کد خبر: 871663
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس كميسيون انرژي مجلس:
انتقادات شديد و بي‌پرواي رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از انتصابات وزير نفت خبرساز شد.
وحید حاجی‌پور
 
انتقادات شديد و بي‌پرواي رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از انتصابات وزير نفت خبرساز شد. فريدون حسنوند گفته است اين انتصابات مشكوك است و كميته‌اي متشكل از فتنه‌گران 88 و برخي محكومان دستگاه قضايي در حال مهره چيني در نفت هستند.
به گزارش «جوان»، فضاي ديروز نفت بسيار متشنج بود، بعد از آنكه احكام انتصاب بيرون آمد بسياري از كاركنان نفت شگفت زده شدند. اين تعجب همگاني با انتقادات زيادي همراه بود به طوري كه رئيس كميسيون انرژي كه طي دو سال اخير، جز تعريف و تمجيد از وزير نفت كار ديگري نكرده بود به ميان آمد و انتقادات تندي را مطرح كرد.
 
حسنوند با هشدار نسبت به اينكه تصميمات مشكوك اخير زنگنه در انتصابات وزارت نفت، منجر به كنار رفتن نيروها و مديران متعهد خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهديم كه با يك برنامه‌ريزي و طراحي مشكوك، هم آقاي زنگنه و هم برخي اعضاي هيئت‌مديره شركت ملي نفت به دنبال اين هستند ضعيف‌ترين مديران را بر رأس كار بگمارند، چون قبلاً هم در رفتار آقاي زنگنه چنين مواردي را شاهد بوده‌ايم كه شركت ملي مناطق نفت‌خيز را با همين سبك از آن اُبُهَت و جايگاه خود تنزل داد و تقريباً امروز ناكارآمد و ضعيف است.
 
حسنوند با اشاره به اينكه كميته‌‌اي برای انتصابات در وزارت نفت طراحي شده است و زنگنه تعدادي را مشخص كرده تا براي آينده صنعت نفت عده‌اي خاص را در سمت‌هاي مختلف برگزينند، گفت: بخشي از اينها بازنشستگاني هستند كه از بخش‌هاي مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه انتخاب مي‌شوند و به دنبال اين هستند كه در شركت پالايش و پخش كه يكي از حوزه‌هاي كاملاً تخصصي است يك بازنشسته سازمان برنامه و بودجه كشور را منصوب كنند.
وي اضافه كرد: همچنين در نظر دارند در شركت ملي پتروشيمي ايران يكي از فعالان فتنه سال 88 را كه هيچ تجربه‌اي در حوزه صنعت نفت ندارد و حداكثر چهار سال در وزارت نفت مشغول به كار شده و هنوز استخدام رسمي نيست به‌عنوان معاون وزير و مديرعامل پتروشيمي منصوب كنند.
 حسنوند با تصريح بر اينكه برخي اعضاي هيئت مديره شركت ملي نفت و اعضاي كميته انتصابات وزارت نفت سوابق محكوميت قضايي دارند، گفت: پرونده اينها در دستگاه قضايي كاملاً مشخص است. به علاوه برخي ديگر از كساني كه كمتر از چهار سال سابقه حضور در وزارت نفت دارند در حوزه‌هاي بازرگاني وزارت نفت مسئوليت گرفته‌اند.
 
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: از يك طرف كانون بازنشستگان راه‌اندازي مي‌شود و از طرف ديگر جريان فتنه سبز را كه در سال 88 كانون درگيري و اتهام پراكني عليه نظام بود براي مسئوليت گرفتن در وزارت نفت رشد مي‌دهند.
وي عنوان داشت: آقاي زنگنه احساس مي‌كند آخرين دوره‌اي است كه در وزارت نفت مسئوليت خواهد داشت، از اين رو دست به طراحي در انتصابات براي آينده اين وزارتخانه زده است و به دنبال چينش افراد در مسئوليت‌هاي مهم مختلف از جمله فني، مهندسي، پالايش و پخش، پتروشيمي و شركت‌هاي عملياتي در مناطق مختلف است.
وي با تأكيد بر اينكه اين رويه جديد در انتصابات وزارت نفت همه مربوط به پس از اخذ رأي اعتماد زنگنه به عنوان وزير نفت دولت دهم از مجلس است، بيان داشت: آقاي زنگنه و مجموعه مديريتي‌اش تا پيش از تعطيلات تابستاني مجلس دست نگه داشته بودند و اكنون شروع به اقدامات خود در اين نحو از انتصابات می‌کنند.
 
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: گمانه‌زني ديگري نيز وجود دارد مبني بر اينكه برخي اقدامات در وزارت نفت، امروز تاوان رفتار برخي اعضاي كميسيون انرژي و نمايندگان مناطق جنوبي كشور و نيز زاگرس‌نشينان در قبال آقاي حبيب‌الله بيطرف وزير پيشنهادي نيرو و رأي اعتماد ندادن به او است. آقاي زنگنه مي‌خواهد انتقام اين رأي عدم اعتماد را از اين دسته از نمايندگان بگيرد به همين دليل قطعاً در مقابل اين رفتار ايستادگي خواهيم كرد و موارد را به اطلاع مردم خواهيم رساند.
 
وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با يادآوري سخنان زنگنه در اولين جلسه با اعضاي كميسيون انرژي پس از رأي اعتماد از مجلس كه در آن از تصميم خود جهت تعامل گسترده‌تر با اين كميسيون سخن گفته بود، اظهار داشت: آقاي زنگنه امروز و با اقداماتي كه در زمينه انتصابات در وزارت نفت در همين دو هفته تعطيلات مجلس در پيش گرفته عدم صداقت خود را نشان داد چراكه در اين زمينه هيچ‌گونه تعاملي با كميسيون انرژي نداشت. وي تصريح كرد: ايشان در جلسات قول داده‌ بودند از افراد معتدل كه مصالح نظام را رعايت مي‌كنند استفاده شود، نه اينكه امروز با انتصابات مشكوك و مسئله‌دار خط بر روي اسامي نيروهاي متعهد بكشد.
حسنوند در پاسخ به اين سؤال كه كميسيون در واكنش به اين رويه از سوي وزير نفت و مجموعه‌هاي مديريتي اين وزارتخانه چه خواهد كرد، گفت: هيئت رئيسه كميسيون انرژي در آينده‌اي نزديك در اين‌باره جلسه‌اي اضطراري برگزار خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
... که با خرید و فروش کرسی ها شکل بگیرد " باید هم به وزیری رای اعتماد بدهند " که در دولت یازدهم هم به دلیل مسئله کرسنت " نباید رای می اورد " اما اورد " وعجیب تر اینکه
اکثر کارشناسان نفتی مدل قراردادهای نفتی یشان با مهر محرمانه را قبول نداشته و ندارند " یا عدم پذیرش شرکت های ایرانی در پروژه نفتی " با تفکر ایشان به عنوان عدم کارائی این شرکت ها در مقابل شرکت های خارجی " وعملکردی بر خلاف اقتصاد مقاومتی که خواست رهبری وتاکید بر ان بود " نادیده
می گرفت " اما باز رای اعتماد اورد " چرا؟ مجلسیان انتظار معجزه از این فرد " در انتصاب مدیرانش دارند " که انتخاب هایش مناسب مصالح کشور باشد ؟ یا همراهی باتفکر خودش.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار