کد خبر: 871875
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جانشين سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی:
ما معتقديم كه فتنه جنايات بزرگي را مرتكب شد، امنيت ملي را خدشه‌دار و در مردم ايجاد انشقاق كرد و دشمنان خارجي ما را اميدوار نمود و حالا هم مي‌خواهند از موضع طلبكار، نظام را بدهكار نشان دهند.
حصر سران فتنه با درخواست رئيس قوه قضائيه در شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد و حتي يك نفر هم با آن مخالفت نكرد.
به گزارش فارس، سردار حسين نجات، جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طي سخناني در جمع مسئولان بسيج دانشجويي كشور ضمن تشريح موضوع فتنه 88 و اقدامات منتهي به تصميم نظام براي حصر سران فتنه، با بيان اينكه از چند ماه قبل يك جريان سازمان‌دهي شده و يك كميته‌ براي احياي جريان فتنه و ملتهب كردن فضاي سياسي كشور تشكيل شده كه مي‌خواهد جاي متهم و مدعي را در موضوع فتنه عوض كند، اظهار داشت: ما معتقديم كه فتنه جنايات بزرگي را مرتكب شد، امنيت ملي را خدشه‌دار و در مردم ايجاد انشقاق كرد و دشمنان خارجي ما را اميدوار نمود و حالا هم مي‌خواهند از موضع طلبكار، نظام را بدهكار نشان دهند.
‌     همه اسناد از طراحي فتنه حكايت دارد
سردار نجات كه در جريان فتنه 88 در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي مسئوليت داشته است، با بيان اينكه شايد تعداد زيادي از علت حصر يا روال قانوني آن مطلع نباشند، اظهار داشت: همه اسناد مي‌گويد اردوكشي‌هاي خياباني در جريان فتنه از قبل طراحي شده بود و طبق اطلاعاتي كه ما داشتيم، در جريان فتنه اتاق‌هاي فكري تشكيل شد و اين طور برنامه‌ريزي كردند كه اگر ما در انتخابات پيروز شويم و هواداران‌مان در خيابان باشند، مي‌توانيم مطالبات ديگر را مطرح كنيم و اگر در انتخابات شكست خورديم، بايد با مطرح كردن تقلب در انتخابات، خواستار ابطال شويم و وقتي اين خواسته محقق شد، در واقع پيروزي ما است و مي‌توانيم مطالبات بعدي را هم مطرح كنيم. سردار نجات در ادامه گفت: اينها از آذرماه سال 87 شروع به ايجاد تشكيك در سلامت انتخابات كردند و گفتند قرار است در انتخابات تقلب شود. آقايان مرعشي، آرمين، هاشمي رفسنجاني، كروبي، سلامتي و نبوي از جمله كساني بودند كه در سخنراني‌هايشان متعرض تقلب در انتخابات شدند و در انتخاباتي كه قرار بود شش ماه بعد برگزار شود تشكيك كردند و براي همين يك ستاد صيانت از آرا به ابتكار بهزاد نبوي با مسئوليت علي‌اكبر محتشمي‌پور تشكيل شد.
جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در تشريح واقعي بودن فتنه و اينكه فتنه‌گران جرائم بزرگي انجام دادند، گفت: مهندس موسوي ظهر روز شنبه فرداي انتخابات، بيانيه‌اي داد و بعد از آنكه نتايج اوليه اعلام شده بود به اين نتايج اعتراض كرد و گفت: من تسليم اين صحنه‌آرايي‌هاي خطرناك نمي‌شوم و اظهار داشت كه به چيزي كمتر از ابطال انتخابات راضي نيست. نجات اضافه كرد: در همه بيانيه‌هاي بعد از آن و بيانيه‌هايي كه از سوي حزب مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب، كارگزاران، مجمع روحانيون مبارز يا افرادي مثل خاتمي، موسوي و كروبي صادر مي‌شد، همه مبني بر متهم كردن نظام به تقلب در انتخابات بود و همه خواهان ابطال آن بودند.
‌    فتنه‌گران دشمن را اميدوار كردند
وي گفت: موسوي و كروبي بدون مجوز وزارت كشور از مردم درخواست كردند كه روز 25 خرداد از ساعت سه عصر از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي راهپيمايي كنند كه اين راهپيمايي مفصل هم بود. وي با بيان اينكه در اين راهپيمايي‌ها و راهپيمايي 30 خرداد حدود 37 نفر كشته شدند، گفت: در همين جريانات بود كه دهها اتوبوس به آتش كشيده شد، دهها بانك آتش‌زده و غارت شد و به دهها مؤسسه و نهاد حمله شد و خيابان‌ها را نيز به آتش كشيدند. جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينكه بيشترين كشته‌ها در روز 30 خرداد 88 كه بيشترين حضور عناصر ضدانقلاب را همراه داشت، اتفاق افتاد، افزود: به‌‌رغم اين اتفاقات، فرداي آن روز مجدداً موسوي و كروبي بيانيه دادند و به نيروهاي نظامي و انتظامي به دليل برخورد با مردم اعتراض و از اقدامات غيرقانوني صورت گرفته معترضين تجليل كردند. سردار نجات گفت: ادامه دادن به اين روند تا روز قدس يا 13 آبان و در مقاطع ديگر موجب شد كه دشمن احساس كند كه مي‌تواند در داخل به برخي افراد تكيه كند و برنامه‌هاي خود را پيش ببرد. سردار نجات گفت: بلافاصله بعد از همين حوادث بود كه تحريم‌ها عليه كشورمان بيشتر شد و براي مثال قانون جامع تحريم‌ها در كنگره امريكا يعني تنها چند ماه پس از فتنه تصويب شد.
‌     اگر امام بود چگونه با فتنه‌گران برخورد مي‌كرد
سردار نجات در پاسخ به اين سؤال كه اگر اين حوادث در زمان امام(ره) رخ مي‌داد چه برخوردي با فتنه‌گران مي‌شد، گفت: فتنه‌گران دائم از خط امام سخن مي‌گفتند. در زمان امام(ره) لايحه قصاص در سال 60 در مجلس تصويب شد كه جبهه ملي اطلاعيه داد و از مردم خواست عليه اين لايحه راهپيمايي كنند. امام(ره) بلافاصله جبهه ملي را مرتد و منحل اعلام كردند و فرمودند اگر جريان‌هاي ديگر هم اعلام موضع نكنند مرتد هستند و ديديم كه مثلاً نهضت آزادي در آن مقطع مجبور شد به نفع لايحه قصاص موضع بگيرد. سردار نجات همچنين با اشاره به برخورد قانوني و محكم امام(ره) با قانون‌شكنان و مخالفان شوراي نگهبان كه پس از اعلام نظر شورا در شهرستان‌ها قصد اعتراض يا راهپيمايي داشتند، اظهار داشت: اينها مشي امام(ره) بود و اگر اين اتفاقات در زمان حيات امام(ره) مي‌افتاد ايشان فتنه‌گران را باغي و اين كارها را شورش عليه حكومت مي‌دانستند و حكم باغي هم در اسلام معلوم است و امام(ره) هيچ‌گونه مماشاتي نمي‌كردند كه كسي عليه قانون يا شوراي نگهبان مردم را دعوت به راهپيمايي كند. مقام معظم رهبري به‌دليل اينكه اولاً اين افراد مدعي خط امام بودند و ثانياً با فتنه‌انگيزي توانسته بودند فضا را غبارآلود و بعضي از خواص را منفعل كنند مصلحت نديدند به روش امام برخورد كنند.
‌    كار اصلي رهبري بازكردن فضاي غبار‌آلود بود
جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينكه از خرداد 88 تا 9 دي آن سال كار اصلي رهبري تبيين ابعاد فتنه و بازكردن فضاي غبارآلود بود، گفت: ايشان به دنبال نشان‌دادن حق و باطل بودند و مي‌فرمودند امروز به عمارهايي نياز است كه بتوانند اين حق و باطل را به مردم نشان دهند. وي با بيان اينكه از نظر ما فتنه در 9 دي 88 تمام شد، گفت: اما موسوي تا 25 بهمن 89 يعني 20 ماه بعد از انتخابات دائم بيانيه مي‌داد و اين بار ديگر موضوع او انتخابات نبود و مردم را به ايستادن در برابر نظامي كه او مي‌گفت ديكتاتور است، دعوت مي‌كرد. سردار نجات با قرائت بخش‌هايي از بيانيه‌هاي موسوي تا آن مقطع گفت: او در همه اين بيانيه‌ها به نظام، دولت مستقر، رهبري، قوه قضائيه و ديگران حمله مي‌كرد و مردم را به سازمان‌دهي و ايجاد تشكيلات جهت پيروزي بر نظامي كه او از آن عبور كرده بود دعوت مي‌كرد اما نظام از خودش خويشتنداري نشان مي‌داد تا اينكه ماجراي بيداري اسلامي در تونس و مصر به‌وجود آمد وامريكا و عربستان شورش مسلحانه در سوريه را به‌وجود آوردند. در آن مقطع يكي از فعالان فتنه از داخل زندان اطلاعيه داد و تظاهرات مردم تونس و مصر عليه ديكتاتوران آن كشورها را همان راه جنبش سبز اميد عنوان كرد و نظام جمهوري اسلامي را با نظام‌هاي مستبد مصر و تونس مقايسه نمود.
‌    فتنه‌گران دنبال تونسيزه كردن ايران بودند
وي گفت: وقتي داعش و جبهه‌النصره در سوريه عليه بشار اسد قيام كردند همين فرد فتنه‌گر كه امروز كميته احياي فتنه را راه انداخته از زندان پيام داد، به اسد حمله كرد و از جريان معترضين يعني جبهه‌النصره و داعش حمايت كرد. يعني از همان كساني كه امروز حججي‌ها را مثله مي‌كنند. جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در 16 بهمن 89 موسوي و كروبي به قصد ايجاد فتنه جديد با اينكه مي‌دانستند روز 22 بهمن راهپيمايي برگزار مي‌شود، از وزارت كشور درخواست مجوز راهپيمايي در حمايت از انقلاب تونس و مصر از ميدان انقلاب به سمت آزادي را كردند. اين در حالي بود كه مردم ايران به‌طور طبيعي در ۲۲ بهمن حمايت خود را از اين انقلاب‌ها اعلام مي‌كردند. سردار نجات ادامه داد: وزارت كشور با اين راهپيمايي مخالفت كرد اما رسانه‌هاي خارجي و ضدانقلاب همين درخواست را تبديل به بيانيه راهپيمايي و به شدت بازتاب دادند و آن را منعكس كردند. اطلاعاتي كه به دست ما مي‌رسيد حاكي از آن بود اينها قصد داشتند در اقدامي مشابه كار مصر در ميدان تحرير، در ميدان آزادي چادر بزنند و آنجا مستقر شوند و اعلام كنند تا برآورده شدن مطالبات‌شان خارج نخواهند شد و اين آغاز فتنه جديد بود. اما نهايتاً 3500 نفر به خيابان آمدند و با نيروي انتظامي درگير شدند كه منجر به شهادت دو نفر شد. وي گفت: فرداي آن روز موسوي و كروبي بيانيه داده و از اين اقدام غيرقانوني حمايت كردند.
‌    حصر سران فتنه
حتي يك مخالف نداشت
جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در اين مقطع بود كه قوه قضائيه به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي نامه زد و گفت نظام 20 ماه در مقابل اين افراد مماشات كرده اما آنها قصد پايان دادن به ماجرا و اصلاح رويه خود را ندارند و به دنبال فتنه جديد هستند. اينجا بود كه رئيس قوه قضائيه از رئيس شوراي عالي امنيت ملي درخواست حصر كرد. سردار نجات گفت: اين موضوع در دبيرخانه بررسي و در شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد و حتي يك نفر هم مخالفت نكرد، در حالي كه افرادي مانند آقاي روحاني كه آن روز نماينده رهبري بودند، رؤساي قوا، وزير خارجه، وزير كشور، رئيس ستاد كل و... عضو بودند همه بدون حتي يك نفر مخالف، همانطور كه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد، اصل مجرم بودن اينها را تأييد كردند، محاكمه را به مصلحت ندانستند (با اينكه محاكمه حق قوه قضائيه بود) و حصر را تأييد كردند.
جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص نحوه حصر سران فتنه نيز گفت: آنها در خانه خودشان اسكان داده شدند كه يك طبقه كامل در اختيار آنها بود و در يك طبقه ديگرهم نيروهاي امنيتي حضور دارند البته بعدها فرزندان و اعضاي خانواده‌شان هم اجازه يافتند كه با آنها ديدار كنند و خدمات پزشكي كه سران فتنه داده مي‌شود به سران قوا داده نشده است. استخر و سونا رفتن‌شان به‌جا است، به شمال و اسب‌سواري و سرعين مي‌روند و همين آقايي كه گفته مي‌شد پايش شكسته اسب‌سواري‌اش را هم رفته است. آن يك نفر ديگر هم خودش نخواسته چون مي‌خواهد مظلوم‌نمايي كند.
‌    رهبري هيچ‌گاه در مسئله حصر دخالتي نداشته‌اند
وي با اشاره به برخي جوسازي‌ها در خصوص نامه نوشتن به رهبري براي رفع حصر گفت: اصلاً رهبري در امور حصر دخالت نداشتند و ندارند. درخواست رئيس قوه قضائيه و مصوبه شوراي عالي امنيت ملي بود. امروز هم اگر بنابر مصالحي فرضاً شوراي عالي امنيت ملي تصميم گرفت در شرايط حصر تغيير ايجاد كند (كه البته تاكنون طبق گزارش سخنگوي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي هيچ تصميم جديدي در مورد حصر گرفته نشده) باز حق قوه قضائيه براي محاكمه آنها سرجاي خودش است چرا كه هر سه نفر اين افراد پرونده مجرميت مفتوح دارند.
جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بيان داشت: ‌الان هم جريان فتنه با ميان‌داري دو نفر از زندانيان فتنه كميته‌اي را راه‌اندازي كرده كه ما به آن كميته احياي فتنه مي‌گوييم. اين كميته مي‌خواهد برخي رسانه‌هاي داخلي و خارجي را سرخط كند و جريان‌ها و كمپين‌هاي اجتماعي با كمك رسانه‌هاي ضدانقلاب ايجاد كند و اينطور وانمود كند كه رفع حصر مطالبه مردم است. سردار نجات در پاسخ به اين سؤال كه چرا سران فتنه محاكمه نمي‌شوند، اظهار داشت: به هر حال مصلحت‌‌انديشي هم يك اصل است، شوراي عالي امنيت ملي طبق قانون يك مرجع بزرگ صلاحيت‌دار براي اين امر است و اين شورا اينگونه تصميم گرفته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار