کد خبر: 871749
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر الاهلی عربستان به مرحله نیمه نهایی رسید این در حالی بود پرسپولیس در این مسابقه از دقیقه ۱۱ ده نفره شد.این بازی که در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به میزبانی عربستانی ها برگزار شد در نهایت شاگردان برانکو با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند.
پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی آغاز کرد.
نیمه اول را پرسپولیس ها از همان ابتدا هجومی آغاز کردند وهمان دقایق ابتدایی سه ضربه کرنر برای بدست آمد تا این که دقیقه ۵ توسط علیپور به گل رسد. عربستانی ها که پس از دریافت زودهنگام گل در شوک فرو رفته بودند با اشتباه محرز کامیابی نیا در دقیقه ۱۱ معادلات بازی را بهم ریخت.اخراج کامیابی نیا یعنی ۸۰ دقیقه دفاع مطلق برای گل نخوردن . با اخراج کامیابی نیا، محسن ربیع خواه از دفاع چپ به پست هافبک منتقل شد و وحید امیری هم عقبتر آمد و در دفاع چپ قرار گرفت.بعد از اخراج کامیابی نیا فشار حملات الاهلی بیشتر و بیشتر شد اما ارائه سیستم تاکتیکی برانکو تا نیمه اول اجازه گلزنی به بازیکنان حریف را نداد.هر چند در این فاصله شاگردان برانکو هم چشم به ضد حملات داشتند و در دقیقه ۴۴ می توانست توسط فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی به گل برسد ولی این موقعیت هم نتیجه ای نداشت تا نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر صفر به اتمام برسد.
نیمه دوم این مسابقه در شرایطی آغاز شد که الاهلی سعی در باز کردن دروازه پرسپولیس دارد.در دقیقه ۵۰ سعید المولد از پشت محوطه جریمه پرسپولیس دروازه این تیم را هدف قرار داد که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. چند دقیقه ای بود که فشار سنگین الاهلی در محوطه جریمه پرسپولیس احساس می شد تا این که بالاخره در دقیقه ۵۲ صالح الامری گل تساوی را به ثمر رساند.پرسپولیس که می دانست با این نتیجه تساوی هم از رقابتها کنار خواهد رفت سعی در جبران گل خورده داشت حتی توپ ربایی خوب مهدی طارمی درون محوطه جریمه حریف، با عث شد در ادامه توپ به احمدزاده برسد اما ضربه پای راست این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت اما اعتراض بازیکنان به برای پنالتی هم فایده نداشت و فقط داور یک کارت زرد به ماهینی داد.
در دقیقه ۶۱ مسلمان از زمین خارج شد و بشار رسن به جای او در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. در دقیقه ۶۵ هم علی علیپور زمین را ترک کرد و گادوین منشا وارد زمین شد.در این دقایق بازی بیشتر در وسط زمین دنبال می شد و برانکو آخرین تعویض خود را انجام داد. شایان مصلح به جای فرشاد احمدزاده وارد زمین شد. با تعویض های برانکو فشار روی دروازه حریف بیشتر و بیشتر شد تا این که شوت مصلح و خطای هند بازیکن حریف علاوه بر اعلام یک ضربه پنالتی ،الاهلی هم ۱۰ نفره کرد.گادوین منشا در دقیقه ۸۲ پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.گل دوم که روحیه پرسپولیس ها را خیلی بالا برده بود باعث نشد تا برانکو بازی را عقب بکشاند تا در نهایت یک بار دیگر در دقیقه ۹۳ داور دومین پنالتی پرسپولیس را گرفت و طارمی گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس به اتمام رسید تا سرخپوشان در مجموع بازی رفت و برگشت با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی برسند و راهی مرحله نیمه نهایی شوند. پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی به مصاف الهلال عربستان می رود.

برانکو: با یک بازی دراماتیک صعود کردیم
برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی تیمش برابر الاهلی عربستان و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا گفت: پیروزی بزرگی برابر الاهلی کسب کردیم. در تمام دقایق بازی خصوصا وقتی یک بر صفر پیش بودیم و بازیکن‌مان اخراج شد، جنگیدیم. بازیکنان من موفق ظاهر شدند و توانستیم یک بازی بسیار خوب به نمایش بگذاریم. این بازی یک بازی دراماتیک بود و ما را به مرحله بعد برد.بازی ما با الهلال یک بازی 50- 50 است. هیچ‌کس نمی‌تواند نتیجه این بازی را پیش‌بینی کند. در بازی رفت و برگشت با این تیم به تساوی رسیدیم. الهلال پرافتخارترین تیم آسیاست و من بازی شب گذشته این تیم را دیدم. آنها بسیار قدرتمند هستند و بازی ما با الهلال یک جنگ تمام‌عیار است. در این بازی هر کس بهتر بجنگد برنده خواهد بود.ما با تعویض بازیکنانی مانند منشا، رسن و مصلح بهتر از قبل بازی کردیم و موفق شدیم. با آمدن این بازیکنان خون تازه‌ای در تیم ما ایجاد شد که توانستیم نتیجه بگیریم. فصل قبل فقط 13 بازیکن در اختیار داشتم و واقعا روی نیمکت دستم خالی بود اما امسال بازیکنانی داریم که می‌توانیم تعویض کنیم. بازیکنانی همچون محرمی و نعمتی هم روی نیمکت حضور دارند که هر زمان بخواهیم از آنها استفاده می‌کنیم. امشب علیپور عالی بازی کرد و انرژی‌اش را در بازی گذاشت اما وقتی منشا وارد زمین شد قدرت تهاجمی‌مان را حفظ کردیم. مصلح را هم به زمین آوردیم تا از سانترها بیشتر استفاده کنیم.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار