کد خبر: 871830
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
رئيس مؤسسه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي از ترجمه كتاب «سلام بر ابراهيم» به زبان عربي در لبنان و توزيع آن در جمع مدافعان حرم سوريه خبر داد.
رئيس مؤسسه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي از ترجمه كتاب «سلام بر ابراهيم» به زبان عربي در لبنان و توزيع آن در جمع مدافعان حرم سوريه خبر داد.
محسن عمادي، رئيس مؤسسه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي، از ترجمه كتاب «سلام بر ابراهيم» به زبان عربي خبر داد و گفت: اين اثر در لبنان از سوي جمعيت المعارف ترجمه و در ميان مدافعان حرم در سوريه توزيع شده است.
به گفته وي، اين كتاب تاكنون علاوه بر عربي، به زبان‌هاي اردو و آلماني نيز ترجمه شده است. برگردان انگليسي اين اثر نيز در دست انجام است كه پس از بازبيني و ويرايش به چاپ خواهد رسيد.
 
   داستان متفاوت «داش ابرام» از ميدان خراسان تا كانال كميل
كتاب «سلام بر ابراهيم» در سال‌هاي گذشته همواره در فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دفاع مقدس قرار دارد. اين اثر اخيراً نيز در طرح تابستانه كتاب در زمره پرفروش‌هاي اين طرح معرفي شده است. كتاب «سلام بر ابراهيم» حاصل تلاش يك گروه خودجوش فرهنگي است كه با دغدغه ترويج فرهنگ ايثار و دفاع مقدس در حوزه انتشار كتاب‌هاي مرتبط با اين حوزه فعاليت مي‌كند. «سلام بر ابراهيم» داستان زندگي شهيد ابراهيم هادي از زبان دوستان، خانواده و همراهان اوست كه تاكنون در دو جلد به چاپ رسيده است. اين اثر از چند وجه حائز اهميت است و مخاطب را به خود جذب مي‌كند.كتاب نخست روايتي جذاب و در عين حال ساده از خاطرات دوستان ، خانواده و همرزمان شهيد است و  كتاب ديگردرباره شخصيت خود شهيد سخن مي‌گويد.
بخش اول كتاب، به زندگينامه شهيد اختصاص دارد. شهيد هادي در يكم ارديبهشت ماه سال 36 در خانه‌اي اجاره‌اي در خانواده‌اي مقيد و مذهبي متولد مي‌شود. هرچند صاحب خانه سه پسر و يك دختر دارد، از تولد فرزند جديد سر از پا نمي‌شناسد و پيوسته خدا را شكر مي‌كند. كاسب محل كه به كسب حلال معروف است، نام پسر را هم انتخاب كرده است: «ابراهيم»؛ نماد مقاومت و توكل. بعدها هادي درباره پدرش چنين گفته است: «اگر پدرم بچه‌هاي خوبي تربيت كرد، به خاطر سختي‌هايي بود كه براي رزق حلال مي‌كشيد...»
كتاب در ادامه نگاهي دارد به دوران نوجواني و بعد جواني شهيد هادي از منظر دوستان و همراهان. كتاب تلاش دارد تا با گفت‌وگو با افراد مختلف، به بخش‌هاي مختلفي از زندگي اين شهيد بپردازد و نگاهي فراگير از او ارائه دهد. با وجود اين، از بخش‌هاي خواندني كتاب، به دفاع مقدس اختصاص دارد. بخشي كه منش پهلواني شهيد هادي، بيش از ديگر بخش‌هاي كتاب نمود مي‌يابد.
در «سلام بر ابراهيم2» كه در سال 95 انتشار يافته نيز جلد كتاب بسيار ساده و مختصر با تصوير نسبتاً بزرگ خود شهيد هادي به معرفي محتوياتش مي‌پردازد: «ادامه زندگينامه و خاطرات پهلوان بي‌مزار شهيد ابراهيم هادي». در «سلام بر ابراهيم2» به موفقيت‌هاي كتاب قبلي اشاره شده است و در همان ابتدا به نقل قولي از مقام معظم رهبري برمي‌خوريم كه در خصوص خاطرات شهيد هادي بيان فرموده‌اند: «اخيراً كتابي درباره شهيد ابراهيم هادي را خوانده‌ام، با وجود اينكه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌ام، اما هنوز كتاب را كنار نگذاشته‌ام.» در «سلام بر ابراهيم2» سعي شده است زندگينامه شهيد هادي از ابتدا و قدم به قدم در آينه كلام و خاطرات خانواده،دوستان و همرزمان نقل شود.
 
    نظر رهبر انقلاب درباره شخصيت اصلي كتاب «سلام بر ابراهيم»
گلعلي بابايي، نويسنده پيش‌تر در گفت‌وگو با تسنيم به ديدار جمعي از فرماندهان با رهبر معظم انقلاب و به نظر ايشان درباره تعدادي از كتاب‌هاي دفاع مقدس و شخصيت‌هاي اين آثار اشاره كرد. وي در بخشي از اين گفت‌وگو به شخصيت شهيد هادي و نظر رهبر معظم انقلاب درباره اين شهيد بزرگوار اشاره كرد و گفت: بخش ديگر صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب و تأكيداتشان بر «شخصيت» بود. ايشان تأكيد داشتند  شهدايي كه براي نگارش زندگي شان انتخاب مي‌شوند، شهدايي باشند كه شخصيت آنها به قول معروف كاريزما داشته باشد. ايشان در ادامه مثال زدند و فرمودند اخيراً كتابي درباره شهيد ابراهيم هادي خوانده‌اند، با وجود اينكه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌اند، اما هنوز كتاب را كنار نگذاشته‌اند. ايشان با طرح اين مثال، بيشتر بر دقت در انتخاب شخصيت‌هاي اين كتاب‌ها تأكيد داشته‌اند كه هم بتوان درباره آنها زندگينامه نوشت و هم داستان و رمان. ايشان بيشتر بر شخصيت تأكيد داشتند و منظورشان اين بود كه شخصيت اين دسته از افراد به گونه‌اي است كه مي‌توان از دل زندگينامه‌هاي آنها، رمان و داستان خلق کرد. ايشان تأكيد داشتند در انتخاب شخصيت‌ها هم بايد اين دقت وجود داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار