کد خبر: 871910
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر :
عملیات نصب ضریح جدید حرم امامزاده سیدابراهیم(ع) بن سید حسن بن شاهزاده عبدالله بن امام موسی بن جعفر (ع (همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام آغاز می‌شود.

به گزارش جوان انلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و پس از چهار ماه عملیات ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم(ع) درب سید خمینی شهر آماده و در حال نصب است تاقبل از ماه محرم از ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم(ع) درب سید خمینی شهر رونمایی می شود.

وی گفت: : تمام مراحل ساخت ونصب این ضریح بصورت مرحله‌ای توسط سازندگان اصفهانی اجرا شد ه است  ومساحت ضریح جدید این امامزاده جلیل القدر 1 متر و 75 سانتیمر در 2 متر و 40 سانتیمتر و با هزینه ای بالغ بر 650 میلیون از جنس چوب است که عملیات نصب این ضریح جدید نیز از روز دوشنبه 20 شهریور ماه آغاز شده و تا 10 روز آینده نیز طی مراسمی از این ضریح جدید رونمایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به تاریخچه این امامزاده واجب التعظیم بیان نمود: در زمان قاجار برای امامزاده سیدابراهیم ضریح و گنبد با خشت و گل می سازند و تا سال 1351 به همان شکل باقی مانده بود که پس از آن هیئت قمر بنی هاشم برای برگزاری مراسم ها و آئین های عبادی ومناسبتها در سال 1379 صحن وسرای  امامزاده  راسر و سامان بخشید و احداث صحن شروع شد و گنبد امامزاده برای حفظ عایق بندی و سنگ فرش حرم و دیوارها تعمیرکلی شد .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر اذعان داشت : زیارتگاه امامزاده ابراهیم (ع) بن سید حسن بن شاهزاده عبدالله بن امام موسی بن جعفر (ع ) با همت هیئت قمر بنی هاشم صحن800متری امامزاده کاملا فرش شده وگنبدی به ارتفاع ۱۶ متری نیز در سالهای قبل مرمت و ضریح فلزی به ابعاد ۱×۲ روی مزار امامزاده نصب گردیده بود که امسال ضریح آن تعویض گردید .

وی افزود : ضریح امام زاده سالی یکبار به دست اوقاف تخلیه می شود وبرای بازسازی وتوسعه اطراف آن هزینه می شود رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر : در راستای آماده‌سازی زمینه‌های تبدیل شدن این فضا به قطب فرهنگی در سال های قبل و بازسازی آن آغاز شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ابراز داشت : در این مکان مراسم های مختلفی توسط هیات قمر بنی هاشم سرپا می شود که از جمله برجسته ترین آن مراسم جشن با شکوه میلاد حضرت  ابولفضل (ع)قمر بنی هاشم است که با حضوراهالی محل  وشیفتگان آن حضرت برگزار می شود.

وی گفت : با توجه به نزدیک شدن محرم ،مراسم سینه زنی و زنجیر زنی وادای نذورات در دهه محرم بالاخص روز عاشورا و تاسوعا و در روز هشتم و نهم محرم هم هیئات محله فروشان در این مکان جمع گشته و مراسم عزاداری اجرا می کنند و صبح روز عاشورا از ساعت 8 صبح تا ظهر تعزیه هفتاد و دو تن و بعد از ظهر آن روز هم دیر راهب و دروازه شام و بارگاه یزید شبه خوانی می شود..

  این مقام مسئول خاطر نشان کرد :از مراسم های دیگری که در این مکان برگزار می شود جزء خوانی 30 روز ماه رمضان و برگزاری دعای ابوحمزه در شب های ماه مبارک می باشد و همچنین دعای کمیل در شب های جمعه و در طول سال هم محافل و هیئات در مناسبت های مختلف به صورت گروهی در امامزاده حاظر می شوند

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی  در پایان بیان نمود : شهرستان خمینی شهر در ترویج ،نهادینه کردن واعتلای فرهنگ غنی وقف و به منصه ظهور رساندن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و واگویی حقیقی آثار وبرکات موقوفات که بحق ایجادشمار زیادی از وقف های جدید بانیات مورد نیاز در شهرستان خمینی شهرتوسط مردم خدا جو است و برای پر رونق شدن فعالیت های مجموعه اداره اوقاف وامور خیریه این شهرستان گامهای اساسی و مانداری برداشته اند.

شایان ذکر است آستان امامزاده سیدابراهیم (ع ) در شهرستان خمینی شهر، میدان امام حسین، بلوار شیهد منتظری، کوچه درب سید واقع شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار