کد خبر: 871846
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
رئيس‌جمهور:
رئيس‌‌جمهور در جلسه هيئت دولت استانداران و همه مسئولان رده‌هاي مختلف را به لزوم توجه به شايسته‌سالاري، رشد و رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال پايدار، توجه به اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت جوانان و بانوان فرا خواند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه هيئت دولت با تبريك و آرزوي موفقيت براي هفت استاندار جديد كه در جلسه هيئت وزيران معرفي و رأي اعتماد گرفتند، اظهار داشت: پذيرفتن مسئوليتي مانند استانداري كه عالي‌ترين مقام دولت در استان‌ها محسوب مي‌شود، بي‌ترديد مسئوليت سنگين و دشواري است، لذا همه وزرا بايد از فعاليت استانداران به عنوان منتخبان هيئت دولت پشتيباني كنند. رئيس‌جمهور تصريح كرد: مشروعيت همه ما بر مبناي رأي مردم است، يعني 24 ميليون رأي به عنوان مشروعيت دولت محسوب مي‌شوند و 42 ميليون رأي نيز نشان‌دهنده استحكام مشروعيت نظام اسلامي است كه مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، مجدداً اين مشروعيت را مورد تأييد قرار دادند.
 
   افراط و تفريط جز ضرر و خسران هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت
روحاني توجه به خواست و مطالبه مردم و حفظ روحيه آنها براي حضور در انتخابات را مورد تأكيد قرار داد و گفت: مردم خواست و مطالبه خود را در دوران انتخابات و در اجتماعات مختلف مطرح كردند كه بايد در اداره استان‌ها به آن توجه شود.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه اساس دولت يازدهم و دوازدهم بر مبناي مشي اعتدال و ميانه‌روي بوده و مردم هم بر همين مبنا به اين دولت رأي دادند، اظهار داشت: افراط و تفريط جز ضرر و خسران هيچ نتيجه‌اي براي مردم نداشته و نخواهد داشت. مشي اعتدال همان روشي است كه اسلام و پيامبر گرامي(ص) به عنوان خط وسط و امت وسط از آن ياد كردند و اين مشي بايد همواره مبناي كار و فعاليت‌مان باشد. روحاني با تأكيد بر اينكه همه مسئولان در رده‌هاي مختلف بايد به اعتدال توجه كنند، اظهار داشت: مسئولان همچنين بايد به شايسته‌سالاري توجه جدي داشته باشند و تمام انتخاب‌هايشان بايد بر مبناي شايستگي انجام بگيرد و نبايد موضوعاتي مانند اقوام، دوستان و آشنايان تأثيري در انتخاب‌هايشان داشته باشد، ضمن اينكه هركس از شايستگي بيشتري برخوردار است، ‌شرعاً نيز حق با اوست و بايد مسئوليت را برعهده بگيرد. رئيس‌جمهور همچنين توجه استانداران به رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را مورد تأكيد قرار داد و گفت: آمار سه ماهه اول امسال نشان داد در مسير درستي قرار گرفته‌ايم، لذا بايد تلاش كنيم رشد اقتصادي موجود به رونق ملموس اقتصادي در كشور تبديل شود و در اين راستا ضرورت دارد به عوامل و لوازم ايجاد رونق اقتصادي توجه شود.
رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌هاي اقتصاد مقاومتي كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري است، گفت: همه بر درون‌زا و برون‌گرا بودن اقتصاد تأكيد داريم و در اين راستا ستاد اقتصاد مقاومتي فعال است و معتقديم اقتصاد مقاومتي مي‌تواند حركت خوبي در توسعه و رونق اقتصادي كشور به‌وجود آورد. روحاني با تأكيد بر اهميت هماهنگي دستگاه‌ها و مسئولان اجرايي با قوا و دستگاه‌هاي ديگر اظهار داشت: بدون هماهنگي با قواي ديگر نمي‌توان در استان‌ها به موفقيت دست يافت. بايد با همه دستگاه‌ها رفتار و تعامل مناسبي وجود داشته باشد و از توان و امكانات همه دستگاه‌ها در بخش‌هاي اقتصادي و فرهنگي استفاده كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار