايي ايجاد كرده و اميد آن مي‌رود مديريت روستايي با اتخاذ تدابير هوشمندانه و تأمين تمهيدات مقتضي و مؤثر در اين جهت گام بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار