کد خبر: 871879
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رهبر معظم انقلاب به رئيس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام:
مجمع تشخيص بايد انقلابي فكر و عمل كند و هيچ مصوبه، موضع‌گيري يا اقدامي متفاوت با مباني اصلي انقلاب و ميراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و اعضاي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجمع را از ابتكارات با‌ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظيفه مهم اين نهاد يعني «تشخيص مصلحت»، «مشاورت در تعيين سياست‌هاي كلي» و «ارائه راه‌حل در معضلات كشور» تأكيد كردند: مجمع بايد صددرصد انقلابي، فكر و عمل كند و انقلابي باقي بماند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري مسئوليت بسيار ظريف و خطير مجمع در «تشخيص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعي كه مصلحتي مهم وجود دارد و نظر مجلس شوراي اسلامي را بر تشخيص شوراي نگهبان ترجيح مي‌دهد، بايد توجه كند مصلحتي كه تحت عنوان ثانويه است، طبعاً بايد بسيار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اكثريت قاطع و قابل قبول مجمع، آن ‌هم براي مدتي معين و موقت اعمال شود.
‌  اعمال مصلحت بايد با نگاه بلندمدت باشد
ايشان افزودند: اِعمال مصلحت بايد با نگاه بلندمدت و نه روزمره، صورت پذيرد و براي تشخيص آن، بحث‌هاي دقيق، كامل و مستدل با حضور فعال همه اعضا از جمله فقهاي شوراي نگهبان انجام شود.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تحقق دومين وظيفه مجمع يعني «مشورت دادن به رهبري در تعيين سياست‌هاي كلي نظام» را نيازمند بررسي‌هاي دقيق و همه‌جانبه خواندند و گفتند: سياست‌هاي كلي، هندسه نظام را در مسائل مختلف تعيين مي‌كند و بسيار مهم است.  رهبر انقلاب اسلامي، تفكيك سياست‌هاي كلي در مسائل ماندگار و بلندمدت با موضوعات مقطعي را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: ممكن است برخي از سياست‌هاي كلي نيازمند بازنگري و به روز شدن باشد و برخي هم كلاً زمانش سپري شده باشد. ايشان، مجمع را به «اِتقان» و «استحكام» در تدوين سياست‌هاي كلي همراه با بحث‌هاي عالمانه، مستدل، مجتهدانه و دقيق، توصيه كردند و افزودند: به‌گونه‌اي عمل كنيد كه سياست‌هاي كلي، «قوي، دقيق و با عبارات گويا و مفيد» باشد تا پس از مدتي كوتاه نيازمند اصلاح يا تجديدنظر نشود. «صراحت»، «قابل تأويل نبودن» و «پرهيز از ورود به چگونگي اجرا»، از ديگر نكاتي بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مقوله سياست‌هاي كلي نظام، مورد تأكيد قرار دادند.  ايشان، تبلور سياست‌هاي كلي نظام در قوانين، سياست‌ها و اقدامات دولت و مجلس و ساير قوا و دستگاه‌هاي مسئول را بسيار مهم برشمردند و گفتند: سياست‌هاي كلي، چارچوب همه اقدامات اجرايي و تقنيني كشور را مشخص مي‌كند و دولت و مجلس و همه دستگاه‌ها بايد كاملاً منطبق با اين سياست‌ها عمل كنند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنانشان خاطرنشان كردند: مجمع تشخيص مصلحت، يادآور امام بزرگوار و فرآورده‌ انقلاب است و در فرآيند اداره و مديريت كشور داراي تأثير بسيار مهمي است، بنابراين بايد تفكرات امام و انقلاب بر آن كاملاً حاكم باشد، انقلابي فكر و عمل كند و هيچ مصوبه، موضع‌گيري يا اقدامي متفاوت با مباني اصلي انقلاب و ميراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود.
‌  تشكر از اعضاي فعال و شخصيت‌هاي فقيد مجمع
رهبر انقلاب اسلامي با تمجيد از وجوه مختلف شخصيتي آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، از زحمات اعضاي فعال مجمع تشكر كردند و حضور اعضاي جديد در اين نهاد را خوني جديد، نيرويي فزاينده و موجب اميدواري بيشتر خواندند. ايشان همچنين ياد شخصيت‌هاي برجسته و فقيد مجمع در دوره قبل به‌ويژه آقاي هاشمي‌رفسنجاني و آقايان واعظ‌طبسي، عسگراولادي و حبيبي را گرامي داشتند و افزودند: آقاي هاشمي‌رفسنجاني در سال‌هاي متمادي رياست مجمع با توانايي و تدبير و آگاهي به وظايف خود عمل مي‌كرد.  پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت‌الله هاشمي شاهرودي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام با هوشمندي و جامع‌نگري امام راحل شكل گرفت و در دوره‌هاي مختلف نقش مهمي در خدمت به نظام و حل مشكلات كشور و تدوين سياست‌هاي كلان ايفا كرده است.  آيت‌الله هاشمي شاهرودي، مجمع را بازوي رهبري در تعيين سياست‌هاي كلي خواند و انجام دقيق مسئوليت‌هاي خطير مجمع را نيازمند همكاري همه قوا و اركان نظام دانست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
35 سال است که مدیران کشور ملت را در تنگنا و فقر گذاشته اند ولی خود همه اشراف شده اند. انتظار انقلابی بودن از این مدیران امکان ندارد . این مدیران بواسطه ناکارامدی وفساد باید زندانی شوند وکشور را بدست افرادی دانا ومتخصص داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار