کد خبر: 871675
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
وزارت ورزش برخلاف قرارداد منعقده، سالن 12هزار نفري را به «دكتر سلام» نمي‌دهد!
به‌رغم اخذ مجوز‌هاي لازم از فرمانداري تهران، عقد قرارداد اجاره سالن و پرداخت وجه اجاره از سوي برگزار‌كنندگان جشن «دكتر سلام»، برخي مقامات دولتي كه از آنها با عنوان «مقامات بالا» نام برده شده، جلوي برگزاري اين جشن دانشجويي را گرفته‌اند...
محمدصادق عابديني
 
به‌رغم اخذ مجوز‌هاي لازم از فرمانداري تهران، عقد قرارداد اجاره سالن و پرداخت وجه اجاره از سوي برگزار‌كنندگان جشن «دكتر سلام»، برخي مقامات دولتي كه از آنها با عنوان «مقامات بالا» نام برده شده، جلوي برگزاري اين جشن دانشجويي را گرفته‌اند و نمي‌خواهند پنج‌شنبه اين جشن در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي برگزار شود. «محمدعلي صدري‌نيا» كارگردان«دكتر سلام»، به «جوان» مي‌گويد، آنها به ما نمي‌گويند كه از چه چيز مي‌ترسند كه نمي‌خواهند جشن برگزار شود!
 
دكتر سلام، نام آشنايي در ادبيات سياسي دانشجويي است، طنزي سياسي براي مخاطباني كه اكثريت‌شان را جامعه دانشگاهي و دانشجويان تشكيل مي‌دهند و در آن نقد‌هاي جدي در قالب طنز بر سياست‌هاي داخلي و بين‌المللي به دولت وارد مي‌شود. شايد همين مسئله باعث شده امسال جشن سالانه دكتر سلام، با سنگ‌اندازي‌هاي عجيب و غريب دولتي روبه‌رو شود؛ سنگ‌اندازي‌هايي كه برگزاري جشن در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي را با مخاطره روبه‌رو كرده است.
 
انتقادها از اقدام غيرقانوني دولت
جلوگيري از برگزاري جشن دكتر سلام در آزادي، انتقادهاي زيادي را در پي داشته است. سيدمحمدجواد ابطحي، نماينده خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي، در واكنش به ممانعت وزارت ورزش از برگزاري جشن دكتر سلام، تأكيد مي‌كند: روحاني حتماً و حتماً صحبت‌هايش را در ايام انتخابات به ياد آورد كه همواره مي‌گفت بايد از نقد و نقادي استقبال كرد. تصور می‌کنم رويكرد انتقادي دكتر سلام، كه فارغ از جناح‌گرايي به نقد طيف اصولگرا و اصلاح‌طلب مي‌پردازد، خوشايند آقايان نيست و موجب اين سنگ‌اندازي‌ها شده است. برخي معتقدند كه انتقاد بايد در مدح آنها باشد و مطرح كردن عيوب‌شان به زبان طنز را برنمي‌تابند.
 
محمدرضا گلرومفرد، دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، نيز در واكنش به سنگ‌اندازي دولت مي‌گويد: چطور است كه ۲۳ ميليون طرفدار آقاي روحاني مي‌توانند بعد از انتخابات با راه انداختن كارناوال‌هاي خياباني شادي كنند، اما ۲۵ هزار نفر از طرفداران يك طنز سياسي اجتماعي نمي‌توانند با لحاظ همه ملاحظات قانوني جشن بگيرند!
 اقدام غيرقانوني دولت در ممانعت از برگزاري جشن دكتر سلام، اعتراض‌هاي متعددي در فضاي مجازي نيز داشته است.
 
 برخي از واكنش‌هاي انتقادي به اين شرح است:« استقبال بي‌سابقه از جشن دكتر سلام كار را به وزراي دولت روحاني رسانده. آغاز كارشكني دو روز مانده به جشن فقط و فقط نشانه ترس است!»، « آقاي روحاني يه دكتر سلام رو براي مردم بذاريد! اونو ديگه لغوش نكنيد! براش مزاحمت ايجاد نكنيد!» يا «اگه دولت به جاي صرف اين همه انرژي براي برگزار نشدن دكتر سلام رو در مبارزه با بيكاري استفاده مي‌كرد الان بايد از چين كارگر وارد مي‌كرديم.»
  
پاي وزارت ورزش در ميان است!
اما دقيقاً چه بر سر برگزاري جشن دكتر سلام آمده است؟ محمدعلي صدري‌نيا، كارگردان مجموعه دكتر سلام در گفت‌و‌گو با «جوان»، درباره اتفاقاتي كه در روزهاي اخير رخ داده و چگونگي سنگ‌اندازي دولت مي‌گويد: ما امسال با فشار عجيبي روبه‌رو بوديم.
سال‌هاي قبل هم برگزاري جشن دكتر سلام بدون فشار نبوده ولي امسال خيلي فشار آورده‌اند. فرآيند گرفتن مجوز از چند روز به حدود يك ماه كشيده شد و وزارت كشور و فرمانداري تهران ما را بين خودشان بارها و بارها پاسكاري كردند. با آنكه از نظر قانوني مسئول اعطاي مجوز برگزاري مراسم‌هاي سياسي، فرمانداري است و ما يك بار مجوز برگزاري مراسم را گرفته و بر اساس آن قرارداد سالن را بسته بوديم، اما الان مي‌گويند دوباره بايد مجوز گرفته شود و نبايد در ورزشگاه آزادي جشن را برگزار كنيم. صدري‌نيا در پاسخ به اين سؤال كه فشارهاي جديد و سنگ‌اندازي براي گرفتن دوباره مجوز از چه زماني آغاز شد، مي‌گويد: حدود 10 روز پيش بود كه گفتند دوباره بايد مجوز بگيريد و اين بار بايد از استانداري مجوز بگيريد، وقتي دليلش را پرسيديم گفتند از بالا فشار آورده‌اند؛ بچه‌هاي اجرايي جشن حدود يك هفته بين فرمانداري و استانداري تهران در رفت و آمد بودند و هي پاسكاري مي‌شدند.
 
در حالي كه خود آقايان متن قانون را براي ما مي‌خواندند كه نوشته بود بايد مجوز را فرمانداري صادر كند. در نهايت هم استاندار تهران مستقيم براي فرمانداري نوشت كه مجوز برگزاري جشن را صادر كند.
وي با اشاره به اينكه در اين بين وزير ورزش و حراست اين وزارتخانه تلاش زيادي مي‌كنند تا جشن دكتر سلام در آزادي برگزار نشود، تأكيد مي‌كند: با وجود مجوزي كه ما گرفته‌ايم، نمي‌دانم وزارت ورزش مستقلاً در حال سنگ‌اندازي است يا اينكه مرجعي بالاتر از وزارتخانه به آنها گفته مخالفت كنند.
صدري‌نيا درباره دليلي كه براي مخالفت با برگزاري جشن آورده مي‌شود، مي‌گويد: تنها چيزي كه به ما مي‌گويند اين است كه «از بالا مي‌گويند جشن در ورزشگاه آزادي برگزار نشود و به جاي آن در سالني كوچك‌تر برگزار شود.»
  
دكتر روحاني به نفع دكتر سلام اقدام كند!
كارگردان مجموعه دكتر سلام تصريح مي‌كند: ما 25 هزار نفر ثبت‌نام حضور در جشن را داشته‌ايم كه از اين بين براي 14 هزار نفر كارت صادر شده است، آيا كساني كه مي‌گويند جشن را در سالن كوچك‌تري برگزار كنيد، مسئوليت حضور 14 هزار نفر در يك سالن چهار، پنج هزار نفري را قبول مي‌كنند و عواقب احتمالي آن را به گردن مي‌گيرند؟
صدري‌نيا با تأكيد بر اينكه مجوز برگزاري جشن و همچنين قرارداد اجاره سالن 12‌هزار نفري آزادي كاملاً قانوني است و وجه آن نيز پرداخت شده، تأكيد مي‌كند: قطعاً اتفاقات رخ داده را از طريق شكايت به مراجع قضايي دنبال مي‌كنيم. هم اكنون كليه تجهيزات فني، نور، صدا و دكور مراسم جشن در داخل سالن است و طي روزهاي گذشته بچه‌هاي ما در حال آماده‌سازي سالن بوده‌اند اما نمي‌دانم چطور شد كه يكي از مسئولان گويا شب خوابيده و صبح بيدار شده و دستور داده جلوي ورود نيروهاي فني ما به داخل سالن گرفته شود.
 
وي مي‌گويد: سنگ‌اندازي براي برگزاري مراسم جشن دكتر سلام كه مجوز قانوني دارد، آنقدر زياد بوده كه به نظر مي‌رسد تنها بايد خود شخص آقاي روحاني وارد كار شود تا كار به سرانجام برسد.
كارگردان دكتر سلام، با تأكيد بر اينكه جشن دكتر سلام به فضل الهي در موعد مقرر برگزار مي‌شود، مي‌گويد: بيش از نيمي از 14 هزار نفري كه برايشان كارت صادر كرده‌ايم از شهرستان به تهران مي‌آيند و همگي با صرف هزينه شخصي قرار است در اين جشن شركت كنند، هرگونه ممانعت و سنگ‌اندازي در برگزاري اين جشن تعدي به حق‌الناس است.
صدري‌نيا، با اشاره به برنامه‌ريزي سه‌ماهه براي برگزاري جشن دكتر سلام و دعوت از چهره‌هاي سياسي، رسانه‌اي و هنري براي حضور در اين جشن مي‌افزايد: در اين مراسم غافلگيري‌هاي زيادي براي حضار داريم و بعضي از مهمانان ويژه دكتر سلام براي اولين بار است كه در آن مراسم حاضر مي‌شوند. لازم به يادآوري است كه جشن دكتر سلام، امسال چهارساله مي‌شود و آنقدر جايگاه مردمي دارد كه با سنگ‌اندازي‌هاي دولتي جلوي حركتش گرفته نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
مخاطبین خوش باور در باره سخنان اقای روحانی " نخواستید باور کنید " یا خواستید دوباره ازمونی تکراری داشته باشید ؟ چه انتظاری از دولتی که هیچ گونه از شعار هایش در 4سال دولت یازدهم تحقق پیدانکرد " یکباره با همان وزرا متحول شده " تفکر جدیدی را ارائه
داده " معجزه ای در دولت دوازدهم رخ می دهد ؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
اگر کار با این دولت لیبرال مسلک باشد که از برپایی سایر مراسم های انقلابی و مردمی از قبیل مراسم روز ملی مبارزه با استکبار سیزده ابان و یا حتی راه پیمایی اربعین هم جلوگیری خواهد کرد (البته نمی تواند)
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
هر وعده که او داد به ما باد هوا بود؟
هر نکته که اوگفت به ما غلط بود وریا بود؟
او گفت چنینیم وچنانیم دریغا
اینها همه لالایی خواباندن ما بود؟
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
آقای روحانی اگر کسی با دیکتاتوری و فریب پیروز می شد ، خوب الان باید شاه پیروز میدان می ماند . پس برای این دو روز ریاست جمهوری مقداری به یاد قیامت باشید و به وعده های تان در خصوص استقبال از منتقدین عمل کنید تا مردم بدانند به چه فردی رآی داده اند !!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
تمام برنامه هاي انتقادي صدا وسيما سانسور شد يادش بخير .صرفا جهت اطلاع .خنده بازار .حساس نشو .بالاتر از خبر . جمعه ايراني راديو . حالا نوبت اينترنته به نازم به اين همه سعه صدر دولت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار